Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 570 435
  • 3 045

Baldrick

Jäsen
Paino käväisi tuossa jo 77,5 kg lukemissa. Se on nyt se 10 kg suurin piirtein viime joulusta tullut paino alaspäin.

Tähän jäi nyt meikäläisen pudottelut. Rajana ajattelin tästä eteenpäin pitää, että kasilla ei saa paino enää alkaa. Muuten ei, niin väliä.

Onnea tavoitteisiin pääsystä! Toivottavasti ovat myös elämäntavat päivittyneet rupeaman aikana sellaisiksi, että seiskan puolella pysyminen käy vaivattomasti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onnea tavoitteisiin pääsystä! Toivottavasti ovat myös elämäntavat päivittyneet rupeaman aikana sellaisiksi, että seiskan puolella pysyminen käy vaivattomasti.
Kiitoksia vaan. Se lähes päivittäinen herkkujen naposteluhan minulla on ennen ollut se loukku, joka sitä läskiä on kerännyt. Se täytyy jatkossa pitää aisoissa.

Tästä pudottelusta vielä sen verran, että minähän yritin tätä jo monta vuotta. Olin viimeksi varmaan joskus vuosina 2014-15 näissä lukemissa. Pudottelut tössäsivät aina jotenkin ihan alkutekijöihinsä, vaikka söin omasta mielestäni ihan älyttömän vähän, mutta mitään edistystä ei vaan oikein tapahtunut. Se alun helpot 1-2 kg lähti aina aika kivuttomasti, kun nestettä poistuu kropasta, mutta sen jälkeen ei tapahtunut mitään. Se oli sellaista väkisin pakottamista. Nyt jotenkin tänä vuonna en ole vaan jaksanut ottaa hommasta sillä tavalla, niin suurta stressiä, mistä ehkä kielii sekin että pudotus tapahtui näin pitkällä aikajaksolla. Siinä se on vain pikkuhiljaa sivussa tippunut. Välillä on ollut viikkoja, että ei ole tapahtunut mitään tai painoa on tullut lisää. Välillä taas on voinut kilokin lähteä yhdessä viikossa. Kesällä en painoa pudotellut yhtään, vaan tämä tapahtui tässä muuna aikana.

Kultainen kolmio minulla on ruokavalio, aerobinen liikunta ja riittävä uni.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä olen tässä kolmen kuukauden aikana laihtunut 15 kiloa. Syynä tosin se, etten ole pystynyt syömään mitään kiinteää ruokaa. Sytohoitojen vuoksi suu on ollu rikki aika pahasti eli ravinto on ollut nestemäistä tai sitten tuunattu todella "mössöksi".

Löysällä kaurapuurolla alkaa aamu. Välipalaksi juotava jugurtti tai Nutri drink. Sitten iltapäivällä tilsittyä raejuustoa, perunamuusia ja pelkkää ruskeaa kastiketta. Taas myöhäis iltapäivän välipalaksi esim. smoothie. Pitkin päivää juon myös kasviksista puristettua tuoremehua. Appelsiinimehua myös vaikka tuo appelsiini hieman kirveleekin. Iltapalaksi proteiini Nutri drink ja kuitu Nutri drink.

Tuossa eräs esimerkki päivän ravinnosta. Nuo Nutri drinkit ovat hyviä. Niissä on vitamiinit sun muut kohdillaan kun ne on kehitetty juurikin esim. syöpäsairaiden ravinnoksi. Keskivartalon hoikistuttua on myös sokeriarvot tasaantuneet aika jäätävästi. En olisi uskonut, että vaikuttaa noin paljon.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kultainen kolmio minulla on ruokavalio, aerobinen liikunta ja riittävä uni.
Hyvin summaat sen mikä on kaiken a ja o. Ei se tosiaan muuta vaadi, avain asia tuossa on se että se toistuu joka päivä.
Tämän kun tajusi tuossa 10 vuotta sitten niin on ollut kyllä terveempi elämä helpompaa, sitä ennen ajatusmaailma oli ihan toisenlainen, mittasin vain niitä kovia urheilusuorituksia ja unohdin arkitekemisen.
 

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
Hei palstatoverit. Olen vuosien ajan ollut erittäin aktiivinen Jatkoajan keskustelupalstan lukija, mutta en tänne juurikaan ole kirjoitellut. Nyt ajattelin kuitenkin oman hyvinvointini vuoksi avautua.

Olen ollut pienestä lähtien lumoutunut kaikkiin pallopeleihin. Lätkä tietysti ykkösjuttuna. Vajaa viisi vuotta sitten, kolmekymppisenä, lopetin pelaamisen. Tämän jälkeen on tullut mm. muutto uudelle paikkakunnalle, joten vanhat peliporukat on hävinnyt ja myös intohimo liikkumiseen on vaihtunut enemmän töiden jäkeiseen sohvalla makoiluun.

Läpi elämäni olen ollut jäntevä, jopa voimakas kaveri, jolle ruoka on maistunut hyvin. 180 cm rungossa aktiiviaikoina 85 kg oli mielestäni sopiva paino, kun lihasta on aina ollut melko helppo kerryttää itselleni. Nyt kuitenkin näiden vajaan viiden vuoden aikana keho on varastoinut rasvaa siihen malliin, että ei ole hyvä olla itseni kanssa. Salilla olen koittanut käydä vaihtelevalla menestyksellä ja lihasta onkin varmasti aktiivisia peliaikoja enemmän, mutta silti yli 100 kg:n kohonneessa painossa on nyt huomattava määrä rasvaa. Olen yrittänyt muutamia kertoja pudottaa painoa, mutta se on aina mennyt samalla kaavalla: kova aloitus, paino tippuu hienosti, mutta laiskuus iskee ja kohta olen samassa oravanpyörässä uudelleen. Nyt saa riittää.

Kesäkuussa tulee mittariin 35 vuotta ja haluan olla silloin paremmassa kunnossa kuin nyt. En oikein jaksa siihen uskoa, kun aikaisemminkin olen epäonnistunut yrityksissäni. Tällä kertaa otan lähestymistapaan uuden kulman, sillä teen tästä tämän keskustelupalstan kautta "julkista". En ole koskaan aiemmin puhunut yrityksistäni, joten ei ole ollut mitään painetta jatkaa ja näin ollen luovuttaminen on ollut helppoa.

Olen saanut täältä seurata hienoja tarinoita, erityisesti nimimerkkien @RäpyläRepe ja @vastaantulija tarinat ovat olleet motivoivia. Nyt kun tämän oman alustukseni olen tänne puhaltanut ulos, niin toivon, että jatkossakin olisi jonkinlainen "paine" hommaa
kohti tätäkin kautta. Mikäli yritän luistaa, niin olisi hienoa, jos joku palstasisarista tai -veljistä kyselisi projektini etenemistä.

Vielä vähän faktoja itsestäni: 34 v., mies, 102,4 kg, 180 cm. Aktiivinen liikuntatausta, tällä hetkellä vain ylläpitosalia ja koiran kanssa kävelyä. Ruokailutottumuksissa paljon hyvää, mutta myös erittäin paljon huonoa. Suurimmat ongelmat napostelu ja muutamana iltana viikossa iltabisset. Perusruokailu on mielestäni hyvällä mallilla, mutta tosiaan nuo edellämainitut seikat vesittävät sen hyvän perustan. Ihannepainoni olisi se 85 kg, mutta realistina en aivan sinne uskalla tavoitetta laittaa. Sanotaan näin, että tavoitteena on saada vanhat vaatteet mukavasti päälle ja paino alkamaan 8:lla. Siihen jos pääsen, niin sitten seuraava tavoite on, että paino ei enää nouse takaisin yli 90 kg:n. Kuulostaa mahdottomalta, mutta on sitä kovempiakin ihmeitä nähty tässä maailmassa.

Tästä se lähtee! Toivottavasti kohti parempaa huomista, boooom!
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (18 viikkoa)

paino: 104kg --> 94,6kg (-9,4kg, -0,5kg)
vyötärö: 118cm --> 103cm (-15cm, +/-0cm)

Viime viikonloppuna lähti taas vähän mopo käsistä ja tuli ahmittua reilusti liikaa. Tällä kertaa yllättäen karkkia. Yleensä pystyn juuri niitä kyllä vastustamaan helposti. Heikkouteni on enemmänkin sipseissä, limuissa, leivonnaisissa ja roskaruuassa.

Ammensin tuosta töppäilystä kuitenkin tällä kertaa kovan motivaation tähän alkuviikkoon, enkä suostunut ottamaan takapakkia tälle viikolle. Mittariin kertyi viikossa "täydet" 75 kilsaa pyöräilyä työmatkoista ja neljänä iltana hölkkälenkkiä 30-45 min.

Tästä koitetaan nyt sitten taas oppia, että eteenpäin meneminen käy kuitenkin helpommalla, kun saa pidettyä nuo herkuttelut kurissa kokonaan tai ainakin maltillisina.

Toisaalta, repsahteluja voi paikata koventamalla työmäärääkin.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
 

Baldrick

Jäsen
Ihannepainoni olisi se 85 kg, mutta realistina en aivan sinne uskalla tavoitetta laittaa.

Otahan viikottainen päivitys tänne puolessa välissä viikkoa, niin muistetaan kysellä perään! Tsemppiä prokkikseen! Ja lainaukseen liittyen, niin periaatteessahan jos vain muutat arkeasi ja se jää tavaksi, ei tuossa periaatteessa alarajaa ole, mihin tavoite kannattaa asettaa, vaan tähdätä siihen mihin on oikeasti tyytyväinen. Jos tavoitteesi on jatkossakin vetää ne bisset ja mässäillä, mutta nyt vain pitää välidieetti, niin menee herkästi jojoiluksi. Suosittelisinkin siis miettimään, että mikä on tyydyttävä vähimmäismäärä näissä liikakiloja kerryttävissä elementeissä ja lähteä pitämään sitä.

Toinen juttu mikä myös on, niin monet ihmiset ei oikeasti käsitä kuinka paljon voilla, kinkulla ja juustolla päällystetyssä höttöleivässä on kaloreita, sekä monet kermakastikkeet yms. jäävät tutkan ulkopuolelle todellisissa kalorimäärissä. Myös annoskoko on syytä ottaa huomioon. Jos ahtaa kukkurallisen lautasellisen jotain perussafkaa, niin sitä on kuitenkin aika paljon siinä.

Yksi huomio omasta painonpudotuksestani muuten on se, että "yöpaaston" pituudella näyttäisi olevan väliä. Itsehän siis ennen söin tasan kaksi kertaa päivässä - lounas 10.30 - 12.30 ja päivällinen 18-20. Alkuun paino lähti tosi hiljaa valumaan alaspäin, mutta kun lisäsin vain banaanin aamupalaksi ja toisen banskun iltapalaksi ennen nukkumaanmenoa, niin paino lähti tulemaan rytinällä alas. Ilmeisesti keho oppii, että ei tarvitse niin paljoa varastoida.

Toisaalta, repsahteluja voi paikata koventamalla työmäärääkin.

Itsellä kävi vähän samoin, että viikonloppuna retkahti ja arkena rankaisin siitä itseäni työmäärällä. Perjantaina tuli vedettyä hirveä känni parin kaverin kanssa, lauantaina roskaruokaa ja sunnuntainakin tuli pitsa vedettyä. Mutta sunnuntaina tuli otettua rankkulenkki eli 4 tunnin kävely, joten pitsalla päättäminen ei enää ollut niin paha (ja täällä pitsat eivät ihan samanlaisia rasvapommeja ole, eivätkä yhtä isoja), kun ottaa huomioon, että lounaaksi sitä ennen söin vain salaatin. Sitten tässä viikolla kävellyt joka päivä töihin ja takaisin, muuta ylimääräinen iltalenkki tyttöystävän kanssa, sekä syönyt asiallisesti, kuten arkisin tulee muutekin tehtyä. Olen huomannut tässä aikain saatossa, että viikonlopun sekoilujen jälkeen turvotus ja löysä paino lähtee vasta viikon päästä torstai-perjantai-akselilla, mutta onneksi rasva palaa kyllä siinä taustalla turvotuksen laskiessa.

Mitä tulee tavoitteisiini, niin lokakuun tavoitteeseen 83 kiloa on päästy vaa'an näyttäessä tänä aamuna 82,8!!! Lokakuun ensimmäinen päivä painoni oli 84,8kg, joten 2 kiloa tultu alas tässä kuussa. Projektihan alkoi elokuun lopulla nesteettömän painon ollessa yli 87 kiloa eli about 4,5 kiloa on paino siitä tippunut. Tavoite on olla vuoden vaihteessa alle 80kg.

Tästä on ehdottoman hyvä jatkaa. Tsemppiä myös muille marraskuun pikkujoulusesonkiin, älkää juoko liikaa.
 

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
Suosittelisinkin siis miettimään, että mikä on tyydyttävä vähimmäismäärä näissä liikakiloja kerryttävissä elementeissä ja lähteä pitämään sitä.

Hyvä pointti! Sitä ajattelee hoikistuneita kavereita viihteellä ja pizzalla nähdessään, että nuo ne onnistui pudottamaan painon ja nyt bailaavat ja vetävät bisseä hyvillä mielin. Tosiasiahan se on, että sen jälkeen heidänkin on taas vedettävä lenkkitossut jalkaan ja vaihdettava terveellisemmälle ruokavaliolle, johon ne bisset ja pizzat ei kovin isona osana voi kuulua, tai pian ovat menossa takaisin kohti lähtöpistettä.

Toinen juttu mikä myös on, niin monet ihmiset ei oikeasti käsitä kuinka paljon voilla, kinkulla ja juustolla päällystetyssä höttöleivässä on kaloreita, sekä monet kermakastikkeet yms. jäävät tutkan ulkopuolelle todellisissa kalorimäärissä. Myös annoskoko on syytä ottaa huomioon. Jos ahtaa kukkurallisen lautasellisen jotain perussafkaa, niin sitä on kuitenkin aika paljon siinä.

Jälleen hyvää ja fiksua pohdintaa. Omalla kohdallani nuo "höttöleivät" ei onneksi ole ongelma, saati sitten kermakastikkeet. Mutta annoskoko... Siinä se suuri peikko on. Vähentyneen liikunnan jälkeen ruokahalu on pysynyt ennallaan tai jopa kasvanut. Syömisestä nauttivana miehenä tulee usein vedettyä siihen pisteeseen, että napapiiri tuntuu mukavan pinkeältä - sen sijaan, että syömisen olisi varmasti voinut lopettaa jo 500 kcal sitten. Täten myös ruokailuvälit kasvavat ohjeaikoja pidemmiksi, kun kerralla vetää niin että vyö vinkuu. Ja onhan se ison illallisen päälle mukava avata vielä suklaalevy josta ottaa muutaman palasen. Tai no, kerran kun sen on aukaissut niin menköön puoli levyä. Ehkä jopa koko levy. Huomenna voi aloittaa terveellisemmin. Tai ehkä vielä huomenna otan liigakierroksen kunniaksi ribsejä ja neljä olutta, mutta sen jälkeen parannan tapani.

Yllä vähän esimerkkejä menneestä, joka toivottavasti ei ole osa tulevaa rutiinia! Parisen viikkoa olen nyt ollut ilman sauna- ja pelioluita. Helposti on mennyt, mutta helppoa toki niitä myös olisi ottaa "ihan vain huvikseen".
 

Baldrick

Jäsen
Vähän ounastelinkin, kun puhuit urheilutaustasta ja lihasten määrästä, että annoskoko on myös sitä luokkaa. Itsellä oli myös opettelemista syömään vähemmän, mutta onneksi se hoituu itsellä pelkästään tilaillessa ruokaa täällä. Suomessa voisi tulla kalliiksi. Sen sijaan kuitenkin esim. mealpreppaus kuulostaa järkevältä, vaikka en ole itse kokeillut. Annoskoot ja safkat voi miettiä kylläisenä ja valmiiksi niihin hetkiin, kun on nälkä ja hetken mielihalut ohjaavat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U-Do

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Höttöleipään pieni kommentti: Itse jossain määrin nautin leivästä, joten sitä menee edelleen sellainen 2-4 viipaletta päivässä. Avainsana tässä on ollut ostaa vain 100% kaura- tai ruisleipiä ja tosiaan jättää ne "pullaleivät" kauppaan. Päälle sitten vähän Floraa, kalkkunaa, kurkkua, avokadoa tms. mitä nyt keksiikään. Tekee myös vatsalle hyvää, etenkin tuo 100% kauraleipä.

Jälleen @U-Do toistaisin avainasiaksi pitkäaikaisemmassa projektissa säännöllisyyden. Määrittele se oma ruokarytmi niin, että pystyt samat ateriat syömään samoissa paikoissa, jos vain esim. duunien puolesta mahdollista. Eikä liian rankkaa dieettiä, muuten siinä sortuu mässäilyyn nälän iskiessä. Jos tykkäät treenata usein salilla (esim. itse käyn 3-4x viikossa sali ja pari aerobista päälle), niin sitä ruokaa oikeasti myös tarvitsee. Tärkeintä onkin katsoa, että se mitä syö on terveellistä ja sitä syö tarpeaksi usein.

Viiden aterian rytmi toiminut itselle; aamupala, lounas (ilman hiilaria), välipala, päivällinen, iltapala. Juustot, kermakastikkeet, väliherkut jne. pois. Jos syö buffet-ruokalassa, niin mättää ensiksi puoli lautasellista salaattia ja vasta sen jälkeen muut ruoat. Pysyy annoskoko mukavasti kurissa.

Jos aterioiden välillä meinaa iskeä nälkä, on kotona jääkaapissa hyvä olla jotain vähäkalorista välipalaa, jota voi mussuttaa. Esimerkiksi klementiinejä tai sokeritonta mehukeittoa. Tsemppiä!
 

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
Viikko sitten kirjoittelin tänne ekan kerran ja nyt on ensimmäisen viikkoraportin aika. Toki olen jo muutaman viikon ajan hieman siistinyt ruokavaliota, mutta viikon takainen avautuminen toi jälleen motivaatioboostin laittaa kaikki peliin. Tuossa on itselle tietysti se sudenkuoppa, että menee kerralla all in ja hetken kuluttua terveellinen elämä loppuu yhtä nopeasti kuin on alkanutkin. Se on kuitenkin asia erikseen ja keskitytään nyt tähän käsillä olevaan tilanteeseen.

Antaisin viikon terveellisyysarvosanaksi (ruokailu, juomailu + liikunta) 9,5. Ei kymppikään kovin kaukana ole, mutta vuorotyön mukanaan tuomat haasteet kasvattaa välillä ateriaväliä niin pitkäksi, että täytyy tasapainoilla sen välillä ettei vedä ähkyksi, mutta saa kuitenkin riittävästi energiaa arkeen, eikä keho menisi säästöliekille. Aamun vaakalukema oli tippunut 102,4 kg -> 101,1 kg. Melko kova pudotus siihen nähden, että ruokavalion siistimistä on tosiaan tapahtunut jo muutaman vk:n ajan jossain määrin ja varmasti ne helpoimmat nesteet sieltä oli jo kuseksittu pönttöön. Vyötärönympärys jäikin tuolla viikko sitten mainitsematta. Se oli silloin 106 cm ja tänään se oli 104 cm. Tuosta olisi tavoitteena nippasta vähintään 10 cm vielä pois, jotta pääsisi suosituksen mukaisiin lukemiin.

Entäpä ne fiilikset? Mielitekoja on ollut aika paljon. Sokerikoukku on todella voimakas, mutta se ei kuitenkaan ole ollut kaikista pahin. Ennemmin olen kaivannut sitä yleistä kylläisyydentunteen ylläpitämistä pienin suola-sokeri -napostelujen kombinaatioin. Myös muutamat oluet olisi maistunut kun vieraita oli kylässä, mutta toistaiseksi olen halunnut olla hetken ilman ensimmäistäkään annosta. Tiedostan sen, että näin tiukalla itsekurilla en pysty kauaa olemaan ja pakko on opetella ottamaan houkutuksia vastaan pienissä määrin. Esim. sokerin kohtuukäyttäjäksi opettelu tuntuu lähes mahdottomalta, mutta siinäpä sitä on haastetta marraskuiseen harmaaseen arkeen.

Vielä ei ole käynyt mielessä minkäänlainen luovuttaminen, joten mennään taas viikon pätkä eteenpäin ennen seuraavaa rapsaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Höttöleipään pieni kommentti: Itse jossain määrin nautin leivästä, joten sitä menee edelleen sellainen 2-4 viipaletta päivässä. Avainsana tässä on ollut ostaa vain 100% kaura- tai ruisleipiä ja tosiaan jättää ne "pullaleivät" kauppaan. Päälle sitten vähän Floraa, kalkkunaa, kurkkua, avokadoa tms. mitä nyt keksiikään. Tekee myös vatsalle hyvää, etenkin tuo 100% kauraleipä.
Itse olen myös leipäfani ja pari kiloa tippuisi varmaan jos leivän jättäisi pois tai ainakin kilo jos söisi vain "terveellisintä" leipää. Olen leipurin poika ja geeneissä se tuoreen leivän mahtavuus. Aina oli kasarilla kotona tuoretta vaaleaa leipää. Siihen lisäksi muut leipomotuotteet mitkä olen pitkälti nykyään jättänyt pois ruokavaliosta.

Nykyään sallin itselleni yhden päivän viikossa kun syön tuoreen croissantin sekä hyvän kokoisen rustiikkisen patongin palasen. On se vaan perkeleen hyvää ja sulaa suussa, ei tarvitse kuin sipaisun margariinia ja vaikkapa juustoa.

Arkileivät onkin sitten pääosin ruista ja kauraa, niitä tuo sama 2-4 palaa per päivä. Viikonloppuna aamupuuro puolittaa tuon määrän.

Avocado on oma suosikki ja siten margariinin/voin käyttö vähentynyt todella paljon. Leivän päälle avocadoa, kananmunaa ja ohuet maustekurkkusiivut, avot!
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (19 viikkoa)

paino: 104kg --> 94,4kg (-9,6kg, -0,2kg)
vyötärö: 118cm --> 103cm (-15cm, +/-0cm)

Viikonloppuna repsahti taas herkuttelun kanssa ja edellisen viikon tapaan, se johti taas kurinalaiseen alkuviikkoon.

Liikuntaa jälleen 75 kilsaa työmatkoista pyörällä ja kolmena iltana hölkkälenkkiä.

Lopputulos jälleen positiivinen, mutta vois tää edistyminen vähän helpomminkin tapahtua. Nyt täytyis skarpata viikonloppuna ja keskittyä tuohon herkkujen välttämiseen, niin ei tartte vetää alkuviikkoa niin hampaat irvessä takapakin välttämiseksi.

10 kilon merkkipaalukin häämöttää jo tässä pudotuksessa. Onnistuneella viikolla se voisi rikkoontua seuraavassa punnituksessa.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
 

Baldrick

Jäsen
@U-Do Itsellä ainakin kyllä helpotti himoja huomattavasti, kun oli kokonaan paussilla rapian kuukauden, niin ei enää pitsaa ja roskaruokaa tehnytkään mieli, eikä niitä syödessä ne enää maistuneetkaan niin hyvältä. Siinä myös paremmin huomasi kontrastin fiiliksessä, kun sitten söi jotain paskaa, niin seuraavana päivänä oli tukkoisempi ja väsyneempi olo.
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Noniin.

100 päivän kuntokuuri loppuu huomenna ja tällä hetkellä paino (forkalta tuttu AM) 96.3 kg

Tästä eteenpäin ajattelin jatkaa palikoiden metsästystä siten, että lokakuussa tulisi 3 kilon painonpudotus ja marraskuussa 2. To be continued.

Paino nyt 92.7. Taas siis palattu aikatauluun, toki nyt on helpot kilotavoitteet, kun päätavoitteeksi on tullut kiinteytyminen ja elämäntavallistaminen. Vyötärönympäryksenkin uskalsin mitata navan alta, 101.5. Viimeisien 3-4kilon aikana olen huomannut, kenties vähän @vastaantulija -tyyliin, että vyötärö ei ole silmämääräisesti kaventunut entistä vauhtia. Pienenä huolena oli röllykän jääminen näkyväksi ja nyt ne huolet ovat siis vähän palanneet. Kun olen jo suht lähellä tavoitetta niin toivoisin, että vatsassa pystyisi jo nähdä paremmin tämän. Toki luottamus on vielä hyvä, että kun saan ns. legit painon siihen 90.0 niin ei mahassakaan enää hirveästi pömppöä ole millään. Aamupainohan aina se puolikiloa ainakin hämäävä. Jännä nähdä millainen luonnollinen tiukkuus tuolle alueelle saavutetaan.

24.6 110.3
25.7. 105.7kg aamupaino älasti... Here i come... se oli se perus n. 5kg laihtuminen kuukauteen ku jätti kokiksen suht pienelle kulutukselle ja alko liikkumaan..
27.7. 105.5
29.7. 105.1
31.7. 104.8
3.8. 104.7
6.8. 103.9
7.8. 103,7
8.8. 103.2
9.8 102.4
20.8 101.8
25.8 101.1
26.8 100.8
27.8 100.6
28.8 100.4
29.8 99.9
30.8 99.5
3.9 99.1
4.9 98.8
8.9 98.6
10.9 97.9
11.9 97.7
15.9 97.1
30.9 96.3
16.10 94.4
22.10 93.2
5.11 92.7

17 ja puoli kiloa vuoltu nyt 134 päivään. Ihan ok. Nälästäkään ole edes mitään muistoa kun alku hoitui niillä clarinoneilla, karnitiineilla ja apinanraivolla ja syöden vain n. 1800kcal (n. 800 miinuskkalorit) Viime kuun olen mennyt ilman doubings ja syöden vain paria sataa miinuskaloria, eli syön yli 2000 joka päivä.

Tsemppiä kaikille kunnon kasvatukseen ja omien kroppien lainalaisuuksien opetteluun. Oma kohde siis ollut kolmissakymmenissä ja vartta 181.5.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse jo odotin, että joku humoristi olosi nostanut tämän ketjun ylös ja vastannut, että "laskemalla kaikkien osavaltioiden äänet".

Tällä viittaus siis Trumpista tälläkin foorumilla käytettyyn nimitykseen. Itse olen sitä mieltä, että nimitys ei ole korrekti, ja kritisoitavaa löytää jo tekemisistä. Tämä off-topicina. Takaisin aiheeseen.

Hyviä tuloksia yllä monella. Tuo, mistä @RäpyläRepe mainitsee roskaruokatauon osalta, pitää varmasti paikkansa. Itse en ole oikein koskaan opetellut hampurilaisten ystäväksi. Mutta joskus olen sellaisen aterian syönyt, ja kyllä siitä on ähky tullut jopa useaksi päiväksi. Pizzasta taas pidän, mutta niitä syön harvoin. Usein tuohon yhdistyy vielä muutaman laatuoluen nauttiminen, ja kyllä tuonkin seuraukset tuntuvat muutaman päivän ajan.

Oma terveellisempien tapojen elämä on jatkunut jo kohta neljättä vuotta. Paino on sinä aikana pudonnut reilu kuusi kiloa (78.2 kg --> 71.9 kg). Paino on lähtenyt nimenomaan rasvasta, kuten oli toki tarkoituskin. Pituutta minulla on vain 177cm. Alkutilanne ei sinänsä ollut paha, mutta kun ikää on nyt 40v, niin ei tuo ns. laihan läskin olemus ollut hyvästä. Hyvin tuo on mennyt, kun ei mitään kuuria ole joutunut pitämään, vaan pienet arjen valinnat ratkaisevat. Toisinaan voi myös herkutellakin. Näin on hyvä jatkaa. Voi tuo paino vielä vähän pudotakin, sillä ei vatsa vieläkään ole läheskään poissa...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Beach 2005 - projekti, eli kuinka päästä läskeistä eroon?

Nyt on paras aika ruveta tuhoamaan kesän/vuoden/vuosikymmenen aikana kertyneitä läskejä ja ruveta tekemään jotain kaljan raiskaamalle keholle. Itse olen aloittanut projektin aloittamalla salilla käynnin. Ensi viikolla pitäisi saada tehtyä ohjelma kuntosali-ohjaajan kanssa jonka jälkeen voi ruveta rääkkäämään itseään oikein urakalla.

Mutta ikävä kyllä kehoni niin kaljan ja roska-ruuan raiskaama että kestää monia vuosia että pääsen edes siedettävään beach kuntoon. Mutta onko muilla rantojen mursuilla samankaltaisia suunnitelmia? Eikö varpaat enää näy muutenkuin peilin kautta? Lepääkö maha suurinmaksi osaksi vyön päällä? Olisiko jotain pitänyt tehdä jo vuosia sitten? Itse tulin tähän päätökseen kun näin vaa'assa painoni tällä viikolla. Ja muutenkin vituttaa katsella tätä kalja-mahaa.

Projektin speksit:

Paino: 120 kg(!!!)
Pituus: 179 cm
Tavoite ensi kesään mennessä: 100 kg.

Jos jollain on jotain ehdotuksia/kommentteja niin otan niitä ilolla vastaan.

- Tinke-80
Miten muuten projekti onnistui? Missä mitoissa nyt mennään?

Itse olin tuolloin ihan ok kunnossa 184/85 tms. Nyt metabolista läskiä 15kg päälle. Täytynee alkaa projekti.
 

U-Do

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, JYP
Viikko vierähti jälleen ja aamulla oli punnituksen aika. 100,3 kg näytti vaaka, joten 0,8 kg viikon takaisesta tultu alas. Olo on hyvä, energinen ja kaikin puolin miellyttävämpi kuin vaikkapa kuukausi sitten.

Viikko oli melko hyvä. Isänpäivä ja yhdet syntymäpäivät toimi hyvinä houkuttimina, kun pöydät notkuivat hyvää syötävää. Onnistuin kuitenkin melko hyvin, itseäni saanut selkään taputella. Kouluarvosana olisi tälle viikolle ehkäpä 9 ruokailun suhteen, liikunnalle 9,5.

Tuleva viikko onkin haastava niin töiden kuin yksien juhlien vuoksi. Voi olla, että täytyy vähän viiniä maistella, mutta ei se haittaa, mikäli vain onnistuu pitämään päänsä eikä ota siitä jälleen tapaa. Eteenpäin!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Häviämällä jenkkien pressanvaalit.

Sori, oli pakko. Mielentilat kun hieman tässä heittelee ja tietenkin inspiraatiota on antanut @Sako
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Häviämällä jenkkien pressanvaalit.

Sori, oli pakko. Mielentilat kun hieman tässä heittelee ja tietenkin inspiraatiota on antanut @Sako

Tulit vähän myöhässä. :) Kuten torstaina mainitsin, ihmettelin vähän, kun tällaista kommenttia ei jo tässä ketjussa ollut. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Sako tuli minullekin heti mieleen.

Ketjun aiheeseen: marraskuu on aika paha kuukausi liikunnan suhteen. Fillarikausi alkaa olla ohi, sillä pimeällä ei ole mitään mieltä vetää pitkiä lenkkejä. Juoksemassa käynti on muuten hyvä vaihtoehto, mutta pitää olla varovainen mustan jään kanssa. Kuntoradalla on melkein paras mennä, mutta sielläkin on omat haasteensa lätäköiden ja mutaisten kohtien kanssa. Nastalenkkareilla ei vielä viitsi juosta. Ne tarvitsevat melkeinpä edes vähän jäätä ja lunta tien pintaan. Ja tuo pimeys... pitää vaan jotenkin repiä itsensä liikkeelle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse koettanut ottaa nyt itseä niskasta kiinni ja tosiaan lenkkeillä, kuten täällä olen tainnut todeta.
Viime kuussa tuli n.118 km ja tässä kuussa tullut n. 57 km ihan perus kävelyä.
Paino ei kyllä ole pudonnut. Pitäs kattoo tarkemmin mitä mättää suusta alas.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (20 viikkoa)

paino: 104kg --> 93,6kg (-10,4kg, -0,8kg)
vyötärö: 118cm --> 102cm (-16cm, -1cm)

10 kiloa pudotettu!

Samalla toteutui 20 viikkoa ja 10 kiloa -kombo. Tämä oli muutenkin jo viides peräkkäinen punnitus ilman takapakkia, joten hyvä meininkihän tässä taas on, vaikka tyyli vaihtelee.

Tällä kertaa viikonlopun "retkahdus" ei ollut herkuttelun osalta niin voimallinen kuin parina edellisenä viikonloppuna. Siitä johtuen maltoin sitten ottaa hieman kevyemmin liikunnan kanssa. Työmatkapyöräilyjä kertyi silti mukavasti 60 kilometrin edestä, ja sen lisäksi vedin pari kevyttä ja lyhyehköä iltalenkkiä.

Painoni kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1
8 viikkoa 97,5
9 viikkoa 96,7
10 viikkoa 96,9
11 viikkoa 96,6
12 viikkoa 96,7
13 viikkoa 95,5
14 viikkoa 95,7
15 viikkoa 96,0
16 viikkoa 95,6
17 viikkoa 95,1
18 viikkoa 94,6
19 viikkoa 94,4
20 viikkoa 93,6

Vyötäröni kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
8 viikkoa 106
9 viikkoa 106
10 viikkoa 106
11 viikkoa 105
12 viikkoa 105
13 viikkoa 104
14 viikkoa 104
15 viikkoa 104
16 viikkoa 104
17 viikkoa 103
18 viikkoa 103
19 viikkoa 103
20 viikkoa 102
 

Glove

Jäsen
-3;5 kg. Hiljaa hyvä tulee ja on tässä vielä monta asiaa, mitä voin tehdä paremmin. Liikuntaa voisi lisätä ja nyt kun ateriarytmi ja annoskoot alkaa olla kohtuu hyvät niin voi keskittyä enemmän siihen, mitä siellä lautasella on. Ainakin pitäisi olla enemmän rehuja.
 

Undrafted

Jäsen
Olen äimistynyt. Kesäkuussa kun muutoksen aloitin, niin pidin 88kg hyvänä tavoitteena 6,5 kuukauden ajalle. Hyvä jos itselleni uskalsin ajatella 85kg olevan sellainen haave. Nyt menin tuon haaverajan ali viiden kuukauden punnituksessa ja tähtäin asetettu 80kg alitukseen. Viimeisen kahden kuukauden tyylillä tuo tavoite olisi jopa tämän 1,5 kuukauden aikana ihan realistinen.

Annoskoon, annoksen sisällön sekä herkuttelun määrän ohella tärkeä tekijä ollut oppia milloin lopettaa syöminen. Vaikka ruokaa voisi ottaa lisää, niin ennemmin lopetan syömisen jos olen nälän tunteen sammuttanut. Ei ole pakko syödä kaikkea mitä tarjolla on.

Alkutilanne: 190cm / 102,4kg
1. kuukauden muutos -5,4kg -5,3% -1,22kg/viikko
2. kuukauden muutos -2,7kg -2,8% -0,59kg/viikko
3. kuukauden muutos -3,0kg -3,2% -0,75kg/viikko
4. kuukauden muutos -3,5kg -3,8% -0,78kg/viikko
5. kuukauden muutos -4,1kg -4,7% ,91kg/viikko
Kokonaismuutos -18,7kg -18,3% -0,85kg/viikko
Paino nyt 83,7kg
 

Baldrick

Jäsen
Itsellä . pari viikkoa sellaisessa +-0 tilanteessa, kun on ollut syntymäpäiviä, työporukan iltamia, sukulointeja, vaalivalvojaisia ja muita kissanristäisiä. Näitä päiviä on ollut useampi, mutta ruuan tai bissen suhteen ovat pysyneet kuitenkin kohtuuden rajoissa pääasiassa.

Nyt kuitenkin tässä taas turpeudet alkaa hävitä, kun tämän viikon palannut taas arkeen ja paino 83:ssa. Nyt ei ole mitään suunniteltuna yms. niin voi keskittyä taas arkirutiineihin. 1,5kk aikaa se 3 kiloa tiputtaa, niin hirveän paljon ei ole varaa enää antaa löysiä, ettei tarvitse sitten itku kurkussa loppuja karistella joulukuussa, eikä jää tavaksi mitkään tissuttelut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U-Do
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös