Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 570 439
  • 3 045

Undrafted

Jäsen
Onko heittää jotain tiivistelmää että minkälaisia konsteja ja keinoja olet urakan aikana käyttänyt vai onko ne taikurin salaisuuksia?
Kiitos ja toki mieluusti kerron mitä olen tehnyt.

Ruuan suhteen muutamia juttuja. Alkoholi jäänyt liki täysin. Herkkuja olen syönyt noin kerran viikossa, jos sitäkään. Kun olen sitten herkutellut, niin ollut tyyliin reilu ruokalusikallinen jätskiä tai pieni pala pannaria. Sen verran, että sai makua herkusta. Liekö vähäinen herkuttelu muuttanut mieltökin, muttei kauheasti tee edes mieli syödä herkkuja. Aamiaisen olen usein jättänyt väliin, jos ennen lounasta ei ole ohjelmassa mitään liikunnallista. Monella aterialla olen jättänyt pastan, perunan, leivän ja riisin kokonaan pois. Vähintään olen kiinnittänyt huomiota edellämainittujen määrään. Työpaikkaruokalassa olen täyttänyt lautasta salaatilla, kurkulla ja vastaavilla. Alussa pidin kolmeen otteeseen kahden päivän mehupaaston. 3 litraa mehua per päivä. Annoskoko ja annoksen sisältö sekä oikeastaan joka ruokailussa keskittyminen etten ota liikaa tai lopetan syömisen kun olen syönyt riittävästi ollut oma johtolanka.

Liikunnan osalta aloitin rauhassa käymällä kävelyllä muutaman kerran viikossa. 2-3 viikkoa tätä ja lisäsin uimisen kuvioon. Pari kertaa viikossa uimaan, lisäten uintimatkaa kunnon kehittyessä. 2-3 viikkoa tästä salillakäyminen kuvioon. Pari kertaa viikossa salilla kuntopiiriä käydän koko kehoa läpi tehden 15 toiston sarjoja. Olikohan kolme kuukautta salikäyntejä takana, kun jaoin krooan kahtia treeniohjelmassa ja typistin toistot kymmeneen, Syksyllä ohjelmaan tuli myös karate. Uinti jäi pois marraskuun alussa, koska korona. Kotona tehnyt vielä tasapainoa, coretreeniä ja venytellyt. Koittanut olla urheilun osalta armollinenkin itselleni eli jos ollut energiat vähissä tai kroppa rasittunut, niin olen ottanut lepoa. Toisaalta olen myös lähtenyt illalla vielä kävelylle, jos olo energinen ja hyvä.

Jatkon kannalta jatkuva seuranta ja tasapainoilu alkoholi+herkut-osaston kanssa tulee olemaan oma haasteensa.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Undrafted okei kuulostaa hyvältä ja monipuolisesta etenkin nuo liikunta setit. Mulla tällä hetkellä menossa just vhh tyyppinen 8 viikon rypistys, jonka aikaa tavoite olisi 4-5 kiloa saada pois ja homma sillä käyntiin ja sen jälkeen tai loppuvaiheessa lisätä liikuntaa merkittävästi mukaan esim. hiihto kiinnostaisi. Nyt teen 2-4 kertaa viikossa kotona käsipainoilla jumpan ja juoksumattoa myös käyttänyt ja höntsäjäillä käyn koronatilanteen salliessa. Mulla aika fyysinen työ niin pakko kyllä aamupala syödä tai henki lähtee. Sokeri ollut myös pitkään, että sitä tullut ahdettua eri muodoissa päivittäin, mutta nyt olen pari viikkoa onnistunut menemään hyvin maltillisesti herkuttelun kanssa. Herkuttelu on ihan okei jos kokonaisuus on kunnossa, mutta haluan ainakin aluksi pitää melko askeettisen ja säntillisen linjan. Mutta teoriassa siis jos lisään liikuntaa ja etenkin kun on vähemmän kuormittavia päiviä niin pitää annokset maltillisina niin voisin toukokuu alkuun päästä sinne 85~ kieppeille. Toki nämä jutut on niin yksilöllisiä, että miten se kroppa reagoi ja toimii eri tilanteissa. Mutta katsotaan mitä kevät tuo tullessaan! Ja tsempit myös jatkoon sinne toivottavasti pysyt valitsemallasi tiellä ja saat nuo hyvät elämäntavat rutiineiksi asti.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Kohta se lähtee sitten itselläkin käyntiin projekti hääkuntoon. Kokemusta on kymmenen vuoden takaisesta, pitkästä ja onnistuneesta painonpudotuksesta, mutta viimeisin yritys meni mönkään, eli itseluottamus ei välttämättä täydessä sadassa ole. Tällä kertaa pudotettavaa ei ihan 25 kiloa ole, koska lihasmassaa on onneksi myös vuosien saatossa tarttunut. Inbody-mittauksen mukaan lihasmassaan suhteutettu ihannepaino olisi n. 93kg. Mitat tällä hetkellä siis 181cm ja 110kg. En nyt ajatellut sen enempää puntaria käyttää, kuin indikaattorina siitä, että ollaan menossa kaloreiden suhteen oikeaan suuntaan. Tiedän, että alle sadassa alkaa ylimmät vatsakalikat paistamaan, siitä tod. näk. vielä muutama kilo pois. Uumoilisin, että siinä 95kg korvissa olisi aika hyvä tikki. Kalorit ajattelin alkuun tiputtaa ihan runsaalla kädellä sinne 4k korville. Siitä puntarin avulla sorvata aina muutama sata pois, kun paino pysyy viikon pari samassa. Treeneistä nyt viimeistään kaikki korkeavolyyminen, katabolinen perseily pois, eli korkealla intensiteetillä ja tarkasti ne treenit mitä tekee. Tavoitteena tietysti ylläpitää mahdollisimman paljon lihasmassaa. 2022 sitten debyytti vahvamieskisoissa, toivottavasti SM-tasolla.

Taipumuksena laittaa tavoitteita ja sitten lipsua niistä pikku hiljaa. Voineepi olla, ettei mikään ylläolevasta toteudu, mutta kahtellaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U-Do

Baldrick

Jäsen
Mulla tosiaan torstain punnituksessa paino pysyi samana eli 81,1kg. Tiukkaa kyllä tulee tekemään, että 80 pääsee, tai olisihan se kunnon rääkillä hyvinkin mahdollista, mutta en tiedä onko minulla halua kauhean tiukkaa linjaa ottaa. Toisaalta tuo 80kg on sen verran "maaginen", että olisihan se hieno rikkoa ja onnistumisentunne olisi varmasti valtava. Elämäntyyli nyt on tasoittunut sellaiseen hitaasti, mutta varmasti kevenevään tasapainoon. Ehkä tässä kuitenkin on pakko tiristää se rapia kilo.

Ongelmallisemmaksi on muodostunut taas merkittävästi heikentyneet unet ja jaksaminen, kun työssä taas hieman stressiä ja erityisesti tullut muutamat kerrat kaljaa juotua siinä määrin, että tuntuu muutaman päivän. Tästä kun laskee 1+1, niin vaikea olla tulematta muuhun tulokseen kuin skarppaamiseen erityisesti alkoholin kanssa ja samalla se 79,9kg on huomattavasti lähempänä onnistumista.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: U-Do

