Mainos

Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

• 9 182 334
  • 81 139

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Eikö se nimeomaan ole niin ettei tartu. Toki sen voi pinnoilta saada, mutta jos käsihygienia on hyvällä tasolla ei tauti pintojen kautta leviä juurikaan.
Peruskoululaisten käsihygienia? Eipä siinä hyvä käsihygieniakaan aina riitä, kyllä niitä ovenkahvoja, pönttöjä, pulpetteja ja muita kosketellaan. Ollaan suljetussa sisätiloissa yskitään ilmaan jne jne monien tuntien ajan päivässä. Aivan älytön 2 viikon vuoksi tehty ovien avaaminen koululaisille.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Niinno..kouluissa ollaan se 6-8 tuntia päivässä hengitetään, kosketellaan ja ollaan tiiviisti yhdessä, vaikka kuinka nyt varoitellaan että ollaan väljästi. Kaupasssa käydään se noin 2x viikossa, suoritetaan ostokset ja lähdetään kotiin. Henkilökunnalla hanskat kädessä, onko näin kouluissa?

Mitä merkitystä sillä on kauan siellä kaupassa ollaan? Jos se korona on siinä maitohyllyssä, korissa, kärryissä, missälie niin se on siinä. Jos se tarttuisi pinnoilta niin se tarttuisi kaikkiin ketkä niihin pintoihin koskevat ja meinaatko ihan tosissaan että tälläistä ei huomattaisi.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Miksi pakko, eikä suositus? Kahdesta syystä. En jaksa uskoa, että suositus riittäisi näille idiooteille, jotka eivät pese käsiään WC-käynnin yhteydessä. Ja toinen syy on se, että yllättävän paljon olen kuullut ihan normaalien aikuisten sanovan sellaista, että haluaisivat käyttää maskeja, mutta pelkäävät saavansa hullun maineen.
Maskipakko olisi tässä vaiheessa hallitukselle sellainen poliittinen itsemurha, ettei sitä tulla näkemään. Mutta puhuit luonnollisesti vain omasta toiveestasi, et todennäköisyyksistä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maskipakko olisi tässä vaiheessa hallitukselle sellainen poliittinen itsemurha, ettei sitä tulla näkemään. Mutta puhuit luonnollisesti vain omasta toiveestasi, et todennäköisyyksistä.

Juuri näin. Niin kauan kuin maskeja ei ole riittävästi saatavilla, ei sitä voida edellyttää edes periaatetasolla.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Juuri näin. Niin kauan kuin maskeja ei ole riittävästi saatavilla, ei sitä voida edellyttää edes periaatetasolla.
En myös usko että maskipakkoa voitaisiin nykyisten lakien piirissä soveltaa muualla kuin ehkä Uudellamaalla. Muualla perusteita ei vain yksinkertaisesti löydy. Valvonta olisi myös järkyttävä härdelli.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Ei kauaa nokka tuhissut kun alkaa kuulua koronatartunnoista kouluissa. Mutta tätä taidettiinkin haluta- sairastetaan nyt loman kynnyksellä helpottaen syksyä.

Joko ne testitulokset tulivat vai mistä tiedetään että meillä on koronatartuntoja kouluissa? Toistakymmentä altistunutta kun ei vielä tarkoita että meillä on toistakymmentä tartunnan saanutta.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En myös usko että maskipakkoa voitaisiin nykyisten lakien piirissä soveltaa muualla kuin ehkä Uudellamaalla. Muualla perusteita ei vain yksinkertaisesti löydy. Valvonta olisi myös järkyttävä härdelli.

Valvonta olisi mahdotonta. Sakkojen uhka, linja-autoon nousun kielto, käsky poistua kauppakeskuksesta yms. voisivat olla tehokeinoja. Faktahan on, ettei tuosta saa sataprosenttista kattavuutta mitenkään. Mutta jos edes 70% saavutettaisiin, niin se riittäisi jo dramaattiseen pudotukseen uusissa tautitapauksissa. Olikohan se niin, että jonkun asiantuntijan mukaan jo 50% kattavuus maskien käytössä pudottaisi R0-lukua yhdellä yksiköllä?

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Yhdellä kouluikäisellä on koko helvetin Suomessa todettu tartunta. Kukaan ei ole vielä saanut tartuntaa koulusta. Nyt vähän perspektiiviä näihin heittoihin.

Huutele perspektiiveistä siinä vaiheessa, kun meillä on kahden viikon päästä käsissämme kaikkien aikojen verilöyly! Nih!

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä merkitystä sillä on kauan siellä kaupassa ollaan? Jos se korona on siinä maitohyllyssä, korissa, kärryissä, missälie niin se on siinä. Jos se tarttuisi pinnoilta niin se tarttuisi kaikkiin ketkä niihin pintoihin koskevat ja meinaatko ihan tosissaan että tälläistä ei huomattaisi.
No kyllähän sillä nyt on helvetillinen merkitys kauan siellä ollaan :D meinaatko että altistun helpommin koronaan, kun käyn suojahanskoilla hakemassa maidon ja muut tarvikkeet kahdesti viikkoon kaupasta ja lähden kotiin, jos esim siis sillä maitohyllyllä se olisi. Kuin vastaavasti menisin kouluun kahdeksaksi tunniksi hengailemaan oppilaiden kanssa heittelemään yläfemmoja, kuiskuttelemaan, käymään kusella, ruokailemassa ja suorittaen tämän viidesti viikkoon. Noh parisen viikkoa menee niin ollaan viisaimpia, itse uskon että tämä räjähtää käsiin ja ollaan kesällä pulassa.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
No kyllähän sillä nyt on helvetillinen merkitys kauan siellä ollaan :D meinaatko että altistun helpommin koronaan, kun käyn suojahanskoilla hakemassa maidon ja muut tarvikkeet kahdesti viikkoon kaupasta ja lähden kotiin, jos esim siis sillä maitohyllyllä se olisi. Kuin vastaavasti menisin kouluun kahdeksaksi tunniksi hengailemaan oppilaiden kanssa heittelemään yläfemmoja, kuiskuttelemaan, käymään kusella, ruokailemassa ja suorittaen tämän viidesti viikkoon. Noh parisen viikkoa menee niin ollaan viisaimpia, itse uskon että tämä räjähtää käsiin ja ollaan kesällä pulassa.

Mä en tiiä mistä sä edes puhut. Sä olit sitä mieltä että korona tarttuu pinnoilta ja mä sanoin että jos se tarttuis pinnoilta niin meillä olisi ihan helvetisti enemmän tartuntoja ihan sillä perusteella, kun katsoo miten jengi kaupassa toimii. En ymmärrä yhtään miten tähän liittyy koulut ja muut.

Ei minulla mitään sanottavaa tähän ole, mutta lainasin viestiäsi, niin löytyy helpommin tämä sitten kahden viikon kuluttua kun homma on räjähtänyt käsiin.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yhdellä kouluikäisellä on koko helvetin Suomessa todettu tartunta.

SIpoossa menee myös koulu kiinni opettajien altistumisen takia

"Merkittävä osa opettajista ja koulunkäynnin ohjaajista on ollut kontaktissa koronavirustartunnan saaneeseen henkilöön. Oppilaat eivät ole altistuneet. "

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ei kauaa nokka tuhissut kun alkaa kuulua koronatartunnoista kouluissa. Mutta tätä taidettiinkin haluta- sairastetaan nyt loman kynnyksellä helpottaen syksyä.

Porukka ihan vauhkona, kuten se koulu tähän olisi vaikuttanut. Itämisaika minimissään neljä päivää ja nyt kaksi päivää koulua on jo nyt todetusti räjäyttänyt pankin.

Kommenttikentät läpi Suomen vauhkoja täynnä. Virusta on ja tulee olemaan, sen kanssa on elettävä ja elokuussakin koulut aukeavat taas ja virusta on täällä edelleen, parempi hyväksyä ja päästä paniikkikuplasta pois.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minä en muistanut, että STM on velvoittanut ja täten tosiaan määrännyt. Käsi ylös virheen merkiksi. Hallitus ei ole moista kieltä koskaan käyttänyt ja tässä on STM tosiasiassa rikkonut perustuslakia.
Määräystä ei taideta olla sanktioitu eli sen rikkomisesta ei ole määrätty oikeudellisia seuraamuksia kuten vaikka sakkoja saati vankeutta. Tämä tarkoittaa, että velvoittavuudesta huolimatta se on käytännössä enemmänkin ohje kuin määräys.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itämisaika minimissään neljä päivää ja nyt kaksi päivää koulua on jo nyt todetusti räjäyttänyt pankin.

Suomen THL on kanssasi erimieltä tuosta minimistä, keskimäärin toki itämisaika on 4-5pv

"Taudin itämisajaksi on arvioitu 1–14 päivää"

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Huutele perspektiiveistä siinä vaiheessa, kun meillä on kahden viikon päästä käsissämme kaikkien aikojen verilöyly! Nih!

Kuten Sanna Ukkola twiittaili pari kuukautta sitten: "Sanna Marin yrittää tappaa meidät kaikki", mutta nyt se onkin opetushallitus?

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Yhdellä kouluikäisellä on koko helvetin Suomessa todettu tartunta. Kukaan ei ole vielä saanut tartuntaa koulusta. Nyt vähän perspektiiviä näihin heittoihin.

Tämä ja vahvasti. On tämä aikuisten ihmisten massahysteria jotain ihan uskomatonta. Niin selittämätöntä, etten tiedä onko tämä edes totta, vai trollaako nämä hysteerikot vain?

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en tiiä mistä sä edes puhut. Sä olit sitä mieltä että korona tarttuu pinnoilta ja mä sanoin että jos se tarttuis pinnoilta niin meillä olisi ihan helvetisti enemmän tartuntoja ihan sillä perusteella, kun katsoo miten jengi kaupassa toimii. En ymmärrä yhtään miten tähän liittyy koulut ja muut.
Yleinen ulosantini tiettävästi ensimmäisestä viestistäni lähtien oli koulujen avaaminen ja sieltä tarttuvat uudet tartunnat. Ja tartunnat, jotka pinnoilta mahdollisesti tarttuvat kouluissa oli myös sisällössäni jota rustasin. Selvä ok pinnoilta se ei siis ihmisiin tartu ja olen lukenut aivan omiani. Ja ihmisten uusilla tavoilla käyttäytyä esim kaupoissa ei ole mitään merkitystä. En sitten tiedä missä kaupoissa itse asioit, mutta ainakin kahdessa jota itse käytän useimmin, on yleinen asiointitapa ihmisillä muttunut. Ihmisillä näkyy suojahanskoja enemmän, käsidesiä on tarjolla heti kun astut ovesta sisään jne.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy