Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

• 170 062
  • 1 228

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Heti kun huomasin Jatkoajan tehneen jutun Jordanista, klikkasin sen auki koska odotin lukevani esim pelaajan omia kommentteja KHL:ssä pelaamiseen liittyen - mutta eipä siitä ollut edes kysytty.

Sääli, olisi kiinnostanut kuulla miten pelaaja itse asiasta kertoo suomalaiselle medialle.

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Tässä Pelicansin haastattelussa Jordan ainakin kertoo, että seuran vaihtaminen ei ole hänelle koskaan helppoa, eikä hän pidä isoista muutoksista. Siksi Jordan teki myös kahden vuoden sopimuksen Pelicansiin. Näin rivien välistä voisi tulkita, että hän aluksi halunnut jättää ihmisiä Amurissa, mutta samalla on kertonut haluavansa sopimuksesta eroon tunnetuista syistä.

Ymmärrän, että KHL:ssä on voinut olla viihtyisiä ympäristöjä ja hyviä joukkuetovereita, mutta länsimaisen moraalikäsityksen tulee kuitenkin sulkea tämä kaikki pois. Sitä ei moni tilannetta seuraava tiedä, kuinka kovasti Jordan yritti irti sopimuksestaan, miksi hän pääsi tiukasta linjasta huolimatta Tshekin maajoukkueeseen ja miten vakavasti uhkasakko Amurin kohdalla olisi pitänyt ottaa. Tässäkin ketjussa useaan kertaan nostettu kapteenius ei liene kuitenkaan relevantti kysymys. Ei tämä case Jordan ulospäin kuitenkaan hyvältä näytä.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ote tämän päiväisestä Etelä-Suomen Sanomien yhteydessä julkaistusta Pelicansin tulevaa kautta käsittelevässä kausiliitteessä olleesta toimittaja Mikael Hoikkalan kirjoittamasta Michal Jordanin henkilöhaastattelusta: "Jordanilla oli kuitenkin jatkosopimus Amur Habarovskiin, eikä hän lähtenyt uhmaamaan sitä, vaan palasi Amurin riveihin seuraavaksi kaudeksi. KHL:ssä sodan aikana pelanneita eurokiekkoilijoita ei ole lännessä katsottu hyvällä. Joulukuussa Jordanin mitta tuli täyteen. Hän purki sopimuksensa Amurin kanssa ja siirtyi Sveitsiin. Ratkaisuun vaikutti maailmantilanteen lisäksi se, että hänen vaimonsa oli loukkaantunut ratsastusonnettomuudessa. -Siinä vaiheessa tiesin, että minun on palattava pikaisemmin ja löydettävä keino sopimuksen purkamiseen. Jouduin maksamaan ison rahan päästäkseni kotiin. Se on mennyttä, Jordan kuittaa."

Tuosta saa nyt sitten taas sellaisen kuvan, että siitä sopimuksesta olisi kyllä päässyt eroon rahalla jo keväällä/kesällä jos vain olisi halunnut, mutta kevään ja kesän aikana ei olisi edes yritetty löytää niitä keinoja tai oltu vaihtoehtoisesti valmiita maksamaan sitä summaa millä siitä olisi päässyt eroon, ja Jordan halusi sitten Habarovskista tosissaan pois vasta siinä vaiheessa kun vaimo syksyllä joutui kotimaassa onnettomuuteen. Kysymys onkin, olisiko Jordan sitten pelannut kauden loppuun asti Habarovskissa mikäli vaimo ei olisi joutunut onnettomuuteen, se kun tuossa tuon haastattelun perusteella tuntui olevan se suurin tekijä mikä sai ne Jordanin lähtöhalut vasta syttymään.

Mikäli noin tosiaan on, niin aika vaikea tuota on puolustella.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäli noin tosiaan on, niin aika vaikea tuota on puolustella.
Aika monta kertaa täälläkin on se jo todettu, että kyllä sieltä Venäjältä olisi alun alkaen päässyt pois, jos vain olisi halunnut. Siihen sitten on tullut vastaväitteitä, että Jordan olisi koko kesän sieltä yrittänyt pois, mutta ei mukamas päästetty.

Nythän tossa melko selvästi todetaan, ettei Jordan edes yrittänyt purkaa sopimusta, kuin vasta jouluna.

Vieläkö tässäkin yritetään selittää velkoja saatavaksi?

Ihan samaa kategoriaa Jordan on kuin nämä pressitklokit sun muut jätteet. Vaikeaa se toki on myöntää, sen ymmärrän.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-Siinä vaiheessa tiesin, että minun on palattava pikaisemmin ja löydettävä keino sopimuksen purkamiseen. Jouduin maksamaan ison rahan päästäkseni kotiin. Se on mennyttä, Jordan kuittaa."
Tuo kyllä mun mielestä laittaa tälle asialle pisteen, jos tuo siis oikeasti on suora lainaus Jordanin puheesta. Se, että tuollainen pelaaja pelaa Suomessa, aiheuttaa minulle tunteiden sekoituksen surullisuutta, hämmennystä ja jopa vihaa. Oksettavaa.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Tuo kyllä mun mielestä laittaa tälle asialle pisteen, jos tuo siis oikeasti on suora lainaus Jordanin puheesta. Se, että tuollainen pelaaja pelaa Suomessa, aiheuttaa minulle tunteiden sekoituksen surullisuutta, hämmennystä ja jopa vihaa. Oksettavaa.
Dominik Hasek ei ole edelleenkään twiitannut mitään alatyylisiä solvauksia Jordanista, joten on käytännössä varmaa, että Jordan pelasi vain ja ainoastaan pakotettuna Venäjällä. Olen tässä jo useamman päivän ajan hakannut Hasekin Twitter-seinällä F5-näppäintä, jotta pääsisin heti ensimmäisten joukossa kritisoimaan tätä hankintaa. Mitään ei ole tapahtunut, joten kai se on myönnettävä, että Jordan oli nyt poikkeustapaus, joka ei vain millään päässyt Venäjältä pois.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dominik Hasek ei ole edelleenkään twiitannut mitään alatyylisiä solvauksia Jordanista, joten on käytännössä varmaa, että Jordan pelasi vain ja ainoastaan pakotettuna Venäjällä. Olen tässä jo useamman päivän ajan hakannut Hasekin Twitter-seinällä F5-näppäintä, jotta pääsisin heti ensimmäisten joukossa kritisoimaan tätä hankintaa. Mitään ei ole tapahtunut, joten kai se on myönnettävä, että Jordan oli nyt poikkeustapaus, joka ei vain millään päässyt Venäjältä pois.
Tässä on vain se haaste, että kuitenkin pääsi, kun asiaan havahtui, oli valmis maksamaan hinnan ja tormistautui. Itse tämän meille haastattelussa kertoi.

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Eikä ole mitään syytä olettaa, etteikö Hasek antaisi palaa jos asian laita ei olisi jotain tämän suuntaista. On hyvä pitää periaatteista kiinni, mutta kohtuuttomuuksiin ei pidä mennä.

Jordanin haastattelusta ei aukea koko kuva eikä hänellä varmasti ole haluakaan kaikkea paljastaa. Emme tiedä, kuinka paljon hän joutui maksamaan. Emme tiedä, tuliko seurajohto vastaan ja oli valmis purkamaan sopimuksen pienemmällä (mutta silti merkittävällä) summalla kuin mitä sopimukseen oli kirjattu koska tilanne oli oleellisesti muuttunut.

Kun kyse on vanjasta, ei voi tietää mitä kaikkea siellä on keksitty ulkomaalaisten pään menoksi. Kyseessä kun ei ole ns. normaali maa.

Viimeksi muokattu:

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun kyse on vanjasta, ei voi tietää mitä kaikkea siellä on keksitty ulkomaalaisten pään menoksi. Kyseessä kun ei ole ns. normaali maa.
Jos tämä olisi tilanne, olisihan 100% varmuudella kaikki suomalaispelaajat pidetty "panttivankeina". Suomi kuitenkin se "ykkösvihollinen" kiekkomaista. Niin vaan kaikki suomalaiset(pl. Zulkkinen) pääsi vapaaksi kohtuullisin summin(minkä suostuivat itse maksamaan)

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tästä provoviritelmästä on annettu rikepiste.
Mielenkiintoista, että täällä ei ole enää yhtäkään lahtelaista tänään. Nyt näyttää pahalta. Todella pahalta.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
jos vaikka Lahdessa on päätetty että tälläistä turhan päivaistä skeidaa ei viitsi edes enään kommentoida

"Turhanpäiväisen skeidan" kommentointi on siis järkevää vain silloin, kun se sopii omaan agendaan.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Vastenmielistä toimintaa.
Toki ihmisiä on moneen lähtöön ja varmaan puolustelijoita riittää ruotsalaiselle Fredrik Claessonille. Hän ylpeänä vetää Z paidan päällensä. Samoin kuin Jordanille. Niin kauan kun rahaa tuli ja perheasiat olivat kunnossa, häntä ei vittuakaan kiinnostanut mistä raha tulee ja tukeeko hän Venäjän armeijaa vai ei. Häntä tuskin vähänkään kiinnosti tällaiset asiat.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tai sitten aika moni allekirjoittanut mukaan lukien todennut täällä vänkäämisen aivan turhaksi, Jordan pelaa meillä halusitte tai ette.

Aika moni pelsukannattaja on todennut että Jordanin maajoukkuekelpoisuus riittää ukon kohdalla puhdistamaan maineen, näin ajattelen itsekkin.

Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.

Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäli siellä jokunen moraalin ylijumala haluaa peleissä viheltää ja näyttää jotain banderollia, niin tuskin paljon hetkauttaa.
Ei varmasti mistään moraalin ylijumalista ole kyse, vaan ihan tavallisista suomalaisista.
Ukko on muuten ollut ekoissa peleissä todella mainio vahvistus, pitää varmaan hommata paita kauden aikana.
Jokainen tavallaan. En kuitenkaan suosittele lähtemään tuo paita päällä vieraspeleihin. En tiedä, mutta luulen, että voit joutua kohtaamaan jonkin verran negatiivista palautetta tavallisilta suomalaisilta.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä

Minä kanssa luulen että hän ei ymmärrä ylipäätänsä, mitä pahaa on pelata Venäjällä. Eihän hän itse ole tehnyt mitää pahaa kellekään. Miksi ne hänelle buuaavat.

Olkoot vaikka minkälainen tähti tahansa, en ikipäivänä voisi kannattaa joukkuetta jossa tällainen pelaaja pelaisi. Se kertoisi enemmän kannattamani seuran arvoista kuin yksittäisen idiootin ymmärryksestä.

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Hyvä meno kyllä kun Jordan käytännössä myöntää että verirahan vuoksi ei viitsinyt soppariaan purkaa ja samalla lahista tullaan topicciin lällättelemään kuinka vitun hyvä pelaaja meillä nyt on.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tai sitten aika moni allekirjoittanut mukaan lukien todennut täällä vänkäämisen aivan turhaksi, Jordan pelaa meillä halusitte tai ette.

Aika moni pelsukannattaja on todennut että Jordanin maajoukkuekelpoisuus riittää ukon kohdalla puhdistamaan maineen, näin ajattelen itsekkin.

Moneskohan kerta tämä on, kun olet täällä kertomassa kuinka keskustelu on turhaa, sinua ei kiinnosta ja me muut olemme ties mitä moraaliltamme.

Toki tämä kertoo myös, että Jordan on itselleen oikean seuran löytänyt.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vastenmielistä toimintaa.
Toki ihmisiä on moneen lähtöön ja varmaan puolustelijoita riittää ruotsalaiselle Fredrik Claessonille. Hän ylpeänä vetää Z paidan päällensä. Samoin kuin Jordanille. Niin kauan kun rahaa tuli ja perheasiat olivat kunnossa, häntä ei vittuakaan kiinnostanut mistä raha tulee ja tukeeko hän Venäjän armeijaa vai ei. Häntä tuskin vähänkään kiinnosti tällaiset asiat.

Kuka tuota oikeasti puolustelisi?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä kanssa luulen että hän ei ymmärrä ylipäätänsä, mitä pahaa on pelata Venäjällä. Eihän hän itse ole tehnyt mitää pahaa kellekään. Miksi ne hänelle buuaavat.
Tuommoisen kuvan Jordanin antamista kommenteista todellakin saa. Liekö vähän yksinkertainen kaveri, vai mikä homma?

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noniin Jordanin puolistelijat, nyt on aika hyvä hetki kääntää oma reki ja nostaa käsi ylös.
Ymmärrän, että rakkaus omaa seuraa kohtaan on kova, mutta eihän teidän moraali voi mennä tuon asian edelle, eihän?

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika monesti tässä ketjussa on sanottu Pelicans-leiristä että mieli muuttuu jos uutta tulee ilmi. No, nyt tuli.
En odota hetkeäkään takkien kääntyvän.

Sen sijaan jostain uudesta olkiukosta ja whataboutismista olen lähes 100% varma.

Pelicans ja sen kannattajat ovat selkeästi linjansa valinneet, eivätkä siitä päästä irti.

Onhan se helvetin noloa ja moraalitonta, mutta minkäs teet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy