Jos ihan realistisesti mietitään, niin kuinka paljon IFK:n tilanne lopulta muuttuisi esim. viime kauteen verrattuna, jos Matikainen lähtisikin? Olen siinä ymmärryksessä, että Pennanen ja Sormunen vastasivat aika suuresti harjoituksista ja olivat huomattavasti enemmän muutenkin joukkueen kanssa tekemisissä kuin Matikainen. Veikkaan, että Sormunen ja Pennanen ovat "hitsautuneet" enemmän yhteen keskenään kuin koko kolmikko toisiinsa. En tiedä, mutta näin voisi kuvitella, viettiväthän he paljon keskenään aikaa mm. Matikaisen ollessa mj:n mukana.
En sano, että viime kauden tilanne oli missään nimessä ideaali kenellekään ja etteikö toimintatavoissa olisi parannettavaa. Ainostaan mietin, että jos Matikainen laitettaisi lihoiksi ja siitä saataisiin hyvät hillot, olisiko se lopulta mikään maailmanloppu ensinkään? Mitäpä, jos "vain" kaksi valmentajaa selkiyttäisikin tilannetta nykyisen kolmen sijaan?
Haluaisin kuulla ihan faktaa siitä, miten esim. viime kaudella valmennuksen vastuut oli jaettu. Onko tulevalle kaudelle tulossa muutoksia? Jotta asiassa voitaisi tehdä järkevä päätös, IFK:n tulisi nostaa kissa pöydälle ja kääntää jokainen pienikin kivi ja selvittää, kuinka iso muutos Matikaisen lähtö joukkueesta joukkueelle olisi. Toki joukkueeseen on nyt hankittu Petun näköisiä luottopelaajia, jotka voisivat olla pettyneitä Matikaisen lähtöön, mutta ei kai Matikainenkaan nyt yhdenkään pelaajan silmissä voi IFK:n ratkaisevin lenkki olla. Tai viime kauden mahalaskun jälkeen ainakaan mikään syy, miksi juuri IFK:hon tuli.
En kyllä usko, että Petu mihinkään lähtee. Vaikka olen Matikaista tulisesti arvostellutkin ja arvostus häntä kohtaan on käynyt matalallakin, olen vähän sitä mieltä, että näyttäkööt nyt perkele osaamisensa. Eipähän jää jossiteltavaa. Haluan myös nähdä, onko hänelle omille sanoilleen ja kiimalleen tulossa katetta. Pelaajat siellä kentällä pelaavat, joo, mutta moni asia saa kyllä muuttua penkinkin takana.