Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 056
  • 3 046
Ensinnäkin on mainittava, että olen samaa mieltä tuosta, että kannattaa aloittaa maltillisesti. Myöhemmin voi sitten lisäillä vauhtia, jos siltä tuntuu. Pääasia, että siitä liikunnasta tulisi säännöllinen ja hauska tapa eikä pakkopullaa.

Sykkeistä haluan kuitenkin olla edelleen vähän vastarannan kiiski. 60min treeniä keskisykkeellä 155 = huomattavasti enemmän poltettuja kaloreita kuin 60 min treeniä keskisykkeellä 115. Tätä faktaa ei kukaan pysty kumoamaan.

Mitä enemmän ihminen on miinuskaloreilla, sitä enemmän hän laihtuu eli samalla syömisellä tuo ensimmäinen treenaaminen pudottaa painoa 100% varmasti enemmän kuin kevyempi treeni. Myös rasvoista.
Olet aivan oikeassa.

Kuitenkin, selvästi ylipainoiselle kävelyä ja juoksua vuorotteleva tunnin lenkki kolme kertaa viikossa viikosta ja kuukaudesta toiseen laihduttaa samalla syömisellä enemmän kuin kolme kertaa viikossa juostu tunnin lenkki joka muutaman viikon jälkeen johtaa rasitusvammaan joka estää juoksemisen.

Ja vaikka vammoilta välttyisikin, on juoksentelu pidemmän päälle mukavampaa kun suurin osa siitä on tehty peruskuntoa kohottavalla sykealueella. Kun kuntopohja on kunnossa, tuntuu 155 keskisykkeellä tehty harjoitus paljon miellyttävämmältä kuin huonolla kuntopohjalla ja 155 keskisykkeellä tehty harjoitus.

Hitaasti hyvä tulee.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta 115 sykkeellä reipasta kävelyä jaksaa todennäköisesti kaksikin tuntia, mutta 155 sykkeen hölkkää ei välttämättä jaksa alkuun edes tuota tuntiakaan. Tuntiperusteista kulutusta kannattaa laskea siinä tapauksessa, että elämä on hektistä ja liikunnalle löytyy vaan niitä tunnin slotteja sieltä täältä. ;) Toki olet oikeassa.

Leonilta hyvä viesti! Komppaan 100 %.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pohdintani oli ikävän matemaattista teoriaa. Toki on niinkin, että kun kaikki muuttujat (rasitusvammat, treenin mielekkyys, kesto jne.) otetaan huomioon, niin on varmasti järkevämpää mennä maltillisesti kuin täysillä.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Mihin väliin sen sykkeen tulisi sitten asettua? Mikä on liian alhainen ja mikä taas liiallinen syke lenkkeillessä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pohdintani oli ikävän matemaattista teoriaa. Toki on niinkin, että kun kaikki muuttujat (rasitusvammat, treenin mielekkyys, kesto jne.) otetaan huomioon, niin on varmasti järkevämpää mennä maltillisesti kuin täysillä.
Jep. Siinä vaiheessa kannattaa alkaa varioida treenejä, kun on varma siitä, että tietää mitä tekee. Tuskin kukaan jaksaa pelkkää peekoota vetää vuodesta toiseen. Kyllä sen kovankin treenin vuoro on joskus. Mulla on perussapluuna, minkä mukaan suunnittelen lenkit. Mutta jos lenkin alussa tuntuu, että nyt annetaankin palaa vitonen täysillä, niin sitten mennään, vaikka oli tarkoitus vetää rauhallinen kasi. Vaihdan siis vain joskus fiiliksen mukaan vaihteelta toiselle. Se viikon pitkä mummovauhtinen lenkki tosin on melkein olosuhteiden pakosta aina viikonloppuna.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mihin väliin sen sykkeen tulisi sitten asettua? Mikä on liian alhainen ja mikä taas liiallinen syke lenkkeillessä?
Riippuu leposykkeestä ja maksimisykkeestä. Karvosen kaava antaa suuntaviivoja. Siitä löytyy kyllä keskustelua puolesta ja vastaan. Kannattaa kuitenkin tutustua.

Linkki vie satunnaiselle sivulle, jonka löysin googlella.

Pistetäänpäs vielä toinen linkki, jossa käsitellään hiukan sykealueita ja harjoittelua.

edit. hiukan misinformaatiota poistettu myös
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mihin väliin sen sykkeen tulisi sitten asettua? Mikä on liian alhainen ja mikä taas liiallinen syke lenkkeillessä?

Ei tavallaan ole olemassa tuollaisia rajoja ilman määritelmiä, mitä haetaan (kuten tässä ainakin sivun verran on ansiokkaasti kerrottukin). Jos haet juoksunopeutta/vauhtikestävyyttä, on kovempi syke ok, jos haet kestävyyttä ja peruskuntoa, hyvinkin matala. Ei siis yleispätevää vastausta, mutta Leonin esiinnostama Karvosen kaava on aika hyvä. Ensin pitää asettaa tavoitteet lenkkeilylle, sitten voi vastata tuohon kysymykseen.

Mitä tuohon "liian kovaa"-teemaan tulee, ei se niin suunnattoman merkityksellistä ole mistä se kalorimäärä koostuu (jollet karppaajilta kysy...), vaan se polttamisen määrä on olennainen. Useimmat vain tuppaavat tekemään niin, että aloittavat helvetin lujaa sen juoksemisen ja se sitten lopahtaa alkuunsa, kun tulee vammoja tai muuten vaan motivaatio loppuu. Merkityksellisempää näitä on pohtia sitten, jos treenaat tavoitteellisesti johonkin juoksumatkaan tms.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Cellreset. Onko kellään omakohtaista kokemusta? Miten pelaa ja millasia tuloksia?
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Itelle on nyt vähän käynyt "hauskasti". Lopetin melkein kokonaan oluen juomisen ja roskaruuan syömisen, joku 4kk sitten ja en ajatellutkaan, että rupeaisin laihduttamaan. Olen aina ollut fyysisessä työssä, joten sen puolesta liikuntaa saan päivittäin, mutta kun iltaisin otti aina muutaman oluen ja söi epäterveellisesti, niin kyllä se vaan tuohon keskivartaloon kertyi, vaikka liikuikin päivittäin. Nyt on painoa tullut alas reilu 10kg, ilman, että olen edes huomannut laihduttavani. Kyllähän sillä ruokavaliolla on näköjään aika suuri vaikutus asiaan. Syön kyllä ihan tavallista kotiruokaa, enkä pidä mitään ruokapäiväkirjaa, mutta pizzat, hampurilaiset, ranskalaiset, sipsit, karkit yms, olen jättänyt kokonaan pois. Viikonloppuisin sitten tulee käytyä hölkkäilemässä tunnin lenkkejä, joka on omasta mielestäni juuri sopiva aika. Monesti se ulos lähteminen tuntuu olevan monelle se vaikein asia, mutta kun vaan itsensä sinne ulos saa raahattua, niin ei se lenkkikään sitten tunnu niin pahalta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Jättää pois karkit, pullat, ynnä muut leivokset, limsat, tiivistemehut, ynnä muut, leivät, lihaa maltillisesti, lisäks puntteja, aerobista treeniä, vaikka kävelyä, niin varmasti laihtuu! Ite oon kolmessa kuukaudessa tiputtanu 103,5 kilosta 87 kiloon.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja nimenomaan säännöllisesti liikkumista ja järkevää syömistä, tuo Sim_Samin esimerkki kertoo juuri sen tosiasian kun joka päivä saa kropalleen pientäkin liikuntaa niin laihduttaminen ei oikeasti ole vaikeata ja kannustan toimistotyöläisenä ottamaan itsestä niskasta kiinni ja vaikka kävelemään ennen duunia tai duunin jälkeen sen 30min - tunnin, sekin riittää jo pitkälle jos lopettaa turhien kalorien nauttimisen, juuri niiden mitä edellä Sim_Sam ja Fiftie mainitsi.

Nyt on pk-seudullakin lunta maassa joten vähintään ulkoilemaan kaikki, syy lihoomiselle ei voi olla se että "sali on kiinni kaksi viikkoa".

_
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pitipä tätä ketjua vähän kaivella jotta näkis miten muilla hommat menneet. Itellä pituutta on n. 186cm ja painoa 90kg. Painoindeksin mukaan taidan olla lievästi ylipainoinen (näkyy vähän keskivartalossa, ei onneksi vielä liian pahasti) ja kyllä täytyisi aloittaa säännöllinen liikunta. Asiaa ei myöskään yhtään auta tupakointi, noin aski menee päivässä. Olen koittanut syödä terveellisesti mutta maksimissaan nämä kokeilut ovat kestäneet vain muutamia päiviä ja sitten on palattu normaaliin.

Muutama vuosi sitten tuli urheiltua vielä lätkän merkeissä viisikin kertaa viikossa, varmaan yli 10h viikossa. En ole koskaan ollut mikään himotreenaaja, mutta kunto on vuosien mittaan aktiiviurheilun jäädessä taakse pudonnut aika reippaasti, ja tupakointikin siinä sivussa alkanut. Nyt esimerkiksi höntsälätkässä ei jaksa painaa kuin muutaman vaihdon vähän kovempaa ja sitten täytyy tasailla luistelutahtia ettei kuole kentälle.

Nyt kun kelitkin suosii niin ajattelin aloittaa maltillisesti rullaluistelun (3-4 krt) viikossa, ja siinä sivussa varmaan kavereiden kanssa vähän futiksen potkimista. Parikolme viikkoa sitten mietein, että pitäisi varmaan käydä joku päivä luistelemassa, mutta en oo vieläkään vaivautunut. Ensi viikolla täytyy aloittaa ja siinä sivussa ruokavaliota paremmaksi niin luulisi painon putoavan muutaman kilon muutamassa kuussa. Kai tästä parhaammassa tapauksessa pienoisen elämäntapamuutoksen saa aikaan, mutta se vaatii pitkäkestoista tekemistä niin liikkumisen kuin ruokailun puolellakin.

Paino on ylimmillään näyttänyt 92 kg, mutta nyt saanut sen pidettyä pidemmän aikaa tuossa 89-91 välissä.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kai tästä parhaammassa tapauksessa pienoisen elämäntapamuutoksen saa aikaan, mutta se vaatii pitkäkestoista tekemistä niin liikkumisen kuin ruokailun puolellakin.

Saman suuntaisia ajatuksia siellä kuin täälläkin oli jokunen vuosi sitten, olen täällä aiemmin jo kertoillut että mulle tiukemman urheilun jälkeen toimi ainoastaan muutokset ruokavalioon ja joka päiväinen ulkoilu. Läskiä tulee niin vyötärölle kun perseeseen, itse asiassa joka puolelle jos porsastelisin samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten milloin vielä harrastin punttia, sekä aerobisia sen 5-7 kertaa viikossa.

Nyt duunailen herkullisia salaatteja, ei ole pelkkää pupunruokaa vaan savulohta, kanaa, jauhelihaa, halloumia, fetaa, avocadoa, siemeniä, tuoretta ananasta jne. Kaikkea mahdollista hyvää perusvihreän päälle, eli normilounaan lisäksi ei toista "lämmintäruokaa" vaan salaatti. Tämä pisti pakinkin kuntoon, aiemmin oli sekaisin joka toinen päivä nyt kerran kuussa ehkä. Sitten perusjutut, leivänpäälle ei tarvitse rasvaa, laita vaikkapa tuplasti vähärasvaisia täytteitä maistuu paremmallekin, ei mehuja/ limuja useasti, itse pidän soodavedestä. Kerran viikossa taco-salaatin kanssa tölkki kokista on mun herkuttelu.

Kun ei jaksa enää tiukempaa urheilua / paikat hajalla niin hikijumppaa en tee kuin kerran viikossa, muutoin lähen ulos kävelemään ja pururadoilla leukoja ja tukkeja, se on mun puntti nykyään(10v sitten noin 5krt viikossa punttia).

Summataan eli ruokavalio kuntoon ja liikkumista joka päivä, ainakin se noin tunnin kävely, tuolla saa aineenvaihdunnan kautta jo painon putoamaan, kaikki muu extra mitä ehtii liikkua on vain plussaa. Kun ikää tulee niin homma ei enää toimi niin että "vedän pari tiukkaa punttia viikossa ja se riittää".

