Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 094
  • 3 046

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Dodiin, kyl se siitä Tinke. Kolme kertaa viikossa tunnin reipasvauhtinen kävelylenkki ja tunnet kuinka rasva palaa lämmöksi ja ulos kropasta.

Itse alotin aika rajun massakuurin toissa viikolla, salipäivinä 500g paistijauhelihaa, 200g raejuustoa, proteeinipirtelöt ennen salia n. klo 17 ja ennen nukkumaan menoa n. klo 23, päälle salaattia sekä normaali duunilounas, paino noussut pari kiloa heittämällä, tosin rautakin tuntuu nousevan paremmin. Joulun jälkeen aletaan sitten kiristelemään, sellanen tasanen 0.5kg viikko 4kk ajan tarkottaa vajaan 10kg:n pudotusta kevään aikana jolloin alkaa oleen jo aika pienissä rasvoissa, tavoitepaino toukokuun lopussa on 85kg.
 

NHL

Jäsen
Re: Beach 2005 - projekti, eli kuinka päästä läskeistä eroon?

Viestin lähetti Tinke-80
Paino: 120 kg(!!!)
Pituus: 179 cm
Tavoite ensi kesään mennessä: 100 kg.

Jos jollain on jotain ehdotuksia/kommentteja niin otan niitä ilolla vastaan.

- Tinke-80

Joo, että hyvin menee, mutta menköön. Tilanteessasi harkitsisin ehkäpä itsemurhaa. No ei, vitsi vitsinä. Luulen että sinulla täytyy olla myös jonkun verran lihasta.

Yksinkertaisesti ala syömään vähemmän. Vältä rasvaa. Itse lenkkeilen about. 5 kertaa viikossa. Kesällä lenkin aikana voi "laihtua" jopa 3 kiloa, mutta juotuasi paino tulee takaisin. Lenkkeily ei oikeastaan hirveästi laihduta, ellet juokse yli 20km päivässä. Tai ehkä sinun tapauksessasi se voi auttaa jos et harrasta liikuntaa kovinkaan paljon. Onnea matkaan!

Itse olen myös ajatellut pudottaa hieman painoa 74kg -> n. 70kg. Sitä rasvaa tulee kuitenkin syötyä aika paljon :). MM. kaikista rasvaisimpia juustoja (emmental 30% rasvaa) jne. Nyt olen lopettanut pizzan syönnin lähes kokonaan. Olen n. 185cm pitkä, vatsan seudulla voi olla n. 1½kg läskiä.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti NHL
Yksinkertaisesti ala syömään vähemmän.
Tuo nyt harvemmin tuo kovinkaan helposti tuloksia. Kun yhtäkkiä aloittaa päivittäisen ravintonsa määrän vähentämisen, elimistö ikään kuin alkaa elää säästöliekillä ja opettelee tulemaan toimeen sillä vähemmälläkin. Ja pian löytää itsensä Vitutusketjusta,

Ei se paljonko syö, vaan mitä syö. Sama pätee rasvoihinkin.
 
Viimeksi muokattu:

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Toi sairaaladieetti vaikuttaa hyvältä: Joka päivä "keittoa". :p

Pitäisi toi pieni oluttynnyri saada poistettua tosta, mutta oluesta luopuminen ei houkuttele.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mukana ollaan...

... Beach 2005-projektissa. Speksini on 183cm ja 96kg. Tarkoitus olisi tosiaan vahvistaa ukkoa kaiken puolin ja saada (ainakin) 10 kiloa pois. Salikäyntejä - eli ns voimaharjoittelua - olisi se 2-3 krt viikossa ja sitten päälle 2-3krt viikkossa 30min rasitusta: kävellen tai kuntopyöräillen.

Mutta koska olen aivan amatööri näissä kuvioissa, niin kysynkin seuraavaa:

Minulle suositeltiin kreatiinin käyttöä. Lisäksi jotain hemmetin dekstroosia, joka auttaisi tuon kreatiinin imeytymistä. Auttaako tämä kreatiini elopainon pudottamisessa - eli olisiko siitä mitään hyötyä? Kannattaako sitä ottaa?
 

NHL

Jäsen
Re: Mukana ollaan...

Viestin lähetti LaTe_Show
Auttaako tämä kreatiini elopainon pudottamisessa - eli olisiko siitä mitään hyötyä? Kannattaako sitä ottaa?

Itellä kanssa menossa kreatiini kuuri. Enpä usko sen painoa pudottavan, itsellä jopa toisinpäin. Kreatiini antaa kyllä suoritustehoa salilla ja pyöräilyssä ja lenkkeilyssä. Esim 100metrin juoksussa jaksaa puristaa. Kreatiinin pitäisi myös auttaa lihasmassan kasvatuksessa jos treenaa.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Re: Mukana ollaan...

Viestin lähetti LaTe_Show
Mutta koska olen aivan amatööri näissä kuvioissa, niin kysynkin seuraavaa:

Minulle suositeltiin kreatiinin käyttöä. Lisäksi jotain hemmetin dekstroosia, joka auttaisi tuon kreatiinin imeytymistä. Auttaako tämä kreatiini elopainon pudottamisessa - eli olisiko siitä mitään hyötyä? Kannattaako sitä ottaa?


Kreatiini kerää nestettä lihassolujen sisälle ja näin nostaa painoa, samalla tosin parantaa hieman sarjakestävyyttä ja maksivoimaa. EI auta painonpudotukseen yhtään! Itse asiassa vaan pahentaa tilannetta, JOS käytät dekstroosia kreatiinin imeytymisen avuksi.

Dekstroosi on nopeasti imeytyvä hiilihydraatti joka nostaa äkillisesti verensokeria --> insuliinia erittyy voimakkaasti --> tulee läskiä.

Vältä huonoja hiilihydraatteja= vaalea leipä, sokeri, maltodekstriini, dekstroosi, fruktoosi, pulla, mehut(paitsi sokeriton), karkit ja yleensä kaikki makea paska, lisäksi roskaruoka on pannassa.

Noi edellä mainitut on suurin lihavuuden aiheuttaja ympäri maailmaa. Kattokaapa elokuva super size me kun se kaveri vetää kuukauden pelkkää mäkkärin paskaa, erittäin terveellisen näköstä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti juudas
"Lenkkeily ei oikeastaan hirveästi laihduta,"

Olisi kyllä mukavaa kuulla kuvitellut perustelut tälle paskapuheelle.

Niin ne sanoo ostos-tv:ssä. Itseasiassa liikkuminen on ihan turhaa. Kaikki perustuu nykyään pohjalle "Laihdu tekemättä mitään". Näin ainakin ostos-tv:tä seuranneena.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Re: Mukana ollaan...

Viestin lähetti LaTe_Show

Minulle suositeltiin kreatiinin käyttöä. Lisäksi jotain hemmetin dekstroosia, joka auttaisi tuon kreatiinin imeytymistä. Auttaako tämä kreatiini elopainon pudottamisessa - eli olisiko siitä mitään hyötyä? Kannattaako sitä ottaa?

Ei auta painonpudotuksessa paskan vertaa, kreatiini auttaa palautumisessa mutta kerää kroppaan nestettä ja joillakin aiheuttaa ruumiinlämmönnousua (=lievää kuumetta siis).

Itse en käytä.

EDIT: jos haluaa vetää jotain lisäaineita normaali ruoan lisäksi niin käyppäs ostamassa jotain pitkävaikutteista proteeinia, tee pirtelö esim. ykkösmaidon kanssa niin lähtee nälkä (ja jano) ja saat hyvin energiaa lenkkiin ja treeniin.

Itsellä on Weiderin Victory Power Proteinia vaniljan makuisena, suhteellisen halpaa, helvetin hyvän makuista (tekee mieli vetää ihan muutenkin), vaikuttaa pitkään ja ei sisällä yhtään laktoosia (jotkut proteeinit pistää tuleen sellasta farttia että sukat pyörii jalassa). Hiilarit ja rasva käytännössä nolla, proteeinia ~85g per 100g ja sisältää kaikki tärkeet aminot.
 
Viimeksi muokattu:

NHL

Jäsen
Viestin lähetti juudas
"Lenkkeily ei oikeastaan hirveästi laihduta,"

Olisi kyllä mukavaa kuulla kuvitellut perustelut tälle paskapuheelle.

No testaa. Monta kilsaa olet juossut tänä vuonna? 10km?
Itsellä tänään n. 5km lähes maksimisykkeellä juoksua (n.215). Yleensä juoksen 5-13km, 4-5 lenkkiä/vk. Juoksemista on tullut harrastettua säännöllisesti nelisen vuotta.
Syke oli siis tänään 204-206. Kilokaloreita meni alle 200. Jos rasvaa haluaa polttaa pitää pitää sykerajat olla n. 140-160 (riippuen mikä on maksimisyke) ja juoksuaika mielellään yli 30min.

Lenkkeily vie energiaa -> tulee nälkä.
Jos vaikkapa makaat sohvalla et kuluta kovinkaan paljon eikä sinulle tule nälkä. Toki juostessa kuluu paljon nestettä, erityisesti lämpimällä säällä ja saatat menettää painoa yhden lenkin aikana jopa 3-4kg. Mutta sellainen painonpudotus ei ole todellista, vrt. sauna. Tämä oli esitetty hyvin yksinkertaisesti, että jopa sinäkin ymmärtäisit.

Jos painoa haluaa pudottaa, toki urheilu auttaa mutta samalla pitää jättää kaikki turha syöminen vähemmälle. Oleellista on siis syödä vähemmän kuin kuluttaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti NHL

Lenkkeily vie energiaa -> tulee nälkä.
Jos vaikkapa makaat sohvalla et kuluta kovinkaan paljon eikä sinulle tule nälkä.

Nälän tyydyttäminen on tässä oleellista, jos vedät perhepizzan niin ei varmasti fläsät lähde mutta jos vedät vaikka paistijauhelihaa/kanaa/kalaa, salaattia ja raejuustoa + proteeinipirtelön niin nälkä lähtee eikä läskiä tule.

Eli urheilu on aina hyödyllistä painonpudotuksessa mutta se ei yksissään riitä.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti InSideHockey
Voisiko joku "alaa tunteva" valaista mihin ihmeeseen tuo ns. sairaaladieetti perustuu?

Joku sano, että pelkkää keittoa. :D

Niinhän se Oskari Katajistokin sano, että "olutta voi juoda vaikka miten paljon, eihän siinä ole yhtään rasvaa" :D

Viestin lähetti Daespoo
proteeinipirtelön niin nälkä lähtee eikä läskiä tule.

Mites tollaset proteiini valmisteet, uskaltaako sellasia hommata? Onko mahdollista että muutaman viikon jälkeen peilistä katsoo Tony Halme. Eli nostavatko nuo proteiinivalmisteet painoa?
 
Viimeksi muokattu:

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Tottakai proteiinit nostavat painoa (lihakset kasvaa) mutta kuka oikeesti haluaa laihtua pelkästään kiloista? Itse en ymmärrä kilojen pudotuksen autuutta, itse olen laihtunut noin 25 kiloa mutta mulle se on ihan sama mutta 12 tuumaa pienempi vyötärö on minulle paljon "rakkaampi" ja se että mahdun L koon paitaan xxl:n sijaan. Minusta beach 2005 projektin ei pidä sitoutua mitenkään painoon vaan siihen että se kroppa pistetään esityskuntoon.


Laihdutuksessa mittanauha on paljon parempi "kaveri" kuin vaaka.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Damien
mulle se on ihan sama mutta 12 tuumaa pienempi vyötärö on minulle paljon "rakkaampi" ja se että mahdun L koon paitaan xxl:n sijaan.

No tarkoitin juuri, että jos alkaisin syömään proteiinia niin mistä tiedän mihin ne "lihakset kasvaa". Yhtäkki esim. perseeseen tullut 15 kiloa "lihasta". Eli jos proteiineja syö, pitääkö salilla käydä about 5 kertaa viikossa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Proteeini on lihasten käyttämää ravintoa, kun käyt salilla tekemässä kunnon treenin niin käytännössä se tarkoittaa sitä että lihassäikeet 'rikotaan' (treenin jälkeen juuri tämän tuntee seuraavana aamuna, "paikat on kipeet") ja sitten levossa lihassäikeet korjaantuvat entistä vahvempina käyttäen juuri tuota proteeinia korjausprosessiin.

Eli, perseeseen ei tule 15kg fläsää/massaa/lihasta ellet treenaa hanuriasi salilla. Älä duunaa (liikaa) syvää kyykkyä tai muuta hanurilihaksia käyttäviä liikkeitä salilla niin ei ne lihaksetkaan siellä paisu. Tee tasaisesti kaikkia lihasryhmiä niin saat lihasmassaa sopusuhtaisesti. Mikään ei naurata niin paljoa kuin saleilla mandariinit kainaloisssa kävelevät 15-20v kundit joiden kuntosalitreeni koostuu penkkipunnerruksesta, vatsalaitteesta ja haukkapenkistä.

Lisäproteeinin määrä riippuu muusta ruokavaliosta, painosta sekä salitreenin määrästä. Mitä enemmän treenaat viikossa niin sitä enemmän kannattaa proteeinia vetää. Nyrkkisääntönä salilla treenaavalle voi pitää kaavaa paino x 2 = päivittäinen proteeinitarve grammoissa. Eri ruokalajien sisältämät (suuntaa-antavat) ravintomäärät voi katsoa esim. täältä Fineli, päivittäisen energiatarpeen esim. täältä Energiantarve

Kaikille lihasryhmille löytyy ns. vastaryhmä, jos treenaat paljon haubereita niin tulee treenata myös paljon ojentajia jne, liian monella on selkä jatkuvasti paskana/kipeenä kun vedetään miljoona vatsaliikettä mutta alaselkää ei treenata ollenkaan.

Lihas painaa enemmän kuin läski eli vaa'an voi tosiaan unohtaa jos treenaa salilla enemmän, jos peilikuva näyttää hyvältä niin se on aivan sama vaikka painaisit 100kg.

Proteeinissa on tosiaan se hyvä puoli että sen pilkkominen läskiksi on työlästä puuhaa kropalle eli siitä saatu ylimääräinen energia ei varastoidu fläsäksi läheskään niin helposti kuin rasvasta tai hiilareista.

EDIT: linkkien lisäys
 
Viimeksi muokattu:
Mitä laihduttamiseen tulee, on tavoitteena saada 10 kiloa pidemmällä aikavälillä (4-5 kk) pois. Katsotaan miten käy, raportoin myöhemmin, varsinkin jos onnistun.

Pieleen meni, melkein.

Alkurysäyksen jälkeen paino on jatkanut putoamista tasasella n. 1 kg/viikko vauhdilla, joten pitänee päivittää suunnitelmaa.

Eli painoa saa lähteä enemmän kuin tuo kymppi, eli noin 15 vois olla parempi. Tavoiteajan voisi pitää ennallaan tarkennettuna vielä niin että 2005 Vapun nimipäivänä tuo 15 olis edelleen pois.

Tähän mennessä tapahtunut miellyttää lähinnä siksi että mittanauha todistaa vaa'an puhuvan totta.

Ruokapuolta olen yrittänyt muuttaa niin, että samantyylistä linjaa voi jatkaa myöhemminkin, se kai on edellytys painonhallinnalle.

Liikunnan merkityksestä on täällä puhuttu. Oma mielipiteeni on, että se ei mitään mullistuksia tarjoa. Pelkästään lisätyllä liikunnalla on vaikeaa painoa pudottaa, kyllähän sillä voi kroppaa nuokata. Olen lisännyt omaan ohjelmaan pari-kolme kovavauhtista kävelylenkkiä viikossa, n. 45 min, syke n. 150. Muuten vanhaan malliin sählyä ja kaukalopalloa. Tuntuu tällä hetkellä sopivalta, ei kyllästytä.

Palataan myöhemmin asiaan, varsinkin mikäli suotuisa kehitys jatkuu.
 

NHL

Jäsen
Kiitos Daespoo tiedoista ja linkeistä. Voisitko vielä valottaa onko proteiineillä sivuvaikutuksia, muutakuin löysät housuissa. Ja osaatko kertoa miten ne vaikuttavat jos harrastaa paljon lenkkeilyä?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse olen myös mukana, ehkä vaa'an mukaan tilanteeni ei ole niin katastrofaalinen kuin muilla mutta ilman muuta painoa vielä tästäkin alas.

Pituutta 190 cm ja painoa 95 kg tällä hetkellä. Vielä muutama kuukaus sitten painoa oli 103-104 kg.

Ei siinä muuta, piti kuluttaa enemmän kuin syö. Vähensin ylimääräisten snacksien syömistä ja laitoin jopa salaattiakin lautaselle. Paino putosi nopeasti sellaiset 8-9 kiloa. Mikä tässä oli mukava huomata, että vatsa tottui muutaman viikon jälkeen siihen syömiseen, ei ollut nälkä. Tosin röökiä menee enemmän.

Nyt vielä tästä nykyisesti 95 kg:stä pitäisi viisi saada pudotettua.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tommyn kanssa lähes samoissa mitoissa, eli 188 cm ja 98 kiloa. Ja voin vakuuttaa, että mulla se ei ole lihasta, dammit!

Eli liityn joukkoon. Tavoite on viskata alkuun toi 8 kiloa vyötäröltä ja nähdä peilistä muutakin kuin samulieedelmanneja.

Kokemusta on kahdesta laihdutusrupeamasta sitten vuoden 2000 tammikuun. Molemmilla kerroilla katosi reilut 12 kg, mutta aina ne hiipi (rysähti) takaisin.

Kyllä mä liikun ja syönkin kohtuullisen terveellisesti. Joku vois vaan hävittää keskikaljan tästä maasta, niin mullakin voisi olla mahiksia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sairaaladieetti II?

Iso pihvi on sitten vähintään 400g, keitettyä kinkkua väh. 200g ja kala väh. 300g.

Mausteina saa käyttää suolaa ja pippuria.



MA Aamiainen Kahvi ilman sokeria

Lounas 2 kpl keitettyä munaa ja vähän suolattua pinaattis

Päivällinen Iso pihvi , vihreää salaattia ja kaikenlaisia hedelmiä



TI Aamiainen Musta kahvi ja sämpylä

Lounas Iso pihvi , vihreää salaattia ja kaikenlaisia hedelmiä

Päivällinen Keitettyä kinkkua ( keittokinkku)



KE Aamiainen Kahvi ja sämpylä

Lounas 2 kpl keitettyä munaa , salaattia ja tomaattia

Päivällinen keitettyä kinkkua ja vihreää salaatttia



TO Aamiainen Musta kahvi ja sämpylä

Lounas 1 kpl keitetty muna , raakoja tai keitettyjä porkkanoita ja

raejuustoa

Päivällinen Hedelmiä ja luonnonjugurttia



PE Aamiainen Musta kahvi ja porkkanaraastetta sitruunamehun kanssa

Lounas Höyrystetty kala ja tomaattia

Päivällinen Iso pihvi ja vihreää salaattia



LA Aamiainen Musta kahvi ja sämpylä

Lounas Grillattua broileria ( ei nahkaa )

Päivällinen 2 kpl keitettyä munaa ja porkkanoita



SU Aamiainen Tee , jossa sitruunanmenua

Lounas Iso pihvi ja hedelmiä

Päivällinen Ei mitään





HUOM !!! Kuuria pidettävä 2 viikkoa eli uusi kierros maanantaista lähtien.

Kuurin aikana juotava ehdottomasti vähintään 3 l vettä per päivä





Alkoholin nauttiminen ei ole sallittua kuurin aikana.

Sain eräältä JA'laiselta tehokkaan oloisinen dieetin jolla voisi tehokkaasti päästä aika monesta kilosta läskejä eroon. Mitä mieltä olette kuurista? Kuinka hyvin pystyy uhreilemaan ja liikkumaan tämän kuurin ainaka?

- Tinke-80
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Re: Sairaaladieetti II?

Viestin lähetti Tinke-80
Sain eräältä JA'laiselta tehokkaan oloisinen dieetin jolla voisi tehokkaasti päästä aika monesta kilosta läskejä eroon. Mitä mieltä olette kuurista? Kuinka hyvin pystyy uhreilemaan ja liikkumaan tämän kuurin ainaka?

- Tinke-80

Olen testannut saman tapaista (siinä oli sunnuntai-iltana mitä vain -päivällinen). Jos haluat pään kipeäksi, hermot äärimmilleen venytetyksi, päästä eroon nesteistä ja lihaksista, niin siitä vain. Paino kyllä putoaa 5-10 kiloa, duunissa on muutama muukin kokeillut. Tärkeintä on tietysti vetää punttia samaan aikaan, muuten lähtee lihakset. Tuon dieetin aikana olo on sen verran heikko, että itse en ainakaan jaksanut mitään treeniä tehdä. Jogurtti-hedelmä -päivällinen maistui taivaalliselta. Samoin Spagetti Bolognese sunnuntain vapaana sapuskana :)

Kaikista tärkeintähän tässä koko hommassa on pysyä terveenä ja nauttia elämästä. Se vaatii sopivaa tasapainoilua. Kun liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta oppii nauttimaan (lue: oppii kokkaamaan maukasta ja terveellistä), niin homma toimii.

Itse olen liikkeellä ilman painotavoitteita. Tällä hetkellä 179/89. Pituutta ei ole tarkoitus kasvattaa, tuuma koko voisi vähän pudota. Tuossahan on semmoinen kymmenisen kiloa lisäpainoa. Liikun monipuolisesti 3-4 kertaa viikossa (sali, hölkkä, sähly, uinti). Kun itse kokkaa eikä käytä eineksiä, niin tietää mitä suuhunsa pistää. Semmoinen herkkuperse kuitenkin olen, että sapuskan on oltava hyvää. Ja viiniäkin tulee arkisin aterialla juotua lasillinen tai pari.

Alla olevasta Kutri-sivuista löytyy hyviä vinkkejä. Suosittelen niitä ennemnin kuin oikopolkuja sairaaladieetin avulla.

http://www.kutri.net/
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti NHL
Kiitos Daespoo tiedoista ja linkeistä. Voisitko vielä valottaa onko proteiineillä sivuvaikutuksia, muutakuin löysät housuissa. Ja osaatko kertoa miten ne vaikuttavat jos harrastaa paljon lenkkeilyä?

Noh jos käyttää lisäprotskuja maltillisesti niin ei ole mitään ihmeellisempiä sivuvaikutuksia eikä löysätkään tule housuun kun ottaa laktoositonta protskua.

En tiedä onko proteeinista mitään hyötyä lenkkeilyharrastuksen yhteydessä, siinä kun ei varsinaisesti lihaksia kasvateta. Energiamuotona se on siinä mielessä paras että se ei varastoidu läheskään niin helposti kuin hiilarit ja rasvat eli siis normaalin ravinnon korvikkeena jees.

Lenkkeilyn ohessa kannattaa vetää hitaasti imeytyviä hiilareita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Re: Sairaaladieetti II?

Viestin lähetti Tinke-80
Iso pihvi on sitten vähintään 400g, keitettyä kinkkua väh. 200g ja kala väh. 300g.

Sain eräältä JA'laiselta tehokkaan oloisinen dieetin jolla voisi tehokkaasti päästä aika monesta kilosta läskejä eroon. Mitä mieltä olette kuurista? Kuinka hyvin pystyy uhreilemaan ja liikkumaan tämän kuurin ainaka?

Joo no eipä ainakaan itselläni toimisi tollanen ollenkaan, väittäisin että päivittäiset kalorit tippuu muutamina päivinä aivan liian alas joka taas johtaa siihen että keho alkaa käymään säästöliekillä ja ei siten kuluta tarpeeksi kaloreita. Esim. keskiviikkona näyttäisi kalorit jäävän reilusti alle 1000:n kun jo perusenergiankulutus 93kg:n painosella miehellä on vajaa 2400cal vaikka ei tekisi yhtään mitään vapaa-ajalla ja omaa kevyen toimistoduunin. Ei hyvä, liian vähällä menee.

Eli siis kaikessa yksinkertaisuudessaan laihduttaminen on sairaan helppoa. Juo paljon vettä, brenkun veto minimiin, ei yhtään kioskisafkaa (pizzat, kebabit, burgerit jne), ei pullaa, ei karkkia, välttelee nopeita hiilareita ja rasvaa ja ottaa mahdollisimman paljon päivittäisestä energian tarpeesta protskuina. Ei tartte hirveesti muuten vahtia mitä suuhunsa laittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös