Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 012 702
  • 81 135

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Firmoja tulee kaatumaan oikealta ja vasemmalta ja Suomi on kusessa, niinkuin koko maailma. Itse olen samaa mieltä siitä, että ketään ihmistä ei saa uhrata rahan eteen. Helvetin paljon ihmisiä on kusessa kun rajoitetaan liikaa. Missä on se raja jolloin pitää ajatella pitemmälle tulevaisuuteen ja vain hyväksyä "tappiot" (kuolleet)? En tiedä. Itseäni pelottaa tämä tilanne.

Suomella tai maailmalla ei ole varaa taloudellisesti jatkaa rajoituksia kovinkaan pitkään. Tavalliseen influenssaan kuolee vanhuksia todella paljon, mutta heidät merkitään yleensä keuhkokuumeen alaisuuteen (sairaudesta johtuva) Suomessa ja maailmalla. Itse olen ollut harjoittelussa Oulun yliopistollisessa sairaalassa ja minulle kerrottiin, että suurin osa vanhuksista kuolee lopulta keuhkokuumeeseen ja olin todistamassa harjoittelussa sitä, se oli todella synkkää kun vanhus hukkui keuhkoissa olevaan nesteeseen. Todistin sen myös nimeltä mainitsettomassa hoivakodissa, jossa olin harjoittelussa, tein saattohoitoa kuolevalle naiselle jolta tuli vain kuolaa ja limaa ulos suusta ja hän yritti silti puhua. Itse yritin ottaa sitä limaa hänen suustaan imulla. Hänelle annettiin kovia kipulääkkeitä tottakai. Kun tulin seuraavana aamuna töihin, tämä mummo oli kuollut. Olin vainajan laitossa. Missä on se raja? Raja tulevaisuuteen ja kuolleisuuteen? Kuoleeko koronaan enemmän ihmisiä kuin tavalliseen influenssaan? Tilastoja on julkaistu, mutta niissä ei oteta kaikkia olosuhteita huomioon. Mikä suunta on oikea? Onko korona oikeasti niin paha kuin korona pandemia?
 
Viimeksi muokattu:

hege

Jäsen
Lienee ihan itsestään selvää, että lähiöissä (siis Helsingissä) tautia esiintyy enemmän kuin vaikka Eirassa. Asukastiheydet on kuitenkin erilaiset ja jostain syystä luulen, että Eirassa asuvalla on ollut helpompaa tehdä etäduunia kuin vaikka Pihlajamäessä asuvalla ja voi olla että jälkimmäisessä asuva on ihan itse joutunut käymään paikallisessa S-marketissa kaupassa tai jopa ihan duunin puolesta voinut joutua tuomaan ruokaan eiralaisille himaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lienee ihan itsestään selvää, että lähiöissä (siis Helsingissä) tautia esiintyy enemmän kuin vaikka Eirassa. Asukastiheydet on kuitenkin erilaiset ja jostain syystä luulen, että Eirassa asuvalla on ollut helpompaa tehdä etäduunia kuin vaikka Pihlajamäessä asuvalla ja voi olla että jälkimmäisessä asuva on ihan itse joutunut käymään paikallisessa S-marketissa kaupassa tai jopa ihan duunin puolesta voinut joutua tuomaan ruokaan eiralaisille himaan.
Totta ja tässä aiemminkin oli puhetta alueellisista eroista ja tartunnoista maahanmuuttajien yhteisöissä. Tässä kyllä tulee esille suomalaisen kulttuurin kotikenttäetu verrattuna muihin, kun miettii vaikkapa 6 lapsen somaliperhettä joilla isovanhemmat on jatkuvasti kylässä tai jopa asutaan yhdessä. No, jokatapauksessa se on yhteinen ongelma ja tarttis varmaan tehdä sillekin jotain.
Vaikkakin se on vain osa tätä palettia.
Onneksi ei tarvitse olla se joka päättää, voi olla se joka noudattaa ohjeita ja ihmettelee kuinka naapurin jormasta tuli epidemologi kevään aikana.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Firmoja tulee kaatumaan oikealta ja vasemmalta ja Suomi on kusessa, niinkuin koko maailma. Itse olen samaa mieltä siitä, että ketään ihmistä ei saa uhrata rahan eteen. Helvetin paljon ihmisiä on kusessa kun rajoitetaan liikaa. Missä on se raja jolloin pitää ajatella pitemmälle tulevaisuuteen ja vain hyväksyä "tappiot" (kuolleet)? En tiedä. Itseäni pelottaa tämä tilanne.

Suomella tai maailmalla ei ole varaa taloudellisesti jatkaa rajoituksia kovinkaan pitkään. Tavalliseen influenssaan kuolee vanhuksia todella paljon, mutta heidät merkitään yleensä keuhkokuumeen alaisuuteen (sairaudesta johtuva) Suomessa ja maailmalla. Itse olen ollut harjoittelussa Oulun yliopistollisessa sairaalassa ja minulle kerrottiin, että suurin osa vanhuksista kuolee lopulta keuhkokuumeeseen ja olin todistamassa harjoittelussa sitä, se oli todella synkkää kun vanhus hukkui keuhkoissa olevaan nesteeseen. Todistin sen myös nimeltä mainitsettomassa hoivakodissa, jossa olin harjoittelussa, tein saattohoitoa kuolevalle naiselle jolta tuli vain kuolaa ja limaa ulos suusta ja hän yritti silti puhua. Itse yritin ottaa sitä limaa hänen suustaan imulla. Hänelle annettiin kovia kipulääkkeitä tottakai. Kun tulin seuraavana aamuna töihin, tämä mummo oli kuollut. Olin vainajan laitossa. Missä on se raja? Raja tulevaisuuteen ja kuolleisuuteen? Kuoleeko koronaan enemmän ihmisiä kuin tavalliseen influenssaan? Tilastoja on julkaistu, mutta niissä ei oteta kaikkia olosuhteita huomioon. Mikä suunta on oikea? Onko korona oikeasti niin paha kuin korona pandemia?

Nämä on hyviä kysymyksiä, joihin ei ole helppoja vastauksia - ei vaikka tunteella ja oikeamielisesti kuuluisi huutaa kuinka jokainen elämä pitää pelastaa. Tämä olisi ison kansallisen/kansainvälisen arvokeskustelun paikka, mutta siihen ei varmasti ole halua kellään päättäjällä. Tämä taas on ihan inhimillistä, mutta tietyllä tapaa - vaikka se helpottaakin osaa ihmisistä - se heittää varjon tulevaisuuteen. Kovien rajoitusten inhimillinen hinta voi nimittäin olla aivan yhtä suuri tai suurempikin, mutta se hinta näyttäytyy kokonaisuudessaan vasta vuosien päästä.

Itse olin keväällä erittäin huolissani nimenomaan rajoitusten taloudellisista seurauksista, en niinkään itse taudista. Olen edelleen jokseenkin samaa mieltä, joskin olen myös sitä mieltä, että sen hetkisen tiedon valossa keväiset toimet olivat hyviä ja pääosin oikeita. Nyt aletaan kuitenkin olla jo (todennäköisesti) niin lähellä toimivaa rokotetta, että mielestäni nyt jos koskaan pitää kaikkia suojella ja tavallaan pitkittää peliä, jotta rokote ehtii valmiiksi (ja hoidot kehittyvät entisestään). Talous tulee ottamaan hittiä joillain sektoreilla, mutta let's face it: yökerhobisnes esimerkiksi on jo vuosia ollut tappiollista touhua valtaosalla yrityksistä eikä siihen kukaan järkevä lähde mukaan. Tämän voi siis nähdä eräänlaisena rakennemuutoksena myös.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tilastoja on julkaistu, mutta niissä ei oteta kaikkia olosuhteita huomioon. Mikä suunta on oikea? Onko korona oikeasti niin paha kuin korona pandemia?
Ei ole. Suhtautuminen uuteen koronavirukseen on tiedotusvälineissä (ml. Yle) aivan psykoottista; kuin kyseessä olisi ilmalevitteinen HIV-ebola. Media pelaa vieläpä täysin tietoisesti pelkopandemiallaan Suomen hallituksen (sd.) pussiin, joka käyttää tilannetta sumeilematta populistisesti hyväkseen. Lisäksi pääministerin (sd.) yritysvihamielinen asenne voi olla yksi syy aivan järjettömiin rajoitteisiin. Esimerkiksi Norjassa, jossa tartuntatilanne on pitkälti sama kuin Suomessa, ravintolarajoituksia puretaan.

Eniten silti hämmästyttää, mitä tapahtui keväällä, kun maa toisensa perään (pl. ei-poliittisesti kriisitilanteessa johdettu Ruotsi) löi päälle sulut kuin dominonappuloina, ja hallitukset alkoivat papukaijamaisesti hokea "uusi normaali"- sekä hybridimalli-mantrojaan. Kuka antoi tähän käskyn? WHO se tuskin oli, eikä esim. YK tai EU.

Tilanne on jo niin monin tavoin absurdi, alkaen siitä, että koko Suomessa on tällä hetkellä tehohoidossa koronan vuoksi neljä (4) ihmistä, ja samaan aikaan pelotellaan ties millä rajoituksilla. Maskisekoilut, päälleliimatut populistiset tiedotustilaisuudet ja STM:n kansliapäällikön (sd.) mittatilausselvitykset vielä aivan omina lukuinaan. Liittyykö mahdollisesti jopa EU-tukipaketti tähän kokonaisuuteen?

Naurettavassa pelissä vaakakupeissa ovat joka tapauksessa SDP:n / hänen (sd.) hallituksensa ja muiden globalisti-populistien kannatus sekä suomalaisten hyvinvointi, yhteiskunnan perusrakenteet, kansantalous, työllisyys ja elinkeinoelämä. Pitäisi olla päivänselvää, kumpi näistä kannattaa pelastaa.

Toivon todella, että jos tilanne jatkuu ja pitkittyy, ihmiset lähtevät osoittamaan kunnolla mieltään Suomessakin.
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mitä olen täältä yrittänyt Suomen toimintaa sivusilmällä aina silloin tällöin katsella, niin yksi asia on noussut silmiini yli muiden ja se on tämä ravintoloihin kohdistuneet rajoitukset. Se että laitetaan rajoituksia asiakasmääriin, aukioloaikoihin, ja mahdollisesti muihin turvaväliratkaisuihin on yksi juttu - ja vääjäämättömästi se vaikuttaa sillä alalla elantonsa tienaavien ihmisten elämään erittäin negatiivisesti - mutta se on sitten toinen juttu että hallituksen puolelta, joka näitä rajoituksia laittaa pystyyn, ei tule juuri minkäänlaista ylimääräistä apua tälle alalle joka ilmeisesti tästä tilanteesta eniten kärsii.

Toki pitää ymmärtää että tilanne on mikä on ja jotain pitää tehdä mutta jos kerta yhtä isoa alaa kohtaan tehdään tälläisiä toimia, niin kyllä sitä duunariakin (ja pienempiä yrityksiä) pitää auttaa siinä tapauksessa. Omaan kalloon ei mene että laitetaan kiinni/isoja rajoituksia ja sitten jätetään ihmiset jotka siitä perheensä elättävät onnensa nojaan.

Voiko näin olla vai onko meikäläisen mielipide vääränlainen?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä olen täältä yrittänyt Suomen toimintaa sivusilmällä aina silloin tällöin katsella, niin yksi asia on noussut silmiini yli muiden ja se on tämä ravintoloihin kohdistuneet rajoitukset. Se että laitetaan rajoituksia asiakasmääriin, aukioloaikoihin, ja mahdollisesti muihin turvaväliratkaisuihin on yksi juttu - ja vääjäämättömästi se vaikuttaa sillä alalla elantonsa tienaavien ihmisten elämään erittäin negatiivisesti - mutta se on sitten toinen juttu että hallituksen puolelta, joka näitä rajoituksia laittaa pystyyn, ei tule juuri minkäänlaista ylimääräistä apua tälle alalle joka ilmeisesti tästä tilanteesta eniten kärsii.

Toki pitää ymmärtää että tilanne on mikä on ja jotain pitää tehdä mutta jos kerta yhtä isoa alaa kohtaan tehdään tälläisiä toimia, niin kyllä sitä duunariakin (ja pienempiä yrityksiä) pitää auttaa siinä tapauksessa. Omaan kalloon ei mene että laitetaan kiinni/isoja rajoituksia ja sitten jätetään ihmiset jotka siitä perheensä elättävät onnensa nojaan.

Voiko näin olla vai onko meikäläisen mielipide vääränlainen?
Nämähän ovat pelkästään ideologisia valintoja: hallitus (sd.) ei ole tehnyt mitään esim. alkoholin ulosmyynnin edistämiseksi. Samaan aikaan Suomeen voi tilata alkoholia muista EU-maista, muttei Suomesta.

Uusimmat ravintolarajoitukset asetettiin mielestäni pelkästään ideologisin perustein. Tuhoisa toimintamalli.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämmöinen päivän hesarissa.

Tästäkin pitäisi puhua huomattavasti nykyistä enemmän; täysin suhteettomilla rajoituksilla vahingoitetaan paitsi ihmisten psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia sekä yhteiskuntaa ja kansantaloutta, suoraan myös terveyttä.

Toki tämä lienee myös joidenkin tarkoitus, en epäile hetkeäkään.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Uusimmat ravintolarajoitukset asetettiin mielestäni pelkästään ideologisin perustein. Tuhoisa toimintamalli.

En olisi koskaan uskonut sanovani että Yhdysvallat hoitaisi tämän nimenomaisen asian paremmin kuin Suomi, mutta tässä ollaan. Juuri äsken NYC:ssä vasta aukesi baarien sisätilat 25% kapasiteetilla ja sekin hyvin isoilla ehdoilla. Maaliskuun puolessa välissä meni kaikki kiinni. Paljon on ravintoloiden (sekä muidenkin yritysten) ikkunoihin noussut laudat joita tuskin otetaan pois sen takia että avataan uudelleen. PPE lainat nyt meni niinkuin olettaa (hyvä-veli yrityksille ja niille jotka ei sitä tarvitse) mutta työntekijöistä jotka on jääneet työttömiksi tämän takia on ainakin pidetty huolta sen verran ettei suurempaa valitusta ole tapahtunut.

Itseä ainakin vähän mietityttää meneekö se valituksen aihe ja kohde vähän väärään osoitteeseen. Jos laitetaan rajoituksia ja ihmiset menettää työpaikkoja sen takia, niin vastuu mielestäni on myös pitää heistä huolta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itseä ainakin vähän mietityttää meneekö se valituksen aihe ja kohde vähän väärään osoitteeseen. Jos laitetaan rajoituksia ja ihmiset menettää työpaikkoja sen takia, niin vastuu mielestäni on myös pitää heistä huolta.
Täsmälleen näin. Hallitus jätti ravintola- ja tapahtuma-alan keväällä täysin yksin. Tietoisesti ja tahallaan. Ymmärrettävästi asiasta ei esim. Ylellä ja Hesarissa puhuttu juuri mitään.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Täsmälleen näin. Hallitus jätti ravintola- ja tapahtuma-alan keväällä täysin yksin. Tietoisesti ja tahallaan. Ymmärrettävästi asiasta ei esim. Ylellä ja Hesarissa puhuttu juuri mitään.
Ei pidä paikkaansa:
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä taitaa olla sekaisin puurot ja vellit. Ihmisten toiminta ei palaa normaaliin ennen kuin tuo virus on hoidettu eli on joko rokote, toimiva hoito tai laumasuoja. Ja ennen paluuta normaaliin ei myöskään talous palaa normiin. Joten se prioriteetti on virus kuriin. Keinoista voidaan vääntää. Mut oikeastaan mitään rajoituksia pl juottolat ei tarvita, jos kaikilla olisi sairaalatason maski ja silmäsuojat...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästäkin pitäisi puhua huomattavasti nykyistä enemmän; täysin suhteettomilla rajoituksilla vahingoitetaan paitsi ihmisten psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia sekä yhteiskuntaa ja kansantaloutta, suoraan myös terveyttä.

Toki tämä lienee myös joidenkin tarkoitus, en epäile hetkeäkään.
Siis rajoitusten takia terveydenhoidon jonot ovat kasvaneet liian pitkiksi? Kerro vähän lisää tästä.

Edit: Ei tullut vastausta, joten taisi olla trumppimaisesta fake newsista kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tästäkin pitäisi puhua huomattavasti nykyistä enemmän; täysin suhteettomilla rajoituksilla vahingoitetaan paitsi ihmisten psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia sekä yhteiskuntaa ja kansantaloutta, suoraan myös terveyttä.

Toki tämä lienee myös joidenkin tarkoitus, en epäile hetkeäkään.
Oletko mielessäsi sellaista vaihtoehtoa pohtinut, että mitenkä terveydenhuolto toimisi, jos tauti päästettäisiin leviämään ilman rajoituksia? Kenen tarkoitus on vahingoittaa ihmisten hyvinvointia ja kansantaloutta ja miksi? Nyt on aika väkevää settiä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jossain vaiheessa tässä käynee ”poika ja susi” -reaktio, ja niitä varoitteluja ja pelotteluja ei oteta tosissaan vaikka ehkä jopa pitäisi. Itse ainakin tunnistan tämän omassa käytöksessäni - maailmanloppua on huudettu nyt maaliskuusta ja edelleen mennään täysin rauhallisessa tilanteessa niin sairaaloissa kuin hautuumaalla. Jokin ei täsmää media vs todellisuus.
Sanoisin, että on käynyt jo. Jos nyt tapahtuisi se 0,01% mahdollisuus ja tästä tulisikin vaarallinen pandemia ja rajoituksia pitäisi syystäkin kiristää, niin ei tässä mikään muuttuisi. Ihmiset ovat jo tottuneet tähän, että mitä mielivaltaisempia ja päättömimpiä rajoituksia ja suosituksia laitetaan päälle, vaikkei niitä pystytä järjellä perustelemaan.

Täällä taitaa olla sekaisin puurot ja vellit. Ihmisten toiminta ei palaa normaaliin ennen kuin tuo virus on hoidettu eli on joko rokote, toimiva hoito tai laumasuoja. Ja ennen paluuta normaaliin ei myöskään talous palaa normiin. Joten se prioriteetti on virus kuriin. Keinoista voidaan vääntää. Mut oikeastaan mitään rajoituksia pl juottolat ei tarvita, jos kaikilla olisi sairaalatason maski ja silmäsuojat...
Mitä tarkoittaa palaaminen normaaliin? Mitä viime aikoina on tullut liikuttua turun lähistöllä kaukkakeskuksissa, lounasravintoloissa jne. julkisissa tiloissa, niin aika normaalia touhua joka puolella näyttää olevan. Jos koronasta ei tietäisi mitään, niin lähinnä ihmettelisi, että miksi joka puolella on laitettu juopoille juotavaksi käsidesipulloja ja että miksi osa lasten leikkipaikoista on suljettu. Muuten toiminnassa ei mitään outoa. Ja nytkään ei viitsi lähteä mihinkään liikkeelle, koska normaali lauantai-päivän ruuhka on joka puolella.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mitä viime aikoina on tullut liikuttua turun lähistöllä kaukkakeskuksissa, lounasravintoloissa jne. julkisissa tiloissa, niin aika normaalia touhua joka puolella näyttää olevan. Jos koronasta ei tietäisi mitään, niin lähinnä ihmettelisi, että miksi joka puolella on laitettu juopoille juotavaksi käsidesipulloja ja että miksi osa lasten leikkipaikoista on suljettu.

itsellä on suurin osa ystävistä ravintola-alalla ja somesta on tullut seurattua toimintaa viime aikoina ja olen kyllä nähnyt isojakin bileitä joissa henkilömäärät aika maksimissaan ilman huolen häivää. Eikö nykyiset rajoitukset ole sellaiset että tällainen ei ole sallittua ja onko siellä mitään tahoa joka tätä valvoisi vai onko meininki vähän sellaista ettei ketään oikeasti kiinnosta?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Päivän luku on 147 ja Uusimaa edelleen ihan omissa lukemissaan. Jokohan siellä ollaan päättävissä elimissä miettimässä Uudenmaan sulkua osa 2?
:)

- Helsinki: 32 tartuntaa
- Vaasa: 14 tartuntaa
- Espoo: 11 tartuntaa
- Vantaa: 9 tartuntaa
- Oulu: 8 tartuntaa
- Turku: 7 tartuntaa
- Tampere: 5 tartuntaa
- Saarijärvi: 4 tartuntaa
- Ylöjärvi: 3 tartuntaa
- Laukaa: 3 tartuntaa
- Jyväskylä: 3 tartuntaa
- Joensuu: 3 tartuntaa
- Janakkala: 2 tartuntaa
- Loviisa: 2 tartuntaa
- Laitila: 2 tartuntaa
- Mikkeli: 2 tartuntaa
- Nurmijärvi: 2 tartuntaa
- Loimaa: 2 tartuntaa
- Salo: 1 tartunta
- Hamina: 1 tartunta
- Paltamo: 1 tartunta
- Jämsä: 1 tartunta
- Savonlinna: 1 tartunta
- Hämeenlinna: 1 tartunta
- Tornio: 1 tartunta
- Kokkola: 1 tartunta
- Kaarina: 1 tartunta
- Sastamala: 1 tartunta
- Rovaniemi: 1 tartunta
- Hyvinkää: 1 tartunta
- Kangasala: 1 tartunta
- Kolari: 1 tartunta
- Lohja: 1 tartunta
- Raisio: 1 tartunta
- Kirkkonummi: 1 tartunta
- Kauniainen: 1 tartunta
- Tuusula: 1 tartunta
- Kotka: 1 tartunta
- Keminmaa: 1 tartunta
- Seinäjoki: 1 tartunta
- Kuopio: 1 tartunta
- Ylivieska: uusia tartuntoja raportoitiin, määrä ei tiedossa
- Vimpeli: uusia tartuntoja raportoitiin, määrä ei tiedossa
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ainakin mun tuttavapiirissä monet katsoo aika tarkkaan mitä tekee ja mihin menee.
Esimerkiksi mitä normaaliin elämään kuuluvaa jättävät tekemättä? Mulla on vaan tällainen keski-ikäistyvän pikkulapsien iskän näkökulma, joten en hirveästi tiedä mitä rajoitteita muilla on. Mutta ne paikat siis missä minä liikun, näyttävät samoilta kuin ennenkin.

Toki pitää itsekin tarkkaan miettiä mihin menee. Jos pitää lähteä lasten kanssa shoppailemaan, valitsen nykyään myllyn sijaan skanssin, koska siellä on lasten leikkipaikat auki.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mieluummin sitten jää kotiin kuin menee esim. leffaan.
Toi on jo aika radikaalia omien toimien muuttamista. Eikä tainnut liiga-avauksessa olla yhdessäkään hallissa korona-maximia yleisömääränä, joten virus vaikuttaa käyttäytymiseen.

Esimerkiksi mitä normaaliin elämään kuuluvaa jättävät tekemättä?
Yks valitsee kauppan menon ajankohdaksi vähäruuhkaista, toinen ei lähde baariin, kolmas ei suostu tulemaan bänditreeneihin...on noita.

edit olisi melodisen punkin solistin paikka vapaana
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Salama44

Jäsen
On kyllä hurjaa nyt tuo todettujen koronavirustartuntojen kiihtymisvaihe Suomessa vaikka on vielä lämpimät kesäsäät.

Viikonloppunakin päivät huitelee 150 tartunnan paikkeilla. On enää ajan kysymys milloin mennään yli 200 uuden tatunnan vuorokaudessa.

Jalkapallon ja jääkiekon pääsarjan pelejä alkaa siirtyä. Saa nähdä miten nuokin saadaan loppuun.

Sana huolestuttava alkaa esiityä yhä useammin. Ulkomailla eii edes Trump selvinnyt koronalta kun viis veisasi turvaväleistä ja maskin käytöstä. Altisti muutakin hallintoa välinpitämättömällä käytöksellään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päivän luku on 147 ja Uusimaa edelleen ihan omissa lukemissaan. Jokohan siellä ollaan päättävissä elimissä miettimässä Uudenmaan sulkua osa 2?
:)
Tehohoidossa edelleen neljä ihmistä koko maassaa koronan vuoksi, sairaalassa 21. Ei merkittävää muutosta neljään kuukauteen.
On kyllä hurjaa nyt tuo todettujen koronavirustartuntojen kiihtymisvaihe Suomessa vaikka on vielä lämpimät kesäsäät.

Viikonloppunakin päivät huitelee 150 tartunnan paikkeilla. On enää aja kysymys milloi mennään 200 uuteen tatuntaan vuorokaudessa.

Jalkapallon ja jääkiekon pääsarjan pelejä alkaa siirtyä. Saa nähdä miten nuokin saadaan loppuun.

Sana huolestuttava alkaa esiityä yhä useammin. Ulkomailla eii edes Trump selvinnyt koronalta kun viis veisasi turvaväleistä ja maskin käytöstä. Altisti muutakin hallintoa välinpitämättömällä käytöksellään.
#Suhteellisuudentaju
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös