Ilves-tähteä taklattiin päähän, vastustajat solvasivat perään härskillä tavalla: ”Yksi pieksi suutansa älyttömästi”
Kuopiolaiset pilkkasivat Ilveksen Eemeli Suomea kolmannen erän puolivälin tärskyn jälkeen, vaikka KalPan Miikka Pitkäsen kyynärpää osui kiistattomasti Suomen päähän.
Koko Hakametsä näki tämän useaan otteeseen videotaululta.
– Jos jollekin vastustajan pelaajalle kävisi samoin kuin minulle, toivoisin hänen olevan kunnossa ja palaavan peliin, Suomi hämmästeli.
Nyt kunnioitusta löytyi vain Pitkäseltä, joka kävi pyytämässä Suomelta anteeksi kamppailun jälkeen.
– Minua ei kiinnosta tippaakaan KalPan reaktiot. Huomasin kyllä kaukalossa, kun yksi pelaaja pieksi suutansa älyttömästi.
Kuopiolaisten vaihtopenkiltä lähti runsaasti solvaavia kommentteja Ilveksen suuntaan, kun Suomi palasi kaukaloon hetken hengähdystauon jälkeen.
– Mitä minun olisi pitänyt tehdä, kun lääkäri antoi luvan ja pelaajalla oli kova hinku jäälle? Ilveksen valmentaja Jouko Myrrä kysyi.
Myrrä muistutti, että Pitkänen tuli ulosajoon johtaneeseen tilanteeseen kolmantena pelaajana. Suomi ei pystynyt tekemään mitään estääkseen törmäyksen.