Miksi ihmeessä pitää mennä aina toisesta ääripäästä toiseen, kun 99% asioista on harmaan eri sävyjä?Minulle riittäisi, että palaisimme joulua edeltäneeseen tilanteeseen, eli palvelut auki koronapassilla. Johtaisiko tämä kaaokseen, verrattuna nykyiseen tilanteeseen? Tuskinpa vaan.
Omikron on tällä hetkellä yhtäläinen haaste joka puolella Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa, mutta Suomen ratkaisua, eli tiukahkoa lockdownia ei ole nähty tarpeelliseksi ratkaisuksi läheskään kaikkialla. Ymmärrän periaatteessa, ettei monelle "SDP-mieliselle" lasten ja nuorten hyvinvointi, Suomen taloudellinen kilpailukyky jne. merkitse enemmän kuin tartuntojen saaminen alas "hinnalla millä hyvänsä", mutta loppujen lopuksi jokainen päivä lockdownia koituu meidän kaikkien maksettavaksi. Myös "etätyödemarin".
Minusta ennen joulua ollut systeemi oli myös hyvä mutta ymmärrän senkin, että uuden edessä joutuu tekemään uusia ratkaisuja ja tilannearvioita, kun kenelläkään ei sitä kristallipalloa ole, josta etukäteen tietäisi, mikä on oikea ratkaisu.
Jos tämä tekee minusta SDP-mielisen, niin semmoinen sitten ilmeisesti olen - ja tästä voidaan vetää sinun mukaasi johtopäätös, ettei minua kiinnosta paskankaan vertaa lasten hyvinvointi tai taloudellinen kilpailukyky. Melko mustavalkoista.