Ajattelin itse aloittaa huomenna parin kuukauden "kuntokuurin", eli alkaa päivittäin tekemään kotona vatsoja sekä punnerruksia ja käymään ripeällä kävely/hölkkälenkillä. Tällä hetkellä elopainoa taitaa olla jotain 87-89 kiloa, en ole vaa'alla käynyt aikoihin. Pituutta on vain 177cm, joten tosta voisin mielelläni karistaa sellaisen 7-8 kiloa. Olen luonnostani aika lihaksikas ollut aina, joten esimerkiksi 17v->21v tapahtunut 73kg->88kg muutos ei näkynyt päällepäin oikeastaan, ainoastaan itse huomasi kun vyötärölle pukkasi pelastusrengasta!
Riippuu paljon polvesta, että hölkkäänkö vai kävelenkö ripeästi, saati käynkö pelaamassa sulkista tai en. Kumpi muuten on parempi painonpudotustarkoituksessa, kuulin työkaverilta, että tuommoinen ripeä, pitempi kävelylenkki olisi juurikin oiva tapa saada kaloreita palamaan. Polvi nyt vihoitellut useamman kuukauden, toisinaan ok toisinaan ei, kerää nestettä, joskin nyt paljon vähemmän kuin aluksi, ja on välillä astuessa oudon arka tai vihlasee. Pitäisi työpaikkalääkärille aika varata.
Huomisesta lähtien aloitan myös jonkin sortin vähähiilihydraattisen ruokavalion, eli alan jos en nyt kokonaan jättämään välistä, niin vähentämään ruokatuotteitta joissa paljon niitä hiilareita on. Toistaiseksi on tullut syötyä aika paljon kaikkea roskaruokaa, vaaleaa leipää, pastaa ja perunaa yms. hiilihydraattipitoisia ruokia. Kaipailisinkin apua juurikin tässä ruokavalio-asiassa, eli mitä suosittelette syömään kun pyrkii jättämään pois noita yllämainittuja tuotteita. Pitääkö leivän päälle alkaa metwurstin ja juuston sijaan alkaa laittamaan salaattia ja tomaattia, pitääkö pihvin tai lohen kanssa syödä fetasalaattia, vai onko jotain muuta varteenotettavaa tuotetta olemassa siihen perunan jne. korvikkeeksi?
Itsellä ollut "paha" tapa aina iltaisin katsoa leffaa tai tv:tä yleensäkkin, ja siinä samalla juoda sitten limua ja syödä popcornia/karkkia ja niin edelleen. Aion nyt vaihtaa limut sokerittomiksi ja karkin sijaan jotain sokerittomia salmiakkipastilleja, siinä jo tulee varmasti suurehko muutos tapahtumaan.
Aion myös pienentää ateriakokoja, esimerkiksi vaihtaa iltapalan 4 puolikasta reissumiestä kahteen, ja jättää syömättä kunnes tulee ähky, käsittääkseni hiljalleen alan sitten täyttymään samalla tavalla näistä pienemmistä annoksista?
Kaikki ruokavaliovinkit sekä kuntoiluvinkit ja omakohtaiset kokemukset otetaan avosylin vastaan!