Et saa. Ja muistetaan sitten mainita, että oman nimimerkin ja oman nimen yhdistäminen on täysin sallittua.oukka kirjoitti:Jos paljastan oman henkilöllisyyteni, saanko penaltia?
Et saa. Ja muistetaan sitten mainita, että oman nimimerkin ja oman nimen yhdistäminen on täysin sallittua.oukka kirjoitti:Jos paljastan oman henkilöllisyyteni, saanko penaltia?
Rontti kirjoitti:Niin, eihän tässä mitään vääntämistä edes ole. Turhaa tosiaan länkytät aina toveriesi kohtaloa. Olen muuten kanssasi eri mieltä vetosi suhteen, että mikäli olet lyönyt vetoa minun "tuuletuksistani", niin siinä tapauksessa olet hävinnyt etkä päinvastoin. Minä en nimittäin ole tuuletellut täällä mitään, eikä ole siis pöksyissäkään kuivattavaa (mallia Nalle Puh).
Ossi kirjoitti:Minulla on pieni pyyntö moderaattoreille. Nyt, kun on jälleen tämä marttyyrinrakentamisvaihe menossa, niin voisitteko kertoa koko palstaa lukevalle kansalle, miten se rangaistuskäytäntö oikeasti menee?
PeZu kirjoitti:Tähän olisi kyllä kiva kuulla ne moderaattoreilta perustelut? En ole ainakaan bongannut että modet olisivat perustelleetä tätä jotenkin?!
Eihän HPK:n jääkiekkoseuran toiminta liity mitenkään siihen HPK-mafiaan. HPK-mafia olemme (siis salaliittoteorioihin uskovien piiriissä) me kannattajat jotka pyöritämme tätä keskustelupalstaa ja annamme potkuja kelle huvittaa koska huvittaa miksi huvittaa.HABS #11 kirjoitti:No muistaakseni jatkoajasta on saanut potkun kun on verranut erään ry muotoisen jääkiekkoseuran toimintaa italialaisesta perheyrityksestä käytettyyn yleisnimitykseen.
Rööri kirjoitti:Se kuka moisen saastan siivilöintiin viitsii talkoilla ryhtyä, niin ansaitsee mielestäni sen verran kunnioitusta, ettei nyt kukaan ihan tosissaan viitsisi alkaa täällä syyttelemään mistään salaliitoista, taikka suosimisista.
Twite kirjoitti:Eihän HPK:n jääkiekkoseuran toiminta liity mitenkään siihen HPK-mafiaan. HPK-mafia olemme (siis salaliittoteorioihin uskovien piiriissä) me kannattajat jotka pyöritämme tätä keskustelupalstaa ja annamme potkuja kelle huvittaa koska huvittaa miksi huvittaa.
Tai sitten olen väärässä jälleen kerran.
Mutta epäilemättä se on hyvin äänekäs osa. Ja kun tarpeeksi toitottaa, se muuttuu joillekin totuudeksi. Tosin tuo osa taitaa valitettavasti olla niitä, jotka eivät usko, vaikka heille vakuutettaisiin salaliittojen olemassaolon mahdottomuus.vlad kirjoitti:Epäilenpä, että loppujen lopuksi pieni osa on näitä jotka epäilevät salaliittoa tai suosimista näiden moderointi tapausten yhteydessä
Ossi kirjoitti:Siksi toivoisinkin, että moderaattorit ottaisivat kantaa esittämääni rikosten vanhenemiseen. Eli viikon pelikielto pyyhittäisiin vaikka puolen vuoden tarkkailujakson kuluttua pois rikosrekisteristä, vastaavasti kuukauden penaltti esim. vuoden kuluttua, ellei uusia rikkeitä tule. Vai onko se jo nyt niin?
Minä ainakin sain juhannuksen alla 2003 viikon pelikiellon ja nyt kun viime keväänä taas napsahti, niin rangaistus oli tismalleen sama viikko.Ossi kirjoitti:Eli viikon pelikielto pyyhittäisiin vaikka puolen vuoden tarkkailujakson kuluttua pois rikosrekisteristä, vastaavasti kuukauden penaltti esim. vuoden kuluttua, ellei uusia rikkeitä tule. Vai onko se jo nyt niin?
SergeiK kirjoitti:Minä ainakin sain juhannuksen alla 2003 viikon pelikiellon ja nyt kun viime keväänä taas napsahti, niin rangaistus oli tismalleen sama viikko.
T:Sergei (asiakirjoittaja)
Rööri kirjoitti:Oikeasti, minä en ymmärrä miten te viitsitte marista ja valittaa, jos joku jamppa pannaan jäähylle. [ - - ] Täällä taapaillaan talon laatimilla säännöillä, ja jos ne ahdistaa, niin sitten pitää poistua. Painua vittuun marisemasta joutavia!
Outoa. Minä ja mirasane muistamme asian toisin:greatLeo kirjoitti:Lyhyesti: that is bullshit, man. Yksityiskohtaisen tarkka muistini hakee avainsanoilla SergeiK ja pelikielto kuukauden merkinnän Jäätteenmäki-jupakasta.
Moderaattorit kirjoitti:Sääntöjen 10 § mukaan kaikenlainen nimimerkkiin liittyvä vihjailu ja arvuuttelu on äärimmäisen rangaistavaa. Puhumattakaan nimimerkin ja henkilöllisyyden yhdistämisestä. Tämän takia emme jatkossakaan katso hyvällä kirjoitttajan modestatuksesta vihjailua tai arvuuttelua tai ylipäänsä mitään nimimerkkiin liittyvää spekulaatiota.
Mitä tulee rangaistuskäytäntöön, on marssijärjestys normaalisti: varoitus, viikko, kuukausi, ulos. Törkeissä tapauksissa luonnollisesti mitkä tahansa vaiheet välistä voidaan jättää väliin, samoin rangaistukset ajan myötä myös vanhenee.
samoin yritämme yleensä löytää tappelun aloittajat.
Kaikki päätöksemme peilaamme sääntöihin ja yritämme noudattaa samaa linjaa, mutta valitettavasti jokainen tilanne on erilainen ja myös moderoinnissa sattuu virheitä ja ylilyöntejä.
Tahallisista sääntörikkomuksista, jolloin kirjoittaja jo tietää rikkovansa sääntöjä
vlad kirjoitti:Minustakin moderaattoreiden olisi hyvä ottaa kantaa rikosten vanhenevuuteen. Itse pidän kohtuuttomana sitä, että esim. viikon pelikielto riippuu mukana muuten nuhteettomalla kirjoittajalla vaikkapa vuosikausia, esittämäsi malli olisi siis mielestäni varsin toimiva, eli rangaistukset viipyvät "rikosrekisterissä" vain tietyn ajan riippuen rangaistuksen suuruudesta. Ja, jos vielä tällainen järjestelmä ei ole toiminnassa soisin arvon moderaattoreiden ottavan sen käyttöön. Tietty tällaisessakin järjestelmässä on hyvä käyttää sitä harkintaa riippuen rangaistukseen johtaneesta teosta.
Kokonaisuutena ottaen moderaattoreiden toiminta on hyvällä tasolla, viime aikoina tosin muutamat rangaistukset ovat herättäneet - osin aiheellistakin - keskustelua, samoin muutamien ketjujen siirto ja sulkeminen on herättänyt lievää napinaa palstalaisten keskuudessa johtuen kenties siitä ettei selkeää linjaa ole ollut havaittavissa, tai kaikki eivät ole hoksanneet linjaa jos sellainen on ollut.
vlad.
Kaivanto kirjoitti:Aika erikoista, koska tieto on ollut julkista sentään jo lähes viisi vuotta.
http://keskustelu.jatkoaika.fi/showthread.php?t=238
http://keskustelu.jatkoaika.fi/showthread.php?p=55
Edit: Ei vittu, siis nyt Master Chief on saanut pelikiellon tästä "arvuuttelustaan", vaikka nimimerkki F on omaehtoisesti paljastanut statuksensa aikoja sitten ja asian voi kuka tahansa edelleen (toistaiseksi) todeta noista yo. linkeistä. Onneksi olkoon, moponkarkaamisen tähänastinen ennätys.
En jaksa ottaa nyt hirveästi kantaa näihin tapauksiin poistoista ja penalteista kun en taustoja tiedä sen kummemmin. Enemmän olen kumminkin niiden puolella jotka antavat otsikon mukaisesti kritiikkiä ja kommenttia kuin niiden jotka tulevat huutelemaan että "vittuako täällä kitisette, modet tekevät hienoa pyyteetöntä työtä". Mutta tuohon Tazen (ja Kaivannon) linkkeihin ja pointtiin täytyy sanoa kyllä että modet selvensivät omalta puoleltaan hyvin tuon seikan, johon itsekin sponttaanisti imeydyin nuo linkit luettuani (ja siis siihen että tuon perusteella kirjoitusten poisto tuntuu kohtuuttomalta ja suurelta vääryydeltä). Eli siis joku on voinut olla joskus moderaattori, muttei ole sitä välttämättä enää, niin pitääkö se kuuluttaa kaikille uusille, asiasta tietämättömille, kuten minulle tuo tuli yllätyksenä, että se ja se on/on ollut modesetä. Kaikki lienevät samaa mieltä siitä, että rikosrekisteri pitäisi vanhentua jonkin ajan kuluessa, mielestäni myös "modetusrekisteri". Linjaa on ilmeisesti muutettu joskus tietoisesti alun käytännöstä siihen, että modet eivät ole enää inhimillisiä nickejä, joukossa meidän kaikkien, vaan noita kasvottomia diktaattoreita torneissaansa. Minulle oikeastaa samantekevää, tai ehkä hitusen kallistun siihen suuntaan, että on parempi etten tiedä kuka on mode. Voisi olla että kirjoitusasu muuttuisi tällaisen henkilön kanssa keskusteltaessa. Siistimmäksi vaiko vittumaisemmaksi, sitä en tiedä. Hyvä meininki vaikka pikkasen alkaa pelottaakin.Taze kirjoitti:Heh! Tää on kyllä parasta mitä tällä palstalla on nähty ikinä. Löytyyköhän tota mopoa enää ikinä? Toivottavasti. Pikku hiljaa voisi joku mode-sedistä ottaa järjen kauniiseen käteen ja palauttaa Masterin "lomalta" takaisin, ihan vaan oman uskottavuuden kannalta. Naurettava ratkaisu.
Yxsarvinen kirjoitti:En jaksa ottaa nyt hirveästi kantaa näihin tapauksiin poistoista ja penalteista kun en taustoja tiedä sen kummemmin. Enemmän olen kumminkin niiden puolella jotka antavat otsikon mukaisesti kritiikkiä ja kommenttia kuin niiden jotka tulevat huutelemaan että "vittuako täällä kitisette,
En muuten ota kantaa asiaan, olen ainoastaan sitä mieltä etten itsekkään ole elämässäni kauheasti pitänyt "perseennuolijoista" on asia sitten liittinyt mihin hyvänsä. Elikkä nämä kitisevät jutut katson juuri siihen kategoriaan jotka ovat kovia poikia huutelemaan vahvemman puolella eivätkä itse missään tapauksessa mielellään lähde kritisoimaan mitään asiaa mistä saattaisi itselle olla jotakin haittaa. Moderointi linjaa varmaasti tarkistellaan tämän ebisodin jälkeen, elikkä syytä on molemissa olen sitä mieltä. Persettä en kuitenkaan nuole kovin mielelläni. Elikkä samaa mieltä kuin Yxsarvinen, slurps.
Yxsarvinen kirjoitti:En jaksa ottaa nyt hirveästi kantaa näihin tapauksiin poistoista ja penalteista kun en taustoja tiedä sen kummemmin. Enemmän olen kumminkin niiden puolella jotka antavat otsikon mukaisesti kritiikkiä ja kommenttia kuin niiden jotka tulevat huutelemaan että "vittuako täällä kitisette, modet tekevät hienoa pyyteetöntä työtä". Mutta tuohon Tazen (ja Kaivannon) linkkeihin ja pointtiin täytyy sanoa kyllä että modet selvensivät omalta puoleltaan hyvin tuon seikan, johon itsekin sponttaanisti imeydyin nuo linkit luettuani (ja siis siihen että tuon perusteella kirjoitusten poisto tuntuu kohtuuttomalta ja suurelta vääryydeltä). Eli siis joku on voinut olla joskus moderaattori, muttei ole sitä välttämättä enää, niin pitääkö se kuuluttaa kaikille uusille, asiasta tietämättömille, kuten minulle tuo tuli yllätyksenä, että se ja se on/on ollut modesetä. Kaikki lienevät samaa mieltä siitä, että rikosrekisteri pitäisi vanhentua jonkin ajan kuluessa, mielestäni myös "modetusrekisteri". Linjaa on ilmeisesti muutettu joskus tietoisesti alun käytännöstä siihen, että modet eivät ole enää inhimillisiä nickejä, joukossa meidän kaikkien, vaan noita kasvottomia diktaattoreita torneissaansa. Minulle oikeastaa samantekevää, tai ehkä hitusen kallistun siihen suuntaan, että on parempi etten tiedä kuka on mode. Voisi olla että kirjoitusasu muuttuisi tällaisen henkilön kanssa keskusteltaessa. Siistimmäksi vaiko vittumaisemmaksi, sitä en tiedä. Hyvä meininki vaikka pikkasen alkaa pelottaakin.