Kansalaisen ilmanottoaukkojen virusfiltteröinti on varmaan turhaa, tämän yksilön näkökulmasta siis.
Kansalaisen ilmanulostuloaukkojen pienikin rajoittaminen eli jokin suodatin pärstässä vaikuttaa lähimmäisten immeisten nauttimaan ilmanalaan jonkin verran. Tautisen tyypin, tuon oireettoman kaikentietävän idea leviää himpun verran vähemmän toisiin, tavallisiin maatiaisiin.
Fiksut ihmisethän eivät ikinä levitä mitään, puhuvat puhtoisin kätösin, kailottamatta ja eurosuudelmien, ovat tautisen oireettomia koko elämänsä koska osaavat varoa.
Vaan miksi siltikin ympäri maailmaa porukka käyttää uloshengityksen rajoitinta? Metroissa, dösissä, junissa?
Koska isoissa populaatioissa pelaavat todennäköisyyksillä. Kiusa taudille se on pienikin kiusa.
Minua ihmetyttää tämä vaikka kuinka itserakennetun pellemaskin taudille lisäaltistus.
Suomalaisen kädethän ovat nykyään aina tautivapaat eli esim. kaupassa käyneiden kädet ovat standardin mukaisia.
Tästä seuraa ihmetykseni eli vaikka kansanmaskia käyttäisin eli sormeilisin niin : mikäli sormeni ovat puhtoiset, niin miksi en voisi kaivaa nenääni? Pyyhkiä hyhmää silmäkulmastani?
Kasvomaskia käyttävänä luultavasti skarppaisin nykyistäkin paremmin näiden luonnollisten eleiden vähentämiseen.
Minä en naura uloshengityshuivin, pienenkin suodattimen käyttäjälähimmäiselle lainkaan.
Hän minusta hienosti arvostaa läsnäolijoita.
Helevetin yleisen paljosti porukka aina katsoo maailmanmenoa Minästä. Minä Minusta.
"Minulla ei ole tautia enkä voi myöskään ikuna missään tapauksessa olla minkään taudin oireeton levittäjä.
Koska olen minä, hyvin koulutettu suomalainen skarppi valopää. Ja kaikki kaverini ovat tietysti saman tasoisia käyttäytyjiä eli aina oireettomia."