Olen tässä päättänyt ruveta pudottamaan painoa ja töitä on. 20-30 kg pudotus olisi kiikarissa mutta ongelmana on se, että tuo suositeltu kalorimäärrän pudotus on itselläni mitätön kun kroppa kuluttaa jo niin paljon pelkästään levossa. Eli yksinkertaisesti en pysty syömään niin paljoa kuin tarvitsisi. Joku on sanonut jopa, että keho pysyy säästöliekillä kun ei syö tarpeeksi. Pystyn syömään vuorokaudessa sen 2000 kaloria mutta paljo enempään ei pysty. Onko kenelläkään mitään neuvoa tuohon alhaiseen kalorimäärään?
Itseä rupesi tympimään se, kun ei saa painoa putoamaan joten työterveyshuollon kautta sain itselleni personal trainerin. Ja ainakin nyt 2 viikon jälkeen on ollut erittäin luottavainen fiilis. Ensimmäisellä kerralla käytiin läpi mitä sopii syödä ja mihin aikaan ja nyt viime kerralla otettiin inbody-analysis ja tehtiin saliohjelma.
Ruokailun suhteen itse sain tälläiset neuvot:
Aamiainen: 2 paljon kuitua sisältävää leipää, siihen margariinit, leikkele, salaattia, tomaattia, kurkkua tms, lasi tuoremehua (syön tuon yleensä klo 8.00)
Välipala about klo 11.00: Banaani, myslipatukka tms.
Lounas about klo 13.00: Salaattia paljon, vähän hiilareita esim. pastaa tai riisiä ja sitten lihaa tai jotain muuta proteiinia
Välipala about klo 15-16: Banaani tai joku muu hedelmä
Illallinen about klo 18: Tässä kohtaa ei enää pahemmin lainkaan hiilareita, itse syön yleensä kanaa wok vihanneksilla.
Iltapala klo 21.00: Teen pirtelön mihin tulee rahkaa, banaania, vähän luonnonjugurttia, mansikkaa/mustikkaa ja maitoa... tehosekoittimessa sekaisin.
Tämän lisäksi päivän aikana juon paljon vettä ja vichyä. Kaikki limut veks, myös light-limut.
Ja tuohon sitten lisäksi 2-3 kertaa nopeatempoinen salitreeni 1-1,5tuntia ja 1-2 kertaa 1-1,5 tunnin kävely.
Saa nähdä kuinka toimii, mutta PT:n mukaan pitäisi kilo viikossa alkuun pudota.
Lähtöpaino itsellä oli 116kg, ja eilen 114kg.