Jännä juttu miten tämä pumppausliike jakaa mielipiteitä. Jussi Ahokaskin otti tähän kantaa miten Scotka ”alakautta” taklaa Pärssistä. Tietysti värilasit on Ahokkaalla päässään, mutta hän on sentään ammattilainen lätkän parissa. Itse en tykkää yhtään tuosta pumppausliikkeestä. Aina kun kohdistetaan iskua ylemmäs, niin pääosumien todennäköisyys kasvaa valtavasti. Ei kaverin pysäyttämiseen tarvitse tehdä pumppausliikettä jos ajaa runkoon kiinni painopiste matalalla. Jos ei ole ihan teinipojan fysiikka niin siihen jää kyllä mies ja kiekko.
Kyllä tuossa enemmän on kyse siitä, että liikettä pitää saada suunnattua eteenpäin. Pieni alhaalta-ylös -liike siinä toki tulee, kun liikkeeseen täytyy saada vähän voimaa jaloista, joka tarkoittaa, että täytyy laskeutua hieman alaspäin ennen liikkeen aloittamista.
Haluaisin nähdä sen, miten kukaan pystyy paikoillaan ollessaan tekemään järkevän taklauksen liikkuvaan pelaajaan, jos suuntaa liikkeen ylhäältä alas. Uskallan väittää, että tuo on sula mahdottomuus. Ihan sama koskee sitä, että ottaisi tilanteen vastaan ilman mitään liikettä painopiste matalalla. Puhut siitä, että että pitäisi "ajaa runkoon kiinni painopiste matalalla". Ajaminen kiinni on paikoillaan ollessa mahdoton tehtävä.
Pohjaan tässä ajatuksiani siihen, mitä minulle on junnuissa opetettu ja millaisia omat kokemukseni lajista ovat. Olen yrittänyt mieltää itseäni Scotkan asemaan ja pohtia miten olisin voinut pelata tuon paremmin, enkä ole keksinyt mitään.