Olen miettinyt ihan samaa. Sitten palautan mieleeni, että ihmiset uskovat myös enkeleihin, homeopatiaan, salaliittoteorioihin ja mutuun. Koronasta saa hyvän tekosyyn haukkua viranomaiset, hallitus ja kanssaihmiset. Jos ei muuta keksi, niin aina voi pahastua siitä, että iltapäivämedia tekee sitä mistä sille maksetaan, eli hakee räväköitä kulmia ihmisiä kiinnostaviin aiheisiin.Kun se elämä on ilmeisesti ihan normaalia valtaosalla, niin en ymmärrä mistä se koronarajoitusvastainen tänne palstalle kumpuava paha olo oikein syntyy. Joku jo toivoi mielenosoituksiakin ”rajoituksia” vastaan. Hah.
Muutamaan korona-ahdistujaankin olen törmännyt tämän vuoden aikana. Heilläkin arki on ihan normaalia, mutta lähinnä pelkäävät yleisötilaisuuksia ja taudin arvaamattomuutta. Jonkinlaista ylireagointia on ehkä mukana, mutta toisaalta varovaisuus on mielestäni fiksumpaa kuin se, että ei välitä ollenkaan.
Tuossa kun oli puhetta ihmisten kulutuskäyttäytymisestä, niin sille on ihan ymmärrettävä syy. Nimittäin se, että korona-testeissä ramppaaminen ja kuumottelu perhepiirin altistumisen suhteen on kuluttavaa. En ainakaan itse haluaisi olla se, josta tauti leviää koko perheelle ja ehkä kaveripiiriinkin. Pienikin oire aloittaa sen spekulaation, että uskaltaako mennä kaverin häihin, mummolaan tai treeneihin.
Kun em. asia on tiedossa, moni varmasti pohtii, lähteekö johonkin lokakuiseen Liiga-matsiin. Sieltä voi joka tapauksessa saada sen syysflunssan, minkä takia on oltava poissa töistä ja harrastuksista. Uutena spinninä toki se, että koskaan ei voi tietää varmaksi, onko kyseessä korona vai flunssa. Epävarmuus muuttaa herkästi toimintaa.