Siis vieläkö joku tekee testejä ja vielä postailee näitä someen?
No, ihmisissä on riskiryhmäläisiä ja vielä enemmän riskiryhmäläisten läheisiä.
Minä tein helmikuussa testin, kun sairastin omituisen rajun kuumeen nostaneen taudin. Kaksi päivää todella korkea kuume, 39.2 kovin noteeraus. Sen jälkeen parani nopeasti, ja ainoastaan ikävä yskä jäi joksikin aikaa. Yhdistelmätesti näytti negatiivista niin A- ja B-influenssalle (olin rokotettu), koronalle kuin RS-virukselle.
Olin perusterve, joten minulle oli se ja sama, vaikka olisi ollut kaikki neljä samaan aikaan. Mutta ajattelin, että iäkkäitä ja korkeaan riskiryhmään kuuluvia vanhempiani saattaisi hyödyttää, jos vaikka paljastuisikin, että influenssa olisi ainakin tässä tapauksessa kiertänyt työikäisellä rokotesuojaa. Silloin heillä saattaisi olla myös suurempi riski ja perustelu olla varovaisempia.
No, mysteeriksi jäi tauti. Avovaimolta sain tuon. Hänellä oli melkein yhtä kova kuume, ja hän tartutti tuon myös kahdelle kollegalleen, joista molemmilla oli niin ikään tuollainen kuume oireena. Kaikilla influenssarokotteet otettuna.
Oireet olivat aika erilaiset verrattuna koronaan, jonka sairastin reilu vuosi aiemmin, mutta viruskantakin oli muuttunut.
Jätevesianalyysien mukaan kohtuullinen nousu tosiaan tullut melko lyhyessä ajassa. Huhtikuulle osunut hyvin lyhyt "laine" (kun aallosta ei oikein voinut puhua) on nyt ylitetty. Eli erikoisesti kesään näyttää nyt osuvan tämä setti. Eipä siinä, tällaista tuo lienee jatkossakin. Aaltoja tulee ja menee.
Jaa'a. Saa nähdä, että pääseekö allekirjoittanut nyt ottamaan jossain kohtaa tehosteen. Kuukausi takaperin diagnosoitu nivelpsoriasis todennäköisesti tuo lääkityksen, joka heikentää jonkin verran immuniteettia, joten en enää mene perusterveestä. No, lääkäri suositelkoon sitten, ja minä kuuliaisesti tottelen.