Itellä ihan ensimmäinen fiilis oli, että törkeä taklaus. Yön yli nukkuneena ja videon pari kertaa katsoneena ni on tosi vaikea sanoa että mihin kontakti tulee. Scotka sekeästi ponnistaa taklaukseen, mikä sinänsä luonnollista että saa voiman taklaukseen. Tämä ei tietenkään itse ole rangaistavaa ellei taklauksen voima kohdistu päähän. Videosta on mahdoton sanoa, mihin voima kohdistuu. Seuraukset on mitä on osittain sen takia, ettei Pärssinen osaa yhtään odottaa taklausta. Toki sekin on ihan epärelevanttia jos voima kohdistuu päähän, sillä peliasento on mielestäni normaali. Mutta mun mielestä Scotkan taklaus muuten ihan oikeutettu ja puhdas, kunhan voima ei ole kohdistunut päähän. Videosta on vaikea sanoa, mitä tarkalleen tapahtuu.
Paljon täällä nostetaan taklattavan vastuuta. Ja tottakai taklattavalla on vastuu mutta niin on myös taklaajalla. Sä et taklaa pelaajaa, joka on haavoittuvassa asennossa. Se ei tietenkään oikeuta pelaamaan ihan miten sattuu, mutta ei jääkiekossa ole tarkoitus 'tappaa' ketään. Tämä ihan yleisesti, eikä liity tähän tilanteeseen. Mä nään suurempana ongelmana, ettei nykyisin taklata. Jos sua ei ikinä taklata tollasissa tilanteissa niin miten ihmeessä voisit osata odottaa sitä? Enkä sano, että taklauksia pitäisi kieltää vaan taklauksia pitäisi lisätä jota ihmiset osaa odottaa niitä, nimenomaan junnuista asti. Siellä voimat ja vauhdit ovat niin paljon pienempiä ettei vastaavia tilanteita tapahdu, mutta oppia tulee. Puhtaat taklaukset ovat kuitenkin osa peliä, mutta vakavat loukkaantumiset ei kuulu olla. Ihan sama kenen syy se on.
Summa summarum. Kurinpidolla on toivottavasti useampia kulmia, joista näkee mihin taklauksen voima kohdistuu, jotta tuomio on oikeudenmukainen. Toivottavasti Pärssinen palaa pian kaukaloon ja ei tule elinikäisiä ongelmia. Pahannäköinen tilanne kaiken kaikkiaan.