10 kg kevyempänä kaikki on kivempaa. Jaksaa arkisia asioita paremmin, maksimisyke noussut ja leposyke laskenut. Ajatuskin tuntuu kulkevan paremmin. Vaatekaappi pitää tosin päivittää, mutta eipä juuri haittaa. Kuinka muilla?
Taisipa lähtöpaino olla täällä tuon 95 kg ja huomattavasti lyhyempänä kuin sinä. (172)
Paino lähti vahvaan laskuun kesäkuussa, kun rupesin pyöräilemään töihin. 17 km suunta / päivä ja takaisin toinen mokoma. Nyt paino on "tasoittunut" tuohon 83 kg:n ja siitä se nyt ei ainakaan näytä tällä liikunnalla enää enempää laskevan. Ruokailutottumuksia en ole muuttanut, mutta 4-5 pv viikossa tulee liikuttua reippaasti.
Olo on mahtava ja uni maistuu yöllä. Ruokailuremontin vuoro tulee aikanaan, tällä hetkellä haluan ainoastaan nauttia liikunnasta. Työt loppuivat viime viikolla ja nyt koittaa jälleen jääkiekkokausi (penkkiurheilu) + opiskelun riemu (gradun tulee valmistua tänä lukuvuonna.) Tässä on oiva hetki testata, onko elämänmuutos pysyvä vai hetkellinen. Tällä hetkellä olen saanut pidettyä liikunnan määrän hyvin korkeana, vaikka työt ja työmatkat jäivät viime viikolla pois. Oikeastaan suurin muutos aikaisempaan on, että minä haluan lähteä joka päivä pyöräilemään tai rullaluistelemaan. En ajattele sitä "liikuntana" tai "suorituksena" vaan ajattelen sen ainoastaan palveluksena itselleni._
Verrattuna esimerkiksi viime vuoteen olennaisin ero on nimenomaan se halu lähteä. Se on mahtava fiilis, kun ei tarvitse potkia itseään väkisin ulos kämpästä ja lenkille vaan lenkki ikään kuin kutsuu minut mukaan. Olen saanut pari kaveria innostumaan kanssa, joka on auttanut myös omaa motivaatiota. En edelleenkään ole järin kiinnostunut painostani vaan enemmänkin voinnistani ja kehityksestäni. Pyöräilyn lisäksi kesällä on tullut harjoiteltua paljon rullaluistelua. Rullaluistelu on ollut mukava uusi tuttavuus, jota toivon jatkavani. Meno on edelleen hidasta ja epävarmaa ja tasapaino ei vieläkään ole kehittynyt sellaiselle tasolle, että voisin tuntea itseni täysin voittamattomaksi luistimilla, mutta se tavoite on ihan hyvä. Päivä kerrallaan kehitytään ja nimenomaan kehittyminen on motivoinut minua jatkamaan. Liikkeet eivät ole sulavia eivätkä hallittuja, mutta parannusta on tullut jokaisella lenkillä.
Joka tapauksessa liikunta on minulle äärimmäisen tärkeä ystävä tällä hetkellä, koska koen, että se on sellaista tasapainottavaa toimintaa keholle, jonka avulla jaksan pakertaa paremmin mm. yliopistohommien äärellä. Itsevarmuus lisääntyy jokaisella lenkillä ja itse ainakin pidän siitä, että monet ystävät ovat huomannneet kaventuneen vatsan. Vaatteisiin kyllä on mennyt jo nyt rahaa, kun kaikista t-paidoista on tullut telttoja.