Kylläpä tämä on topikki en usko, että liigassa on ketään joka haluaa tarkoituksella vahingoittaa toista. Varsinkaan taklaamalla, joka on koko ajan suurennuslasin alla. Helpompi tapa olisi kampata toinen laitaan, koska siitä ei saa kuin maksimissan 2min, vaikka toisen kausi voi olla paketissa sillä. Tai vaikka horjuttaa toinen pää edellä laitaan, siitäkin saa vain maksimissaan 2min, yleensä ei edes sitä.
Liiga on kovaa vauhtia menossa " ei saa takala" liigaksi, mutta sitä ei kiinnosta tippaakaan, jos joku loukkaantuu kentällä jonkun muun koiruuden takia. Itse haluaisin kyseenalaistaa kaikki rikkeet, joissa toinen pelaaja loukkaantuu. Miksi taklaus on ainoa, josta annetaan (95%) jälki tuomioita? Joo tiedän, jos lyö mailalla päähän, tai poikkarilla niskaan niin annetaan kovia sanktioita, niin pitääkin. Mutta kaudessa loukkaantuu pelaajia eritasoisesti kiekon tavoittelu tilanteissa, kun edellä olevaa pelaaja työnnetään pää edellä laitaan. Jos tilanteessa ei ole " taklausta" se on sallittua, mutta jos tilanne olisi "taklaus" se olisi kiellettyä. Näitä tilanteita tulee 1-2 joka pelissä ja loukkaantumisia tulee kerran viikkoon?
Ymmärrän myös sen, että kontaktit yläkroppaan lisäävät aivovaurioiden riskiä, mutta samalla tavalla sitä pää retkahduksia tullee, kampeista ( jos vauhti on ollut kova) törmäyksistä laitaan (jos vauhti on ollut kova) kuin monista muista pelin "sallimista" tilanteista. Peleissä tulee, näitä nyky sääntöjen mukaisia kontakteja päähän/laitaan taklauksen/kulma painin jälkeen 10-20 kertaa pelissä, mutta vain niistä jaetaan 0-1 jäähyä. Miksi? Eikö olisi parempi, että pilli soisi kokoajan ja pikku hiljaa näitä pään kolahteluja ei sattuisi enään. Joka ikinen kontakti, isku, retkahdus, kolahdus jne. päähän lisää aivovaurion riskiä, ei aivot tiedä oliko kyseessä taklaus vai kaaduitko ihan itse.
Kurinpito:
Mä en ymmärrä, miten tää asia voi olla näin retuperällä, samanlaisista tilanteista jaetaan 0-5 ottelun pelikieltoja, ilman suurempia ihmeitä. Kyllä niissä joku linja pitää olla, tai oikeusturva pelaajalla, että samanlaisesta tilanteesta ei voi olla niin suurta sanktion eroa. Esim. jenkki oikeuden mukaan ennakko tapaukset määrää kaiken, jos tästä on annettu tällä kaudella 2-3 se on nytkin 2-3 peliä + uusia rangaistus. helppoa