Odotellaan vielä, josko löytyisi joku asiantuntija. Se, että Varhila sanoo laumaimmuniteetin olevan tärkeä osa taudin voittamista on 100 % varmaa riippumatta siitä, mikä on Suomen ja THL:n strategia.
Mutta tästä lopputuloksesta ei ollut kyse, vaikka Puopolo taitaa niin kuvitella. Toivon, että ymmärrät eron.
Ei sano vaan sanoo, että saamme laumaimmuniteetin syntymään.
Kysymys:
Riittävätkö nämä toimet koronaviruksen etenemisen pysäyttämiseksi?
No, ne eivät sitä pysäytä, koska epidemia pitää sairastaa se tulee joka tapauksessa, mutta sen nämä toimenpiteet tekevät, että saadaan se huippukohta ajoittumaan pidemmälle ajalle ja madallettua huippua...
Ei tarvitse sairastaa vaan estetään leviämistä aktiivisesti, testaamalla, rajaamalla ja toimimalla. Kehitetään rokote. Huipun madalluksesta samaa mieltä.
Entä sitten riskirymät, joiden on pakko mennä töihin?
..me työikäiset, perusterveet, nuoret henkilöt, lapset, sairaus on meissä hyvin lievä..
..että saamme sen
laumaimmuniteetin syntymään niin että, pitäisimme vanhusväestön turvassa...
Eli laumaimmuniteettiä haetaan tai haettiin. Laumaimmuniteetin syntymään tarkoittaa sitä, että se syntyy kun se tarttuu mahdollisimman moneen.
Olen eri mieltä kuten WHO myös. Testaa, rajaa ja hoida tauti. Ei haeta laumaimmuniteettiä vaan kehitetään rokote.
Jos olen väärässä, kivittäkää jouluna kun nähdään tilanne, mutta vaikka en ole asiantuntija, niin laumaimmuniteettia ei edes kuulu ajatella tässä tilanteessa nyt tänään ratkaisuna, se tulee jos tulee vaan keskittyä estämään epidemian laajeneminen ja katkaista siltä kaula. Samalla tavoitteella luin Etelä-Korea. Nyt ei voi sanoa ainakaan, että jälkiviisastelen jos olen oikeassa, mutta se nähdään myöhemmin.
Te jotka vaaditte asiantuntijuutta, niin kuinka moni teistä on asiantuntija?