_
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Summataan eli ruokavalio kuntoon ja liikkumista joka päivä, ainakin se noin tunnin kävely, tuolla saa aineenvaihdunnan kautta jo painon putoamaan, kaikki muu extra mitä ehtii liikkua on vain plussaa. Kun ikää tulee niin homma ei enää toimi niin että "vedän pari tiukkaa punttia viikossa ja se riittää".

_
Kiitokset vastauksesta, lueskelinkin jo eilen muita viestejä aikasemmilta sivuilta. Kysehän tuon urheilun suhteen on vain viitsimisestä, kuten myös ruokavalion suhteen. Esim. nyt töiden jälkeen on aika lailla loppu, eikä jaksaisi tehdä mitään. Täytyy vain keksiä jotain mielekästä liikuntaa kuten tuo rullaluistelu, ehkä se siitä sitten lähtee monipuolisemmaksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hei te kaikki vitun läskit! Menkää joogaamaan! Tästä kun luette ensin kuinka hienosta lajista on kyse, ja sitten käytte kirjautumassa tonne Yoogaia-sivustolle noiden blogista löytyvien ohjeiden mukaan, niin saatte kuulkaas 2 viikkoa joogailla ihan ilmatteeks. Ei tarvii minnekään salille mennä punkeroimaan, kotona voi ruudulta katella kuinka täti taipuu ja sitten voi tehdä itse perässä. Tai jos ei huvita niin vaan katella ja vaikka syödä sipsejä.

Jotenkin tässä on nyt kyllä maailma muuttunut epäreilumpaan suuntaan, kun ei enää voi syödä ihan mitä huvittaa ilman että joku alkaa kutistamaan vaatteita, niin on ollut pakko itsekin keksiä jotain liikuntaa. Syöminenkin pitäis saada vähän kuriin, mutta katotaan sitä sitten myöhemmin.

Juoksua oon nyt yrittänyt ties kuinka monetta kertaa saada käyntiin, liityin tämmöseen juoksukouluunkin oikein, on se nyt saatana jos ei se tällä lähde niin sitten voi leikata jalat irti. Tuolla ne tosta joogastakin paasasivat, minä pidin sitä ihan homoiluna, ja onhan se vähän semmosta mutta kyllä siitä ihan tosissaan on ollut hyötyäkin. Oon nyt vasta nelisen viikkoa epäsäännöllisen säännöllisesti pakottanut itteni tota jooga-touhua tekemään, mutta huomasin kyllä heti että juoksusta tulee mukavampaa kun on eka vähän vänkyröinyt lattialla kotona ennen ku lähtee juoksemaan, saa paikat auki. Sen verran vätys oon, että en saa itse itseäni määrättyä joogaamaan, mutta tuolta Yoogaia-jutusta kun laittaa videon pyörimään missä joku puhuva tikku-akka sanoo että tee nyt näin ja sitten näin, niin jotenkin sitä sitten vaan menee siihen lattialle ja yrittää jotain delfiiniasentoa saada aikaiseksi, ja sit pysytteleekin siinä asennossa sen tarvittavan ajan. Itsekseen jos tekee niin parin minuutin päästä lopetan kuitenkin.

Käykää hyvät ystävät kokeilemassa, se ei oo kansantansseja eikä sukurutsausta, se on joogaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Esim. nyt töiden jälkeen on aika lailla loppu, eikä jaksaisi tehdä mitään. Täytyy vain keksiä jotain mielekästä liikuntaa kuten tuo rullaluistelu, ehkä se siitä sitten lähtee monipuolisemmaksi.

Kuulostaa tutulta. Itse pari vuotta sitten muutin duunin jälkeisen ohjelman yllämainituista syistä että ei enää punttisalille tästä toimistotuolista vaan ulos kävelemään samaksi ajaksi eli noin tunniksi ja vähintään se kävely mutta tuolla purudalla onnistuu myös puntti niin kuin mainitsin.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käykää hyvät ystävät kokeilemassa, se ei oo kansantansseja eikä sukurutsausta, se on joogaa.

Mulla 5 vuotta plakkarissa Pilatesta ja se kuulosti vähemmän homolta joten oli helpompi mennä sinne treenaa vatsaa ja selkää + venymään, minä ja tytöt, mikäs siinä. Asenne tuohon muuttuu kun tutustuu herran historiaan ja siellähän on kaikkea mahdollista bodybuildingia, sirkusta, joogaa, boxingia jne ja hänen nimityksensä omalle touhulle Contrology on kuvaavampi kuin tämä uusi herran nimen mukaan nimetty:

Pilates was originally a gymnast, diver, and bodybuilder, but when he moved to England in 1912, he earned a living as a professional boxer, circus-performer, and self-defense trainer at police schools and Scotland Yard. Nevertheless, the British authorities interned him during World War I along with other German citizens in an internment camp, first in Lancaster Castlewhere he taught wrestling and self-defence, boasting that his students would emerge stronger than they were before their internment. It was here that he began refining and teaching his minimal equipment system of mat exercises that later became "Contrology". He was then transferred to another internment camp on the Isle of Man. During this involuntary break, he began to intensively develop his concept of an integrated, comprehensive system of physical exercise, which he himself called "Contrology". He studied yoga and the movements of animals and trained his fellow inmates in fitness and exercises. It is said that these inmates survived the 1918 flu pandemic due to their good physical shape.[citation needed]

Linkit:Wikipedia

_
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Pari kuukautta tässä ollaan vähän tarkemmin seurattu mitä sinne suuhun laitetaan. Alkoi pikku hiljaa vituttamaan plussapallona olo. Olen 182cm pitkä ja parisen kuukautta sitten vaaka näytti tasan 100kg. Olen jo pitkään sotkenut tuolla kuntopyörällä läpi vuoden.Tämän lisäksi tavallisella tsygällä pyöräilyä ja välillä olen käynyt jopa uimassa, vaikka olen huono uimari.

Alkuaikoina ongelmana oli juuri tuo kaiken paskan lärviin mättäminen aamuin ja illoin, vaikka liikuinkin. Nyt on turha syöminen jäänyt ja varsinkin iltasyöminen on loppunut kokonaan. Tällä hetkellä painan 92kg ja fiilis on aivan saatanan hyvä. Välillä on tullut vähän takapakkia, mutta en ole antanut sen masentaa. Olen antanut itselleni luvan pitää "karkkipäivää" lauantaisin. Silloin saa mättää vähän enemmän kamaa lärviin, karkkiakin saa silloin vetää kohtuullisesti.

Kyllä tuo vaakaan katsominen aamuisin on nykyään helvetin kivaa! Tiedän, että kyseessä on pysyvä elämäntapamuutos ja olen valmis siihen. Kyllä on kaverit HYVÄ FIILIS!!!
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Noniin, nostellaas ketjua ylös. Sattuneesta syystä (Naisasiaketju) sain alkusysäyksen painonpudotukseen, ja myös henkisen sekä fyysisen kunnon kohotukseen.
reilu 10 kertaa on nyt sitten käytynä lenkillä ja pitää todeta että on tuo mukavampaa hommaa kuin muistinkaan! Tosin kunto on täysin retuperällä, ja ylipainoa on kertynyt runsaasti (180 cm/107 kg).
Mutta tärkeintähän tässä on että nyt on saanut lenkin kulkemaan ja ainakin sieltä kautta tulee muuten synkkiin aikoihin jotain hyviäkin fiiliksiä. Luulisin että painokin alkaa tippumaan kun jaksaa tehdä vaan.
Tuosta ruokailusta olisin nyt kuitenkin kysynyt:

Kaikenlaisia laihdutusohjeita on netit pullollaan, mutta dietteihin ja mihinkään ihme atkinsseihin en halua alkaa. Sen sijaan ajattelin perustaa tämän laihdutuksen ruoan määrän vähentämiseen. Minkä verran päivässä pitäisi syödä?

Eli jotakuinkin näin:

Ap:
Puoli lautasta puuroa, näkkärisiivu juusto kinkku voi. Lasi tuoremehua. Hedelmä.

Välipala:
Hedelmä

Lounas:
Joku normi kotiruoka, lihakeitosta lasagnen ja kaalilaatikon kautta uuniloheen.. you get the point...
Tätä joku vähän vajaa lautasellinen salaatin ja mahdollisesti ruisleivän kera.

Välipala: Hedelmä.

Iltapala, Hedelmiä.. ehkä rahkan tai jogurtin kera. Mahdollisesti hapankorppua kinkkusiivulla ja juustolla.

Liikuntaa tosiaan 4-6 x 1h viikossa. suurin osa sykkeellä 115-135bpm mutta osa myös 135 - 155bpm kun jonkun verran tulee myös juostua.
Miltäs yhtälö kuulostaa? Vinkkejä?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Mosku

Millä olet lihonut? Karkeilla yms., viinalla vai liian isoilla annoskoilla? Jos syy on jompikumpi kahdesta ensin mainitusta, on minusta turha lähteä rajoittamaan perusruoan syömistä kovin paljon. Jätät vaan paskat pois. Jos taas ongelmana on ollut liiallinen kunnon ruoan syöminen, tuossa voi olla itua. Energiamäärä näyttää kyllä aika pieneltä tuon kokoiselle miehelle silloinkin. Söisin ainakin reippaan kokoiset lämpimät ateriat. Lautasmallin mukaan toki.

Edit. Ei kun hetkinen! Sinullahan on vain yksi lämmin ruoka ja toinen on korvattu jollain hapankorpulla. Kuka saatana sellaisella jaksaa elää?
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
@Mosku

Millä olet lihonut?

Viinalla.. Ja isoilla annoksilla ruokaa, sekä vkl pizzoilla...viina nyt on jäänyt minimiin kun ei tee yhtään mieli. Mutta sitä juuri mietinkin että iltapalalla nyt varmaan kestäisi vähän enemmän syödä, kyllähän tuo näläntunne tuppaa tässävaiheessa iltaa hieman ilmoittelemaan. Toisaalta olen kyllä nukkunut paremin kuin syötyäni jonkun tuhdin ilta-aterian. Miten jaksaa elää? No ei tämä tässä vaiheessa mitenkään ylivoimaiselta tunnu..fyysinen olo on itseasiassa parempi kuin aikoihin. Toki törpöttelyn merkittävä vähentäminen on varmaankin aiheuttanut sen. Eihän tämä loppu elämän ruokavalio tule olemaan, kunhan nyt saan painon tuonne satasen alapuolelle niin sitten aletaan hakemaan oikeat määrät jotta painon saa myös pysymään mielekkäissä lukemissa.

Eikös tuo kalorien kulutus ole mun kokoisella jotain 3500 kcal/ vrk? Jostain muistan lukeneeni.
Tuossa mun listassa lienee jonkin verran vähemmän?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen henkilökohtaisesti huomannut, että elämänmuutos ja elämänhallinta tuon painon suhteen on pitkäaikainen prosessi. Itselläni on perinteisesti ollut halua liikkua, mutta nyt viime aikoina tilanne on kärjistynyt, kun jalkaani tuli viimeisimmän lenkin jäljiltä jonkinlainen venähdys, jonka seurauksena sillä ei oo hirveästi nyt juostu eikä kävelty.

Anyway itse oon todennut, että jättämällä suurista annoksista hiilareita pois niin saa nopeampin tuloksia kiinteytymisen muodossa. En siis mitään "täydellistä" karppaamista suosittele, mutta jos esim. aamu- ja iltapalalla hiilarit voi korvata esim. proteiinilla nälkä pysyy loitolla pidempään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Mosku

Tuskin menee 1500 kcal:a rikki tuolla ruokavaliolla. Lounaasta riippuen voi jäädä alle tonniinkin.

Tarvitsisit n. 3200 kcal:a painosi ylläpitoon. Jo 2200 kcal:n ruokavaliolla pitäisi tippua kilo viikossa. Siihen nähden sinulla olisi löysäämisen varaa. Kovilla alikaloreilla loppuu helposti kiinnostus kesken tai tapahtuu repsahduksia.

Calorie Calculator
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Ok, kiitos vinkeistä! Jos @HokiHero vielä ehdit laittamaan oman näkemyksen niin lähden näistä rakentamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös