No joo, nopeasti laskien kehä III:n yli / ali menee 42 autolla ajettavaa tietä. Autoliikenne ehkä olisikin aukottomammin valvottavissa kuin Uudenmaan rajalla, josta kyllä halutessaan yli pääsee. Resursseja tarvittaisiin kuitenkin henkilöliikenteen valvontaan aivan eri tavalla, kun valvottaviksi tulisi myös satoja paikallisliikenteen bussi- ja junavuoroja päivittäin siinä missä Uudenmaan maakuntarajan yli menee tällä hetkellä vain muutama hassu likimain tyhjänä ajava bussi tai juna päivässä. Toki Uudenmaan sijasta olisi voitu miettiä pienempää aluetta. Pienin mahdollinen jollain lailla järkevänoloinen yksikkö olisi ehkä ollut Helsinki+Espoo+Kauniainen+Vantaa, mutta tässäkin ongelmana olisi se, että raja olisi liian lähellä alueen kaupunkikeskusta (Helsinkiä), joten päivittäinen henkilöliikenne rajan yli olisi huomattavan suurta. Mielellään siis joku HSL-alue vähintään olisi pitänyt rajata. Eihän siinä mitään selkeästi perusteltavissa olevaa rajausta ollut mahdollista tehdä. Siis sellaista, josta voitaisiin sanoa, että nimenomaan juuri tässä rajan pitäisi olla.
No jos nyt näyttää siltä, että tähän tautiin kuolee Suomessa ehkä muutamia tuhansia ihmisiä niin en sanoisi, että "oikeus elämään ja turvallisuuteen on vakavasti uhattuna", semminkin, kun mietitään mikä olisi Uudenmaan rajasulun jatkamisen vaikutus kuolleiden määrään. Tarkkaa lukua siitä ei toki tiedä kukaan. Kuitenkin näyttäisi siltä, että Uudenmaan sululla on nyt saavutettu ne tavoitteet, mitä sille oli asetettu. Epidemian eteneminen maan eri osissa on saatu jaksotettu eriaikaiseksi eikä terveydenhuolto ole missään kyykkäämässä.