Tuttu vastaus eli siirtäminen huomio väitteestäsi sen esille nostajaan, kun tulee mahdottomaksi puolustaa virheellistä väitettäsi:
Ei vaan sinä kirjoitit pitkän viestin, jonka minä kumosin. Kirjoitin myös suoran lainauksen Mika Salmisen sanomisesta, josta siis keskusteltiin. Sinä tartut pelkästään pieniin epäolennaisuuksiin ja käytät siihen YLE nettisivuja ja THL:ää kun puhe oli siitä mitä Mika Salminen sanoi aamulla ja voiko sen tulkita monella tavalla.
Sinun tapasi on etsiä pilkkuvirheitä ja unohtaa kokonaan, että mistä keskustellaan tai keskustella asian vierestä. Myös omat mielipiteet jää vajavaisiksi, jotka tällä palstalla olisi niitä oleellisimpia. Sen lisäksi, että en tehnyt virhettä tässä.
Ja sitten se olennaisin, mitä saat tästä jankkaamisesta kun unohdat kokonaisuutena sen mitä olen kirjoittanut. Kritisoin tiedotusta joka sakkaa, Krista Kiuru sanoi eduskunnassa, että Suomi testaa päivittäin 1500 henkilöä vaikka Salminen oli sanonut juuri aamulla, että oli testattu 1100 ja 1500 on kapasiteetti. Oleellista ei ole keskittyä minun pilkkuvirheisiin joita ei siis käytännössä ollut vaan siihen, että virkamiehet jotka ovat vastuussa kaikista Suomen ihmisistä. Ei pelkästään se, että tietää jotain se pitää viestiä myös kunnolla, niin ettei sitä edes voi tulkita väärin.
THL kertoo seuraavaa:
* Ensisijaisesti potilailta joilla on vakavia hengitystieinfektion oireita ja terveyden- ja sosiaalihuollon henkilökunnalta. Lieväoireisilta ja matkoilta palaavilta näytteitä otetaan edelleen lääkärin harkinnan mukaan. Oireettomia ei testata.
* Myös muut Pohjoismaat ja muun muassa Alankomaat ja Iso-Britannia ovat siirtyneet samankaltaiseen näytteenottostrategiaan.
Aiemman keskustelun mukaan erityisesti
@Ck väitti, että kyse ei ole samasta näytteenottostrategiasta Suomen ja muiden mainittujen maiden toiminnassa.
Tietoa, toimintaohjeita ja materiaaleja koronaviruksesta ja siihen varautumisesta.
thl.fi
Löytyisikö jotain tutkittua, jonka perusteella THL runoilee omiaan vai mennäänkö näillä?
Saarinen sanoi
Suomi toteuttaa samaa testaustapaa kuin muut pohjoismaat (valhe, koska vähemmän testattuja) ja jatkaa kuten vaikkapa Iso-Britannia tai Hollanti (milloin niistä tuli pohjoismaat?).
Ainut virhe tuossa tämän päivän ensimmäisessä kirjoituksessani oli se, että Saarinen (potilas) ja Salminen meni sekaisin. Kummelilta tuo Salmisen touhu tosiaan vaikuttaa. Sinä sen sijaan laajennat keskustelun kun se ei olekaan sinulle mieluisa, THL:n nettisivuihin, kun nimenomaan kritisoin mitä Salminen sanoi. Ja tartuit tuostakin kirjoituksesta kaikkeen epäolennaiseen.
Mitä Salminen sanoi ihan sanasta sanaan tänään:
"Suomi öö noudattaa tässä testauksessa käytännössä ihan samaa ää samaa tapaa kuin muut Pohjoismaat vaikkapa Iso-Britannia taikka, taikka Hollanti".
Missä minun virhe?
Kritiikkini koski tällä kertaa hyvin epäselvää viestintääsi, jossa ihmettelit THL-johtajan viestintää "Hollannin ja Iso-Britannian liittämistä Pohjoismaihin", vaikka hän tai kukaan mukaan THL:ssä ei ollut sellaista liitosta tehyt tai viestinyt.
Näinhän ei käynyt vaan minä kirjoitin lähes sanasta sanaan Salmisen puheet, jonka viestintä on hyvin epäselvää, jota tuleekin kritsoida. Ei se silti tällaisen sinun tapaisen ajojahdin arvoinen viesti minulta ollut vaikka oli vielä lähes täysin oikein lainattu minulta.
Minun osaltani tähän keskusteluun liittyvä jankkaus oli tässä. Se olisi voinut olla jo aikaa sitten ja tässä sinun inttämisessä ei ollut mitään järkeä alunperinkään. Salminen sanoi mitä sanoi, viestitti epäselkeästi ja minä ihan oikein tartuin siihen that's it. Jos hän viestii huonosti niin se vaikuttaa mahdollisesti valtakunnallisesti.