Mainos

Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

• 169 967
  • 1 228
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Suosikkijoukkue
Ei ole minun asiani hyväksyä yksityisen seuran toimia. Itse en päättäjänä palkkaisi Broadhurstia, mutta palkkaisin Lehterän tai Jordanin hyvällä omallatunnolla.
Mutta olen huono tuomitsemaan ketään. Riittäisikö tämä vastaukseksi?

Jos rehellinen olen, niin ei kyllä riitä, hämmentää vain. Jos et tee eroa vuoden 2014 jälkeen KHL:ssä pelanneiden pelaajien välillä, vaan kaikki ovat yhtälailla tuomittavia, niin miksi Broadhurst tässä kohtaa sitten kuitenkin käsitellään eri tavalla? Johdonmukaisuus missä pelaa?

mas59

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos rehellinen olen, niin ei kyllä riitä, hämmentää vain. Jos et tee eroa vuoden 2014 jälkeen KHL:ssä pelanneiden pelaajien välillä, vaan kaikki ovat yhtälailla tuomittavia, niin miksi Broadhurst tässä kohtaa sitten kuitenkin käsitellään eri tavalla? Johdonmukaisuus missä pelaa?
Kaikilla on mielipiteensä ja rajansa. Kerroin avoimesti omani.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ruotsalainen Adam Reideborn, joka pelasi kaksi edellistä kautta K*L:ssä, siirtyy ensi kaudeksi Sveitsiin.

Yksikään ruotsalainen seura ei halunnut palkata häntä, vaikka Reideborn selitti asiaa tästäkin ketjusta tutulla tavalla:

"Olin tehnyt sopimuksen jo ennen kuin kaikki (sota) alkoi. Se oli yhä voimassa. Tiedän, että ratkaisu oli monien mielestä väärä, mutta joukkueen vaihtaminen ei ollut niin helppoa. Esimerkiksi kevään 2022 pudotuspelien jälkeen vaihtoehtoja ei enää ollut."

"Minun on vain hyväksyttävä se". (Ettei ruotsalaiset seurat palkkaa häntä)

Lisää tuolta: Ei mitään asiaa kotiin – Jussi Tapolan seura kaappasi sotaa tukeneen maalivahdin

Ruotsissa rintama pitää.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Sveitsistä taitaa tulla semmoinen välietappi, josta sotaa tukevat pelaajat luikertelevat takaisin länsi-liigoihin.

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Ruotsalainen Adam Reideborn, joka pelasi kaksi edellistä kautta K*L:ssä, siirtyy ensi kaudeksi Sveitsiin.

Yksikään ruotsalainen seura ei halunnut palkata häntä, vaikka Reideborn selitti asiaa tästäkin ketjusta tutulla tavalla:

"Olin tehnyt sopimuksen jo ennen kuin kaikki (sota) alkoi. Se oli yhä voimassa. Tiedän, että ratkaisu oli monien mielestä väärä, mutta joukkueen vaihtaminen ei ollut niin helppoa. Esimerkiksi kevään 2022 pudotuspelien jälkeen vaihtoehtoja ei enää ollut."

"Minun on vain hyväksyttävä se". (Ettei ruotsalaiset seurat palkkaa häntä)

Lisää tuolta: Ei mitään asiaa kotiin – Jussi Tapolan seura kaappasi sotaa tukeneen maalivahdin

Ruotsissa rintama pitää.

Kiekkotähti olisi halunnut jatkaa KHL:ssä – Jätti seuransa ”vain pakon” edessä​

Adam Reideborn olisi halunnut jäädä tienaamaan ruplia.
Moskovan TsSKA:n puheenjohtaja Igor Jesmantovitšin mukaan Reideborn jätti seuran vain pakon edessä.

– Hän meni Sveitsiin? Adam on maalivahtimme. Sovimme hänen kanssaan ensi kaudesta, mutta tuli ylivoimainen este, Jesmantovitš sanoi venäläissivusto Championatille.

Seurapomo viittaa sanomisillaan KHL:n uuteen kansalaissääntöön. Darren Dietz, joka on Kazakstanin ja Kanadan kansalainen, lukeutuu jatkossa ulkomaalaiskiintiöön.
Jääkiekkomaalivahti Adam Reideborn olisi halunnut jatkaa tulevallakin kaudella Venäjän armeijaseura Moskovan TsSKA:n riveissä.
Linkki uutiseen 31.5.2023:
Kiekkotähti olisi halunnut jatkaa KHL:ssä – Jätti seuransa ”vain pakon” edessä

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sveitsistä taitaa tulla semmoinen välietappi, josta sotaa tukevat pelaajat luikertelevat takaisin länsi-liigoihin.
Näen jo sieluni silmin, kun joku Liigajoukkue hankkii tällaisen välietappi kaverin itselleen. Se on silloin ”Lahen vastaisku” mallia maximum attack tässä ketjussa. Itse pidän tätä melkoisen vääjäämättömänä skenaariona.

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näen jo sieluni silmin, kun joku Liigajoukkue hankkii tällaisen välietappi kaverin itselleen. Se on silloin ”Lahen vastaisku” mallia maximum attack tässä ketjussa. Itse pidän tätä melkoisen vääjäämättömänä skenaariona.
Uskon ja toivon että mahdollisimman moni on samaa mieltä kuin itse, eli tuomitsee seuran toiminnan, on se sitten vastustaja tai oma joukkue. Lupaan ainakin haistattaa vitut Ässille jos hankkivat ikinä pelaajan joka on pelannut KHL 22-23 kaudella(tai jälkeen).

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eiköhän se jokin liigajoukkue ole jälleen Pelicans. Tämä Reidenbornikin tulisi lahtelaisten maailmassa Sveitsistä.

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Toivottavasti tänään Tampereella ja jatkossa muillakin paikkakunnilla annetaan rapaa niskaan ja katsojien kannanottoja tifoin Pelicansin ja veriraha Jordanin suuntaan.

Hävettävää ja säälittävää että liigassa pelaa tällainen moraaliton rotta.

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Toivottavasti saat kuitenkin yöunesi nukuttua.

Kieltämättä Venäjän hyökkäys Ukrainaan on vienyt pois sellaisen turvallisuudentunteen, jossa olen saanut kasvaa. Tästä huolimatta nukun ihan hyvin, kiitos huolenpidosta.

Näyttää selvältä että Venäjän toimet eivät kaikkia kiinnosta ja se tuntuu melko käsittämättömältä.

mas59

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kieltämättä Venäjän hyökkäys Ukrainaan on vienyt pois sellaisen turvallisuudentunteen, jossa olen saanut kasvaa. Tästä huolimatta nukun ihan hyvin, kiitos huolenpidosta.

Näyttää selvältä että Venäjän toimet eivät kaikkia kiinnosta ja se tuntuu melko käsittämättömältä.
Ei niin. Ei ole kiinnostanut sitten vuoden 2014. Toki sitäkin ennen oli monia Venäjän hyökkäyksiä,,, vaikkapa Georgia.
Edelleen hyvä Rosvosektori: Tämä kyseinen sota alkoi 2014. Jos annetaan kuraa, niin annetaan sitten oikeudenmukaisesta: Ei kaikille KHL pelureille koko sodan ajan!

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ei niin. Ei ole kiinnostanut sitten vuoden 2014. Toki sitäkin ennen oli monia Venäjän hyökkäyksiä,,, vaikkapa Georgia.
Edelleen hyvä Rosvosektori: Tämä kyseinen sota alkoi 2014. Jos annetaan kuraa, niin annetaan sitten oikeudenmukaisesta: Ei kaikille KHL pelureille koko sodan ajan!

Et näe oikeasti eroa vuosissa 2014 ja 2022? Lahti ei petä.

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ottamatta muuten kantaa koko asiaan, niin kylläpä pari Turkulaista vetää taas mutkat suoriksi. Eli jos joku ei ole julkisesti tuomitsemassa Jordanin palkkausta, niin Venäjän toimet ei kiinnosta. Tai yksi kommentoija edustaa koko Lahtea. Oikeasti?

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mikäli omaa aukkoja maailmantilanteen hahmottamisessa, on esimerkiksi tämä Wikipedia-sivu ihan kattava:

Suosittelen lukemaan, jotta ymmärrät mitä oikein tapahtui 24.2.2022.

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Sain eilen luettua Urheilulehden kausiennakon ja itse yllätyin siitä, miten Pelicansin kohdalla ei ollut minkäänlaista mainintaa Jordanin hankkimisen aiheuttamasta kuohunnasta. Asia on kuitenkin ollut suuresti tapetilla syystäkin, mutta lehdessä tyydyttiin vain hänen taitojen hehkuttamiseen ja totaalisen status quon ylläpitämiseen. Keskitytäänköhän saman aviisin NHL-ennakossakin Ovien maaliennätyksen jahtaamiseen?

Anabolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Sain eilen luettua Urheilulehden kausiennakon ja itse yllätyin siitä, miten Pelicansin kohdalla ei ollut minkäänlaista mainintaa Jordanin hankkimisen aiheuttamasta kuohunnasta. Asia on kuitenkin ollut suuresti tapetilla syystäkin, mutta lehdessä tyydyttiin vain hänen taitojen hehkuttamiseen ja totaalisen status quon ylläpitämiseen. Keskitytäänköhän saman aviisin NHL-ennakossakin Ovien maaliennätyksen jahtaamiseen?
"Suuresti tapetilla" Jatkoajan keskustelupalstalla.

Suosikkijoukkue
Jos annetaan kuraa, niin annetaan sitten oikeudenmukaisesta: Ei kaikille KHL pelureille koko sodan ajan!

Miksi Broadhurst sitten eroaa Jordanista?

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Toivottavasti tänään Tampereella ja jatkossa muillakin paikkakunnilla annetaan rapaa niskaan ja katsojien kannanottoja tifoin Pelicansin ja veriraha Jordanin suuntaan.

Hävettävää ja säälittävää että liigassa pelaa tällainen moraaliton rotta.
Mielenkiintoista tosiaan nähdä reagoiko yleisö Jordaniin jotenkin erityisesti. Muutenkin näin kauden alla melko vähän Jordan ollut (negatiivisesti)esillä. Alkaako ihmiset olla jo Venäjän sotaan niin puutuneita että erilaiset boikotit ei enää pidä?

Oma arvaus on että jo tällä kaudella, mutta viimeistään ensi kesänä/syksynä alkaa KHL-pelureita liigaan tulla, varsinkin jos ovat käyneet jossain muualla sen jälkeen kääntymässä. Toki jos Jordan&Pelicans herättäisi paljon keskustelua ja ko. sopimus tuomittaisiin yleisesti niin siinä tapauksessa tilanne voisi olla eri.

Suosikkijoukkue
Miksi Jordan sitten eroaa Lehterästä?

Koska Jordan palasi Venäjälle täysimittaisen hyökkäyssodan alun jälkeen. Nyt kun minä olen vastannut sinun kysymykseen, vastaatko sinä minun?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy