Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 163 169
  • 1 248

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun kyse on vanjasta, ei voi tietää mitä kaikkea siellä on keksitty ulkomaalaisten pään menoksi. Kyseessä kun ei ole ns. normaali maa.
Jos tämä olisi tilanne, olisihan 100% varmuudella kaikki suomalaispelaajat pidetty "panttivankeina". Suomi kuitenkin se "ykkösvihollinen" kiekkomaista. Niin vaan kaikki suomalaiset(pl. Zulkkinen) pääsi vapaaksi kohtuullisin summin(minkä suostuivat itse maksamaan)
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tästä provoviritelmästä on annettu rikepiste.
Mielenkiintoista, että täällä ei ole enää yhtäkään lahtelaista tänään. Nyt näyttää pahalta. Todella pahalta.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
jos vaikka Lahdessa on päätetty että tälläistä turhan päivaistä skeidaa ei viitsi edes enään kommentoida

"Turhanpäiväisen skeidan" kommentointi on siis järkevää vain silloin, kun se sopii omaan agendaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Vastenmielistä toimintaa.
Toki ihmisiä on moneen lähtöön ja varmaan puolustelijoita riittää ruotsalaiselle Fredrik Claessonille. Hän ylpeänä vetää Z paidan päällensä. Samoin kuin Jordanille. Niin kauan kun rahaa tuli ja perheasiat olivat kunnossa, häntä ei vittuakaan kiinnostanut mistä raha tulee ja tukeeko hän Venäjän armeijaa vai ei. Häntä tuskin vähänkään kiinnosti tällaiset asiat.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tai sitten aika moni allekirjoittanut mukaan lukien todennut täällä vänkäämisen aivan turhaksi, Jordan pelaa meillä halusitte tai ette.

Aika moni pelsukannattaja on todennut että Jordanin maajoukkuekelpoisuus riittää ukon kohdalla puhdistamaan maineen, näin ajattelen itsekkin.

Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.

Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.
Ei varmasti mistään moraalin ylijumalista ole kyse, vaan ihan tavallisista suomalaisista.
Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.
Jokainen tavallaan. En kuitenkaan suosittele lähtemään tuo paita päällä vieraspeleihin. En tiedä, mutta luulen, että voit joutua kohtaamaan jonkin verran negatiivista palautetta tavallisilta suomalaisilta.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.

Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.

Minä kanssa luulen että hän ei ymmärrä ylipäätänsä, mitä pahaa on pelata Venäjällä. Eihän hän itse ole tehnyt mitää pahaa kellekään. Miksi ne hänelle buuaavat.

Olkoot vaikka minkälainen tähti tahansa, en ikipäivänä voisi kannattaa joukkuetta jossa tällainen pelaaja pelaisi. Se kertoisi enemmän kannattamani seuran arvoista kuin yksittäisen idiootin ymmärryksestä.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Hyvä meno kyllä kun Jordan käytännössä myöntää että verirahan vuoksi ei viitsinyt soppariaan purkaa ja samalla lahista tullaan topicciin lällättelemään kuinka vitun hyvä pelaaja meillä nyt on.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tai sitten aika moni allekirjoittanut mukaan lukien todennut täällä vänkäämisen aivan turhaksi, Jordan pelaa meillä halusitte tai ette.

Aika moni pelsukannattaja on todennut että Jordanin maajoukkuekelpoisuus riittää ukon kohdalla puhdistamaan maineen, näin ajattelen itsekkin.

Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.

Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.

Moneskohan kerta tämä on, kun olet täällä kertomassa kuinka keskustelu on turhaa, sinua ei kiinnosta ja me muut olemme ties mitä moraaliltamme.

Toki tämä kertoo myös, että Jordan on itselleen oikean seuran löytänyt.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vastenmielistä toimintaa.
Toki ihmisiä on moneen lähtöön ja varmaan puolustelijoita riittää ruotsalaiselle Fredrik Claessonille. Hän ylpeänä vetää Z paidan päällensä. Samoin kuin Jordanille. Niin kauan kun rahaa tuli ja perheasiat olivat kunnossa, häntä ei vittuakaan kiinnostanut mistä raha tulee ja tukeeko hän Venäjän armeijaa vai ei. Häntä tuskin vähänkään kiinnosti tällaiset asiat.

Kuka tuota oikeasti puolustelisi?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä kanssa luulen että hän ei ymmärrä ylipäätänsä, mitä pahaa on pelata Venäjällä. Eihän hän itse ole tehnyt mitää pahaa kellekään. Miksi ne hänelle buuaavat.
Tuommoisen kuvan Jordanin antamista kommenteista todellakin saa. Liekö vähän yksinkertainen kaveri, vai mikä homma?
 

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Noniin Jordanin puolistelijat, nyt on aika hyvä hetki kääntää oma reki ja nostaa käsi ylös.
Ymmärrän, että rakkaus omaa seuraa kohtaan on kova, mutta eihän teidän moraali voi mennä tuon asian edelle, eihän?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika monesti tässä ketjussa on sanottu Pelicans-leiristä että mieli muuttuu jos uutta tulee ilmi. No, nyt tuli.
En odota hetkeäkään takkien kääntyvän.

Sen sijaan jostain uudesta olkiukosta ja whataboutismista olen lähes 100% varma.

Pelicans ja sen kannattajat ovat selkeästi linjansa valinneet, eivätkä siitä päästä irti.

Onhan se helvetin noloa ja moraalitonta, mutta minkäs teet.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Tästä uudesta haastiksesta saa kyllä ihan uutta perspektiiviä Jordanin rekrytointiin ja KHL:stä poistumisen syihin... Kuulostaa ja vaikuttaa kyllä nyt ihan erilaiselta koko keissi.

Vaimon ratsastusonnettomuus jonka jälkeen ison rahan pulittaminen sopimuksen purkamiseksi vs. sodan aloitus ja ison rahan pulittaminen saman toimenpiteen suorittamiseksi ? Wtf.

Harmi, kun ei pääse itse lukemaan.

PS. Mitä helvettiä tää tälläinen täällä joka toisella sivulla hoettu whataboutismi on ? Finglishiäkö ?

Edit. Siis, jos siellä artikkelissa tosiaan Jordan horisee, että on hänen mielestään ihan ok maksaa isot massit sopimuksen purusta vaimon tipahtaessa ratsailta, mutta sama toimenpide ei tullut mieleenkään sodan syttyessä niin tää on kyllä ihan paskaa koko Jordanin tänne raahaaminen ja sopimuksen muodostaminen on erittäin arveluttava tempaus.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaimon ratsastusonnettomuus jonka jälkeen ison rahan pulittaminen sopimuksen purkamiseksi vs. sodan aloitus ja ison rahan pulittaminen saman toimenpiteen suorittamiseksi ? Wtf.
En tiedä, mutta olisko raha ollut kuitenkin yksi vaikutin. Sopimuksesta oli kuitenkin purkuhetkellä pelattu pois useampi kuukausi ja purkaminen tuli sen verran halvemmaksi kuin aiemmin kesällä, että Jordan ymmärsi tai raski poistua Venäjältä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vittu mä olen kypsä koko tähän keissiin. Voisikohan Jordánin postittaa vielä takaisin Sveitsiin? (Runoilin vaikken edes yrittänyt :D)

Se tässä vaan on kun Jordán hommattiin Lahteen johtavaksi puolustajaksi niin tuskinpa markkinoilta tähän aikaan vuodesta yhtä pätevää puolustajaa löytyisi. Kyllä tää on paska tilanne ja uusimman haastattelun pohjalta väkisinkin miettii mihin vitun soppaan Pelsu lusikkansa sotki...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Siellähän on se Skellefteåssa pari päivää viihtynyt Agostino vapaana jollekin hyökkääjää tarvitsevalle ja tulisi siis meidän maailmassamme Ruotsista! Olisi muuten mainio hyökkääjävahvistus, piste/peli AHL:ssä ja pelannut NHL:ssäkin ok tehoilla, eikä Hasekkikaan ole sanonut miehestä mitään.

Noin yleisesti ottaen, viimeistään nämä uudet tiedot vahvistavat sen, että Jordanin pelaaminen Liigassa heikentää koko Liigan imagoa, vaikka olisi uudelleen syntynyt Reksa Ruotsalainen pelitaidoiltaan. Mies siis ilmoitti aika suoraan, ettei edes pyrkinyt kesällä purkamaan sopimusta, kun olisi ollut niin pirun kallista ja myös sen, että olisi pelannut koko kauden siellä jos vaimon jalka ei olisi loukkaantunut. Tämä nyt oli Occamin partaveitsen tietäville selvää jo aiemminkin, kun kummasti kaikki muut haluavat sieltä keväällä pois pääsivät. Tai pääsihän Jordankin pois, mutta lensi sitten kauden alla salaa Turkin kautta takaisin sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Vittu mä olen kypsä koko tähän keissiin. Voisikohan Jordánin postittaa vielä takaisin Sveitsiin? (Runoilin vaikken edes yrittänyt :D)

Se tässä vaan on kun Jordán hommattiin Lahteen johtavaksi puolustajaksi niin tuskinpa markkinoilta tähän aikaan vuodesta yhtä pätevää puolustajaa löytyisi. Kyllä tää on paska tilanne ja uusimman haastattelun pohjalta väkisinkin miettii mihin vitun soppaan Pelsu lusikkansa sotki...
Ihan sama miten kova pelaaja kyseessä ja vaikkakin korvaavia pelaajia ei markkinoilta löydu...

JOS tilanne tosiaan on tämänlainen minkä tämän uuden haastattelun pohjalta sen voi ainakin kuvitella olevan niin ainakaan itse en halua missään nimessä katsella Jordania sirklaamassa Iskulla oman jengin väreissä.

Em.herrasmiehen on nyt syytä tulla ulos kaapista ja selventää tilanne.

VMP sanon mä. Eissaatana.
 

Lapasotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kannattaa suoraan Pelicansin toimistolle osoittaa vihansa. Täällä asiasta vänkääminen kiertää kehää. Lahtelaiset ollaan tunnetusti perseestä. Ei siitä tarvitse joka kerta muistuttaa.

Pelicansin urheilutoiminta on ollut onneksi viimeiset vuodet hyvällä tasolla, mutta toimistolla on ollut sitten touhu jotain aivan muuta. Kaikki perseilyt eivät varmasti ole tulleet edes julki. Onneksi Jordan itse lipsautti sanottavansa, jotta voidaan olla taas ylpeitä omasta seurasta. Vamos!

Antoisaa kiekkokautta kaikille!
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Luin vain tämän viimeisimmän sivun keskustelusta. Aiemmin totesin, että keskustelu junnaa, joten en ole seurannut.

Onhan tässä nähtävissä, että asiaa argumentoidaan enimmäkseen omasta poterosta, kuten nykyään on tapana. Paljon on sellaisia jeesuksia korostamassa moraalista ylemmyyttään, jotka vastaavassa tilanteessa ainoastaan joukkopaineen vuoksi olisivat tehneet vastaavan ratkaisun, kuin edes Jordan.

Myös monet, jotka oikeasti ovat palanneet aiemmin Venäjältä, ovat tehneet ratkaisunsa vain paineen tai turvallisuudentunteen takia, eivät niinkään moraalin. En voi todistaa tätä, mutta jos olet eri mieltä, niin kiinnostaa miksi uskot niin paljon ihmisten hyvyyteen ja epäitsekkyyteen. Saatan olla kyyninen, toivottavasti olen liiankin.

Vaikka olen sitä mieltä, että KHL:ssä pelaaminen on moraalisesti väärin, tuntuu aika isolta yksinkertaistamiselta typistää yksittäisten ihmisten ratkaisut erilaisissa elämäntilanteissa tuohon yhteen moraaliseen valintaan jollain menneellä ajan hetkellä. Se valintahan ei ole ollut välttämättä moraalisestikaan päivänselvä, ainakaan teoriassa. (Siskollasi on syöpä ja hän asuu maassa maassa jossa ei ole ilmainen terveydenhuolto. Hän tarvitsee rahaa hoitoihin. Rahaa ei ole. Pelaatko KHL:ssä?)

Ja vaikka käytännössä olisikin ollut, kun ihmiselle laittaa millin puhtaana käteen, on melko helppo selittää itselleen, miksi juuri minun tekemisilläni ei ole niin isoa merkitystä, mikä voi olla jopa faktisesti täysin totta. Huutelu on helpompaa kun ei ole itsellä vaikkapa 10 vuoden nettopalkkaero pelissä. Näin voi jollakin pelaajalla olla, koska jääkiekon ulkopuolella kaikki eivät isoja rahoja tienaa. Mitä sinä tekisit? Joutuisitko miettimään edes?

Itsellä tuo on niin kaukainen ajatus, että rehellisesti en osaa sanoa muuta kuin että viimeistään paineen vuoksi olisin tullut pois. Sitä ennen, jos olisin kestänyt paineen, olisin joutunut punnitsemaan perheen kokonaisvaltaista taloustilannetta. Olisin varmaan kestänyt ison menetyksen, mutta en välttämättä sellaista, joka olisi radikaalisti vaikuttanut läheisteni hyvinvointiin.

Jordan kuitenkin tuli pois. Kaikki eivät tulleet ja osa menee sinne edelleen. Jotenkin vain tuntuu, että tässä kyseisessä Jordan-tapauksessa pointti on tehty, eli jos se Pandoran lipas avautuu, niin ei jää ainakaan Jatkoajan keskustelupalstasta kiinni. Se on ihan hyvä niin, koska eihän tuota venäläistä systeemiä pidäkään tukea.

Tuomioiden jakamisen kanssa vain olisin vähän harkitsevampi kuin monet täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Harvinaisen harmaalla alueella mennään tällä kohtaa. Ainakin tarina on tarkkaan mietitty ja ehkä sen itsekin uskon. Eihän tuolta maailman persereiästä helppo pois ole lähteä tuollaisesta sopimuksesta ja varsinkin, kun IIHF on samanlainen persereikä kuin itänaapuri, niin tässä ollaan. Mennään eteenpäin.

Pidän option muuttaa mieleni, jos paljastuu jotain uutta ”pimitettyä tietoa” tästä tapauksesta…

Noh, eipä sitten ehtinyt edes Liiga alkamaan ennen kuin pimitettyä tietoa pätkähti eetteriin - Toivottavasti tälle putinin kyrvänsyylälle tehdään kunnon tifot katsomoihin ympäri Suomea…
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten aika moni allekirjoittanut mukaan lukien todennut täällä vänkäämisen aivan turhaksi, Jordan pelaa meillä halusitte tai ette.
Halusitte tai ette? Vittu mitä meininkiä. Juurihan Skellefteån fanit näytti mitä tapahtuu kun fanit ryhtyy vastatoimiin oman seuran perseilyä kohtaan.

Tyylikkyyttä ei voi ostaa.

Skellefteå fanit vs Pelicans fanit

6-0.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös