Tuon teorian pohjalta olisi ehkä hyvä ottaa julkinen liikenne suurennuslasin alle. Se on yksi selkeimmin pääkaupunkiseudun muusta Suomesta erottava tekijä. Muuten elämänmeno on suhteellisen samanlaista (työpaikat, kauppakäynnit jne.) kuin 10000-20000 hengen pikkukaupungeissa.
Olen samaa mieltä. Julkinen liikenne tulee olemaan se kriittinen piste myös muualla Suomessa. Mutta jos tartuntojen määrä ja leviäminen pysyy muuten kurissa, ei muualla riittäisi tartuttajia julkiseenkaan liikenteeseen - ainakaan merkittäviä määriä.
Itse olisin edelleen myötämielinen maskipakolle julkisessa liikenteessä. Tautitapausten perusteella riittäisi sen määrääminen Uudellemaalle sekä ehkä sinne kulkevaan kaukoliikenteeseen. Mutta ilmeisesti tämä voitaisiin määrätä vain joko koko maahan tai ei mihinkään. Siksi koko maata koskevat määräykset pitäisi tehdä Uudenmaan tilanteen perusteella.