@vilperi en nyt lähde tuota monologiasi muuten kommentoimaan, mutta haluan tarttua tuohon jola aamu punnitsemiseen. Itsellä se oli hyvä, kun vain tuli käveltyä ja syötyä hyvin määrätietoisesti. Näin heittelyä painossa ei tapahtunut paljoa, vaan trendi oli aika selkeä. Puntin ja vähän lepsumman syömisen kanssa se ei kuitenkaan toiminut, kun heittely oli liian suurta. Edeltävässä tapauksessa se kuitenkin motivoi suuresti luvun hitaasti mutta varmasti tippuvan ja uudelle kiloluvulle päästessä pieni ilo hiipi mieleen.
Nyt olen taas joka aamu puntaroinut ja vaikka nyt ei niin säntillisesti tulekaan syötyä, kyllä siitä alitajuntaan jälki jää ruokaa valitessa tulee tehtyä viisaampia päätöksiä.
Joo, voi olla että minulle jäi liikaakin jo mieleeni tuo joku Olet mitä syöt-jakso jossa jo kauhisteltiin tätä painon punnitsemistahtia silloin kun se tehtiin kuitenkin vain joka aamu. Jakson päätteeksi ne heitti sen vaa'an vielä ikkunasta ulos. Se taisi olla just tämän Sanna Ukkolan jakso. Ja vielä kun olen kuullut että tämä tahti ei olisi muutenkaan hyvä.
Silti, tuo punnitsemistahti voi olla oikeasti vielä paljonkin epäterveempi. Esimerkiksi silloin sunnuntaina kun viimeistään aloin miettimään onko tässä jo jopa vaarana että tämä homma karkaa pakkomielteeksi minulla niin silloinkin punnitsin itseni useamman kerran sen saman vuorokauden aikana. Tämä oli ihan pakonomaista jo. Esimerkiksi aina ennen jokaista ateriaa vaa'alle ja niin edelleen. Ja tätä oli tapahtunut jo muutamana päivänä tätä aiemminkin. Silloin tulikin sitten lyötyä jarrua päälle ennen kaikkea kai sillä mentaalipuolella ja tein esimerkiksi päätöksen että jos nyt vaikka edes se vain joka aamu vaa'alle-tahti riittäisi. Ja fiilis on helpottunut tuon jälkeen melkoisesti.
Ei minuakaan tunnu häiritsevän tuo painon punnitseminen joka aamu. Jos sen miettii etenkin niin että mitä fiiliksiä se on aiheuttanut, eikä ota näitä ulkopuolisia varoituksia huomioon. Sen kun vielä tiedostaa ettei se välttämättä ole mikään maailman loppu edes jos paino jonain aamuna näyttää isompaa lukemaa kuin edellisenä aamuna. Sen kun tietää että se painon heilahtelu kuuluu asiaan välillä.