Undrafted

Jäsen
Yksi juttu omista kokemuksistani tuli vielä mieleen. Aiemmin mainitsemani aterioihin keskittymisen ohella suunnitelmallsuus on ollut minulle hyvä juttu. Aiemmin saatoin syödä huonosti tai vähän, mutta korvasin syömistä nälässä ottamalla pari keksiä tjsp. Tämä ei kuitenkaan ratkaissut nälkää ja maistuikin hyvältä, niin helpolla haki vähän lisää. Ongelmaksi tuli, että saatoin useamman kerran hakea vähän. Näistä sitten kertyi paljon. Nyt mietin tulevien päivien syömiset aterioiden osalta sekä myös välipalojen ja iltapalan suhteen. En pakosti syö välipalaa, mutta jos nälkä yllättää niin minulla on hedelmä tai vihannes olemassa.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi juttu omista kokemuksistani tuli vielä mieleen. Aiemmin mainitsemani aterioihin keskittymisen ohella suunnitelmallsuus on ollut minulle hyvä juttu. Aiemmin saatoin syödä huonosti tai vähän, mutta korvasin syömistä nälässä ottamalla pari keksiä tjsp. Tämä ei kuitenkaan ratkaissut nälkää ja maistuikin hyvältä, niin helpolla haki vähän lisää. Ongelmaksi tuli, että saatoin useamman kerran hakea vähän. Näistä sitten kertyi paljon. Nyt mietin tulevien päivien syömiset aterioiden osalta sekä myös välipalojen ja iltapalan suhteen. En pakosti syö välipalaa, mutta jos nälkä yllättää niin minulla on hedelmä tai vihannes olemassa.
Tuo aamupalan ja välipalan syöminen ja etenkin syöden jotain "viisasta" on varmaan ensimmäisiä asioita mitä pitäisi korjata kuntoon kun aloittaa elämäntapa remonttia. Itsekin hain monesti töiden jälkeen pitkään smoothie,patonki ja patukka combon ja se ei nälkää kauaa pidä poissa. Nykyään pähkinä, hedelmät, rahka tyyppisellä ja toimii paljon paremmin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (25 viikkoa)

paino: 104kg --> 93,2kg (-10,8g, -0,3kg)
vyötärö: 118cm --> 102cm (-16cm, -1cm)

Nytkähdys takaisin parempaan suuntaan. Viikon saldona 45 kilsaa työmatkapyöräilyä ja parina iltana kevyt iltalenkki. Syöminen kohtalaisen järkevää.

Joulu vähän jännittää, mutta kaikki vierailuthan nyt jää väliin tänä jouluna, eli ei tule eteen niitä notkuvia pöytiä päivästä toiseen ja väkisinvaihdettuja lahjakonvehtirasioita. Vaimon kanssa just puhuttiin, että koitetaan pyhinä pitää ruoan määrä järkevänä.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4
20 viikkoa 93,6
21 viikkoa 93,7
22 viikkoa 93,7
23 viikkoa 92,9
24 viikkoa 93,5
25 viikkoa 93,2

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
20 viikkoa 102
21 viikkoa 102
22 viikkoa 102
23 viikkoa 102
24 viikkoa 103
25 viikkoa 102
 

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
Parannusta viikon takaiseen tuli niin urheilu-, ravitsemus- kuin puntaripuolellakin. Toki koronan takia sali meni jälleen kiinni, joten jumpat vaihtuivat kotona toteutettavaksi oman kehon painolla. Lisäksi nilkka on kuntoutunut siihen malliin, että kävelylenkit ovat onnistuneet iltaisin.

Paino oli eilen aamulla 97,8, eli helpottavasti parempaan suuntaan mentiin. Muutamia karkeita repsahduksia tuli, kun jouluiset herkut ajautuivat kuin itsestään ruokatorvesta alas. Onnekseni niissäkin vanhaan verraten pysyi maltti. Siitä olen myös onnellinen, että peli- ja saunaoluet on pysyneet poissa. Ai niin, eihän niitä pelejäkään ole...

Aion julistautua nyt kuitenkin joululomalle välipäiviin asti. Luovuttamisesta ei ole kyse, ei tosiaankaan. Palaan entistä vahvempana tähän skabaan, kunhan vuotuinen mielenpuhdistusretriitti elokuvien, rauhallisten kävelylenkkien ja tällä kertaa hieman paremman syömisen merkeissä on taputeltu.

Hyvää joulun aikaa itse kullekin. Syökää ja nauttikaa, mutta ei liikaa!
 

Baldrick

Jäsen
Aion julistautua nyt kuitenkin joululomalle välipäiviin asti.

En voi tykätä viestistäsi tästä syystä, jouluun on kuitenkin vielä viikko! Muistahan kuitenkin, että sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Nyt kuitenkin jos menee herkuttelun puolelle, niin on vielä kurjempaa palata takaisin vanhaan aikatauluun ja pitää sulatella vielä mahdolliset lisäpainot. Joku saattaisi myös laskea ns. menetettyä aikaa/panosta, mutta se menee jo ehkä vähän turhan pitkälle ja liiaksi itsensä lyömiseksi. Kuitenkin ehkä sinuna pohtisin, että oletko muuttamassa elintapojasi vai vain kärsimässä laihdutusajan ja todellinen normi on kuitenkin se yliherkuttelu, johon palaat tavoitteen saavutettuasi. Jälkimmäinen kuvio on kuitenkin se, jossa paino sitten jojoilee pitkällä aikavälillä. "Oikeasti" laihduttamisessa ja kropan ylläpidossa on kuitenkin kyse asennemuutoksesta, eikä väliaikaisesta pahasta, jos haluaa myös pysyä kondiksessa jatkossakin. Tämä siis mitenkään syyllistämättä tai muuten sormea heristelemättä, mutta saaduilla tiedoilla kuitenkin asia, jota nähdäkseni sinulla on syytä hieman pohdiskella. Haluatko muuttaa elintapojasi terveellisemmäksi vai onko kyse vain vararenkaan polttamisesta, että kertyy tilaa vedellä jatkossakin vähän leveämmällä pensselillä?

Omalla kohdallani eilisessä punnituksessa sama 81,1kg tälläkin kertaa, joten ajattelin tulla tänne paukuttamaan henkseleitä tämän päivän uudella ennätyksellä, sillä viikko on tullut vedettyä täydellisellä kurinalaisuudella ja tullut käveltyäkin vähän enemmän. Vittu 81,3kg tänä aamuna :D Muuta syytä en keksi painonnousulle kuin reisiin kertynyt neste, kun on tullut pari kertaa ennätysvauhtia poljettua fillarilla töihin kävelyn sijasta, viimeisin siis eilen aamuna punnituksen jälkeen ja meinasi jalat olla vähän hyytelöä, kun paahtoi tukka putkella oli edessä sitten suoraa, ylä- tai alamäkeä. Oli kuitenkin märkä rätti vasten kasvoja ja ajattelin alunperin, että tänään saattaisin pari kaljaa pystyä juomaan, kun oletin painon tippuvan tuosta vielä joku 400g. Eikä siinä, varmaan nesteetön paino onkin jossain 80,5-80,8kg välissä, mutta siitä huolimatta kyllä nyt ei uskalla tehdä muuta kuin jatkaa pohjan etsimistä kurinalaisesti, haha.

79,9kg vielä tänä vuonna, VAMOS!
 
Viimeksi muokattu:

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
En voi tykätä viestistäsi tästä syystä, jouluun on kuitenkin vielä viikko! Muistahan kuitenkin, että sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Nyt kuitenkin jos menee herkuttelun puolelle, niin on vielä kurjempaa palata takaisin vanhaan aikatauluun ja pitää sulatella vielä mahdolliset lisäpainot. Joku saattaisi myös laskea ns. menetettyä aikaa/panosta, mutta se menee jo ehkä vähän turhan pitkälle ja liiaksi itsensä lyömiseksi.

Oli hieman huonosti muotoiltu itseltäni. En siis ole terveellisemmän elämän puolesta jäämässä tauolle, en tosiaankaan! Tottakai jouluna syöminen on arkeen verrattuna varmasti erilaista, mutta aion myös liikkua enemmän ja pidempään, sillä kerrankin on aikaa. Tavoitteena, että välipäivinä kun seuraavan kerran puntariin astun niin paino olisi samassa tai jopa vähän tullut alas, mutta jos kilon verran on plussaa, niin sekään ei katastrofi ole. Tämähän on pitkä matka ja motivaatio on edelleen hyvä.

Se mistä taukoa pidän, on painon kyttääminen vaa'alla (niin "virallisina" punnituspäivinä kuin välipäivinäkin) sekä tänne jatkoaikaan raportoiminen. Projekti on ja pysyy.

Tuo jojoilu vs. pysyvä muutos on tietysti hyvinkin yksiselitteinen asia. Siis se, kumpi noista on tavoite. Varmasti jokainen haluaa sen pysyvän muutoksen, niin myös minä. Esim. alkoholista luopuminen lähes kokonaan viimeisen 2 kk:n ajalta on ollut mielestäni hyvä askel kohti sitä pysyvää muutosta. Välillä voi viiniä tai oluen maistaa, mutta se ei ole osana arkea. Tämän saman kun saa herkkujen syömiseen vielä nykyistäkin paremmin iskostettua, niin uskon olevani hyvällä tiellä.

@RäpyläRepe n oma tilanne näyttää todella terveelliseltä ja täytyy virtuaalihattua nostaa. Kuulostaa hienolta, kun tulokset on tuota luokkaa ja se antaa myös uskoa itselle.

Nyt kuitenkin lenkille, jonka jälkeen takkaan tuli ja villasukat jalkaan. Aion juoda ison kupin kahvia, lukea kirjaa ja nauttia hiljaisuudesta. Tämä on minun korona-ajan lomaa!
 

Glove

Jäsen
Joku jumi tullut päälle, paino pyörii edestakaisin muutaman kilon haarukassa. Taidan nyt pitää pienen hengähdystauon tästä hommasta ja keskittyä joulun odottamiseen.
 

Baldrick

Jäsen
Pahoittelut @U-Do , taisin hieman ohitulkita. Tsemppiä kuitenkin jouluun ja konvehteja kohtuudella :P Kinkkua ja muita jouluruokia saa syödä laillisesti niin että pahalta tuntuu, mutta suklaat ja muut karkit suurella maltilla. Katsotaan nyt mitä me täällä Itä-Aasiassa saadaan joulupöytään edes väännettyä. Hongkongissa olisi vähän paremmin tarjontaa länsimaiselle, mutta sinne ei nyt koronan vuoksi ole asiaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U-Do

Baldrick

Jäsen
Noniin, nyt pitää tilannepäivittää sen verran, että viisari pysähtyi kohtaan 80,8kg tänä aamuna. Voisin veikata, että vielä pieniä löysiä painoja on, mutta nyt ollaan ainakin uudessa ennätyksessä ja 79,9kg on vielä saavutettavissa. Taidan vetää vähän askeettisemmin aattoon asti, jos pääsisi jo siihen mennessä (olettaen vielä 100-200g olevan nestettä) tuohon tavoitteeseen, sitten voisi vapain mielin meidän joulujuhlan verran vetää bissee ja ruokaa, ilman painetta loppuvuoden painosta, kun tavoite on jo plakkarissa. Siinä vaiheessa nestepainolla ei ole enää väliä, vaikka vähän turvoksissa olisikin.
 

Baldrick

Jäsen
80,3kg tänä aamuna, eilen samainen 80,08kg (tuli vähän suolaisempi setti syötyä illalla maanantaina). Enää jännitetään, että tapahtuuko jouluntaika ja jo aattoaamuna rävähtää seiskalla alkava tiskiin? Jos ei, niin sitten sitä saa viikon odottaa, sillä huomisen suunnitelmat tulevat näkymään turvotuksena vaa'an lukemissa. Toivottavasti kuitenkin kyllä, niin voi ulospuhaltaa hetkeksi ja keskittyä muihin askareisiin, joita kyllä piisaa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkä lienee käy painonpudotuksen kanssa näin joulun aikaan, ei viitsisi ihan täysin nollata hyvin alkanutta projektia. Syyskuun alusta paino tippunut reilu 5 kiloa ja on nyt jo varsin kohtuullisissa lukemissa, varsinkin kun ottaa huomioon kuntosalitaustan. Parhaiten homman huomaa päivittäisessä vireystilassa, olo on paljon virkeämpi ja lastenkin kanssa jaksaa touhuta enemmän ja lenkilläkin kulkee luonnollisesti paljon paremmin. Hiihtämistä odotan myös innolla, siinäkin eron toivon mukaan huomaa. Laihduttamisen osana olen tehnyt myös ruokavalioremontin, punaisesta lihasta on jäänyt reilusti puolet pois ja kuidun määrää olen tietoisesti lisännyt. Varmasti myös tämä on vaikuttanut vireystilaan positiivisesti. Mutta nyt on siis hyvä fiilis ja noihin mörssäriaikoihin ei ole kyllä mitään kaipuuta, salimaksimit on tässä vaiheessa yksi ja sama, jos muuten homma toimii niin paljon paremmin.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, ei sillä noin kokonaiskuvan kannalta ole hirveästi väliä, että miten paljon ja mitä kaikkea syö tässä joulun ja uudenvuoden välissä. Paljon oleellisempaa on se, että miten ja mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä.
 

Baldrick

Jäsen
Piruvie, 80,1kg jäi lukemaksi aatolle. Noh, toivottavasti tulevan viikon aikana saa nesteet ja tänään kertyvän energian karisteltua.

Hyvää joulua kaikille läskeille, ex-läskeille ja läskimielisille!
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (26 viikkoa)

paino: 104kg --> 93,1kg (-10,9g, -0,1kg)
vyötärö: 118cm --> 101cm (-17cm, -1cm)

Siitä on hyvä aloittaa joulunvietto. Suotuisaan tulokseen vaikuttaa vähän normaalia myöhäisempi punnitusaika, kun ei tartte nyt herätä töihin.

Pyöräilyä tuli vain 15 kilsaa, kun oli pari työpäivää mentävä autolla ja sitten oli pari etätyöpäivää. Iltalenkillä kävin pari kertaa viikon aikana.

Joulu on toki koitos meille kaikille läskääjille, mutta koitetaan viettää se järkevästi. Hyvää joulua kaikille!

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4
20 viikkoa 93,6
21 viikkoa 93,7
22 viikkoa 93,7
23 viikkoa 92,9
24 viikkoa 93,5
25 viikkoa 93,2
26 viikkoa 93,1

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
20 viikkoa 102
21 viikkoa 102
22 viikkoa 102
23 viikkoa 102
24 viikkoa 103
25 viikkoa 102
26 viikkoa 101
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (27 viikkoa)

paino: 104kg --> *censored*
vyötärö: 118cm --> *censored*

Joulu tuli ja meni. Toivottavasti viikon päästä voi sanoa, että nestepöhö tuli ja meni.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4
20 viikkoa 93,6
21 viikkoa 93,7
22 viikkoa 93,7
23 viikkoa 92,9
24 viikkoa 93,5
25 viikkoa 93,2
26 viikkoa 93,1
27 viikkoa *censored*

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
20 viikkoa 102
21 viikkoa 102
22 viikkoa 102
23 viikkoa 102
24 viikkoa 103
25 viikkoa 102
26 viikkoa 101
27 viikkoa *censored*
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Välipunnitus (27 viikkoa)

paino: 104kg --> *censored*
vyötärö: 118cm --> *censored*

Joulu tuli ja meni. Toivottavasti viikon päästä voi sanoa, että nestepöhö tuli ja meni.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4
20 viikkoa 93,6
21 viikkoa 93,7
22 viikkoa 93,7
23 viikkoa 92,9
24 viikkoa 93,5
25 viikkoa 93,2
26 viikkoa 93,1
27 viikkoa *censored*

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
20 viikkoa 102
21 viikkoa 102
22 viikkoa 102
23 viikkoa 102
24 viikkoa 103
25 viikkoa 102
26 viikkoa 101
27 viikkoa *censored*
Maaginen metrin raja vyötäröllä lähestyy....stemppiä
 

Glove

Jäsen
112,4 kg on lähtölukema tälle vuodelle. Muutama kilo tuli joulun aikana lisää ja ehkä jonkun kuukauden ennen pyhiä jumitti siinä 110 kg molemmin puolin. Mutta eikun uudestaan läskien kimppuun, teki päälle ihan hyvää kun ei ajatellut koko hommaa ollenkaan.
 

Veijari

Jäsen
Kolmen vuoden takainen 10kg pudotus olisi taas edessä. Tuolloin se otti 8kk, ja pullon Tommasia, koska hävisin painonpudotusvedon kaverille, joka pudotti 10kg noin kk:n nopeammin. Kaikki nuo silloin pudotetut kilot tuli parissa vuodessa takaisin. Nyt ei ole vetoa käynnissä eikä ole mitään aikatavoitetta. Lähtöpaino kutakuinkin sama 98kg ja tavoite, että paino putoaisi pysyvästi alle 90kg:n. Suurin haaste on saada se siellä pysymään.

Lähden tavoitteeseen pienillä ruokailumuutosilla, eli alkuun alkoholi kokonaan pois, annosmäärien pienentäminen ja kasvisten lisäys, säännöllinen ruokailutahti, sokerit ja roskaruuat pois ja veden juomisen lisäys. Ohjelmassa on myös aerobisen liikunnan lisäys, joka on Koronan aikana jäänyt ihan täysin pois päiväohjelmasta. Syksyllä ostin juoksumaton, josko sen nyt pikkuhiljaa ottaisi käyttöönkin.

Hallitsematon iltasyöminen TV:n ääressä on ehkä suurin paheeni, jonka muuttaminen on varmaan haasteellisinta. Josko ne iltojen bisset, keksit, näkkileivät yms saisi vaihdettua vaikka johonkin porkkanoihin, rahkaan ja veteen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kolmessa kilossa porkkanaa on alle 1000kcal, kuituja ja vitamiineja, energia hiilihydraatissa.
Paistettu kuha salaatin kanssa, kohtuu vähän rasvaa ja hyviä proteiineja.
Naudan tai hirven jauhelija, sipuli ja jalapenot - suht vähän hiilihydraattia ja rasvaa.
Kananmunat, kyllä munaa pitää olla.

Näillä asein lähden itse vuosittaiseen reilu kuukauden taisteluun painonpudotuksessa.

Minulla tulee aina kilot takaisin mutta voin sanoa, että ei vahingossa. Lottoan että tuo 5 viikkoa on painon muutos 85kg- 78kg
Ja sitten meneekin vuosi rallatellessa ja kilot on taas ennen kisaa aikalailla samat.
Näillä mennään, hoikempana viihdyn, mutta tykkään myös syödä ja juoda kaikenlaista hyvää. Jojoamalla saan molemmat osan vuotta. Heh heh.
 

Baldrick

Jäsen
Itsellä meni totaalisen pipariksi tuo vuoden viimeinen viikko. Hankala muuttoprosessi, lenssuilu ja tyttöystävän houkuttelut irtoviikosta koituivat kohtaloksi. Muutettiin vähän paremmalle alueelle ja täällä on saatanasti hyviä ravintoloita, joita sitten tuli kokeiltuakin. Ei kiinnostanut mitään salaattiannoksia järsiä, kun naapurustosta löytyy ravintoloita, joissa eri maailmankolkat edustettuna, sekä runsaasti länkkärisafkaa, mistä aiemmin oli omassa naapurustossa pulaa. Flunssaisenakin kotiintoimitettuna Taco Bellin quesadillat on aika 5/5, vaikka terveellisyydessään painii samassa kastissa pikaruokaloiden kanssa.

Nyt kuitenkin tammi-helmikuu on käytännössä pakko vetää aika siististi, kun kroppa ja iho erityisesti oireilee paikallisesta talvi-ilmastosta ja nestetasapaino on erityisen tärkeää, eikä passaa kauheasti juoda tai roskaruokaa syödä, että kroppa pelittää hyvin.

Täytyy ottaa tossa ens viikolla suuntimat puntarilla, että missä mennään, kun arki taas koittaa myös rutiinien ja loman päättymisen muodossa. Täytyy sitten asetella uusia tavoitteita esim. alkaneelle kvartaalille. 82kg oli tavoitteena vuoden loppuun ja se meni kirkkaasti. Katotaan miltä näyttää ja tuntuu, jos painaa 75kg eli siinä on toistaiseksi tavoite, johon uskon pudotustavoitteeni jäävän.

Nyt mennään jossain 80-81kg välissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitkeetä on vyötärölläni sijaitseva läski. Viime talvena vaaka näytti 77kg, nyt ollaan siinä 83 kg. Ruokavaliosta se on kiinni, koska liikun niin maan perkeleesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös