nyt alkaa tulla aikamoista höpöpuhetta. Vai voiko noin sinisilmäinen olla? Mikäköhän tuo viesti on? Itse olen pääasiassa lukenut viestiä, että nykyiset rajoitukset eivät riitä ja aika varmasti jatkoa on tulossa (mm. Heikki Mäki).Eiköhän Suomessa kuitenkin pyritä mahdollisimman nopeasti avaamaan yhteiskunta. Tuskin AVItkaan haluavat kuukausikaupalla paikkoja pitää kiinni ja vähän sen suuntaisia kommentteja sieltä on tullutkin, että alkaa nämä sulkuhommat pikkuhiljaa riittää. Näillä näkymin joskus tammi-helmikuussa koronapassista tulee itsenäinen rajoitustoimi, kun se laajenee eikä sitä tarvitse enää käyttää vaihtoehtona rajoituksille. Sen jälkeen AVIt voivat määrätä koronapassin käytön pakolliseksi eikä paikkoja välttämättä tarvitse enää sulkea.
AVIt eivät välttämättä itse halua tehdä mitään. Mutta ovat täysin sairaanhoitopiirien talutusnuorassa ja siten käyttävät kaikki lain mahdollistamat keinot sulkea paikkoja.
Kun täällä on puhuttu siitä, että jonkun mukaan suomessa on lieviä rajoituksia, niin onko monessa muussa maassa samanlainen tilanne, että baareihin saa mennä ryyppäämään, mutta urheilu on kielletty?