Ellen väärin muista, niin sinulla taisi olla harrastukset olla jäissä ja kummatkin rokotteet hihassa, niin ihmettelen hieman ajatusmaailmaasi. Jos ajatellaan että rokotepakko koskisi vain täysi-ikäisiä
Kerran on jo mainostettu, kuinka 2 koronarokotetta on pelastus ja pandemian loppu ja tällä verukkeella säädettiin myöskin koronapassi käyttöön. Nyt passi on jäissä ja todennäköisesti tullaan vaatimaan kolmattakin rokotetta, jonka teho tuoreen
tutkimuksen mukaan hiipuu alle kolmessa kuukaudessa puoleen, niin on selvää että tulee olemaan vielä neljäskin rokote ja niin edespäin, koska Israelissakin itseasiassa rokotetaan jo neljättä kierrosta. Rokotteessa on hyvä puoli se, että se estänee vakavan taudin, mutta ongelmana se, ettei se ehkäise itse virusta. Koronaa on ja tulee olemaan ikuisesti täällä kaikkien kiusana.
Anteeksi suorapuheisuuteni, jos en koe miellyttävänä vaihtoehtona hakea useampaakin piikkiä vuoden aikana, koska todennäköisesti ihan omakin luontainen suoja riittää estämään vakavan taudinkuvan.
Uskon, että aika helvetin moni samanikäinen (~30v) ajattelee kanssani ihan samalla tavalla. Kaksi jo haettua piikkiä oli lähinnä siksi, että rokotekattavuus nousisi ja voitaisiin taas elää normaalisti.
Saati sitten miten myydä tämä ajatus niille juuri täysi-ikäiseksi tulleille. Rokotepakko - haluaa tai ei - jakaisi kansan aika pahasti kahtia.
Edit. Lisättäköön vielä, että olin viime sunnuntaina vaaramassa aikaa kolmannelle rokotuskerralle, mutta oman selkärankani katkaisi lockdown ja koronapassin hyllytys. Tuli lähinnä petetty olo. Nyt en tiedä mitä olen tekemässä, mutta en ainakaan heti varaamassa uutta aikaa