Sain uimahallikortin vuodeksi 90 eurolla, koska minulla on Kelakortissa merkintä selkärankareumasta. Uimista ja kävelyä, niillä olen pudottanut painoa. Ja aion jatkossakin pudottaa.
Vuoden alussa painoa oli reilu 95 kg ja nyt on 93 kg. Ei ole paljoa pudonnut, mutta vasta vähän aikaa sitten sain uimakortin. Pituutta minulla on 190 cm. 2016 huhtikuussa heräsin siihen, että minulla oli painoa lähes 115kg. Kesäkuussa 2019 heräsin taas, että painoa oli 103,5 kg. Nyt olen saanut pidettyä painon alle 97 kg:ssa yli 3 vuotta. Elokuussa 2020 paino kävi 86 kg:ssa, mutta kävelin silloin liian pitkiä lenkkejä päivittäin ja jalat turposivat pahasti, ehkä reuman takia. Nyt täytyy pitää tolkku liikunnan määrässäkin.
Puurolla yleensä aloitan päivän. Ruispuuroa, kaurapuuroa, moniviljapuuroa tai melkein mitä vain puuroa. Minä rakastan puuroa. Kotona laitan sekaan marjoja, työpaikan kahvilassa sitä, mitä löytyy, mutta ei sokeria. Puuro pitää pitkään kylläisenä. Joskus aamupuuron jäädessä väliin syön sitten iltapuuron. Toki siinä välissä on sitten muut ateriat.