En kai niin väittänyt. Olen lukenut, että leviää paljon raksoilla - ja helsingin raksoilla on paljon virolaisia. Varmasti leviää muuallakin.Ai se leviää pelkästään näiden keskuudessa. Jossain kohtaa oli paljon puhetta somaleista.
En kai niin väittänyt. Olen lukenut, että leviää paljon raksoilla - ja helsingin raksoilla on paljon virolaisia. Varmasti leviää muuallakin.Ai se leviää pelkästään näiden keskuudessa. Jossain kohtaa oli paljon puhetta somaleista.
Niin kyllähän tälläkin palstalla syytettiin ulkomaalaisvihasta kun näitä faktoja uskalsi sanoa, jännä juttu miten sellaiseksi syytetään kun sukulaisisssa on ulkomaalaistaustaisia ja useita ulkomaalaisia olen ollut palkkaamassa.
Tietysti onhan se vaikeaa tunnustaa, että tiettyjen kulttuurien tapa toimia lisää leviämistä selvästi ja rajajojen sulkeminen vähentää merkittävästi uusien tartuntojen ilmaantumista Suomessa.
Se ei kerro mitään siitä oletko rasisti vai et. Sukulaisiaan ei, käsittääkseni, myöskään pysty valikoimaan kuin siltä osin kenen kanssa päättää lisääntyä.Jos ihminen, jonka lähipiiriin kuuluu ulkomaalaistaustaisia ihmisiä tai palkkaa heitä kun he ovat hyviä työntekijöitä on rasisti?
Sinähän et ole mouhonnut rajojen yli tulevista tartunnoista täällä koko ajan, vaan Suomessa asuvien ihmisten välisistä Suomen rajojen sisällä tapahtuvista tartunnoista. Siellä idässä kun kokoonnutaan tuttavien ja klaanin kesken syömään käsin yhteisestä padasta. Asuvat siellä seitsemän ihmistä kolmiossa eivätkä kunnollisesti omakotitalossa pellon keskellä.Jos rajoja ei saada umpeen lisätartuntojen estämiseksi ei voida vakavalla naamalla puhua ulkonaliikkumiskiellosta ja siinä ei ole mitään rasismia.
Poliisi: Ja kenen kunniaa on loukattu?Sen sijaan se, että sinä syytät minua rasistiksi on kunnianloukkaus.
Meneekös tämä nyt niin että ainakin osassa Suomea kaikki menee nyt kiinni loppukuun ajaksi?
Olen kieltämättä itsekin sekaisin näiden asioiden kanssa. Satakunta kuuluu käsittääkseni näihin vaarallisiin alueisiin pääasiassa Rauman tartuntojen vuoksi, joten täällä on varmaan kaikki kiinni kuun loppuun asti huomisesta alkaen.Just katoin toisen paikallisravintolan sivua niin siellä oli 2 tuntia sitten tehty päivitys "koska vielä tänään sunnuntai-iltana meillä ei ole tietoa milloin ravintola pitäisi sulkea niin huomenna lounas normaalisti. Suljetaan sitten kun käsketään" about tuommonen teksti, sitaateissa mutta ei ihan sanatarkka.
Voi johtua siitä että sairaanhoitopiiri on Itä-Savo joka on näkynyt kiihtymisalueena mutta viikossa 2 tartuntaa, tänään ja kahteen viikkoon 6.
En kyl ota tolkkua miten tuo määritetään kun oltu sieltä bussimatkasta asti kiihtymisalue vaikka tartuntoja ei ole kolmeen viikkoon juuri nimeksikään. Taitaa olla 13 tai 12 ja näillä ei millään laskuopilla päästä kiihtymisalueen lukemiin.
Just katoin toisen paikallisravintolan sivua niin siellä oli 2 tuntia sitten tehty päivitys "koska vielä tänään sunnuntai-iltana meillä ei ole tietoa milloin ravintola pitäisi sulkea niin huomenna lounas normaalisti. Suljetaan sitten kun käsketään" about tuommonen teksti, sitaateissa mutta ei ihan sanatarkka.
Voi johtua siitä että sairaanhoitopiiri on Itä-Savo joka on näkynyt kiihtymisalueena mutta viikossa 2 tartuntaa, tänään ja kahteen viikkoon 6.
En kyl ota tolkkua miten tuo määritetään kun oltu sieltä bussimatkasta asti kiihtymisalue vaikka tartuntoja ei ole kolmeen viikkoon juuri nimeksikään. Taitaa olla 13 tai 12 ja näillä ei millään laskuopilla päästä kiihtymisalueen lukemiin.
Piti oikein käydä katsomassa kun niin hölmöltö kuulostaa tuo. Ja tosiaan tartunnat ovat ihan minimissä. Sellainen teksti tuolta Sosteri:sta löytyi tilanteen alueella olevan hyvä ja rauhallinen, mutta valtakunnallisen tilanteen vuoksi alue on lukittu kiihtymisvaiheeseen 29.3 asti. Onnea vaan alueen tietyille yrittäjille.
Ihan total scheiße tämmöinen. HUS alue kiinni ja kovimmat rajoitukset sinne ja kaksi kolmasosaa on hoidettu.Ja jos oon ymmärtänyt oikein niin nämä perustason alueet on nyt lukittu ja jos joku alue muuttuu perustason alueeksi niin ravintolat pysyvät kiinni ja jos perustason alue muuttuu sieltä pois niin ravintolat saavat olla silti auki.
Jossain vaiheessahan hallituksessa päätettiin että kaikki koskee kaikkia. Voisihan tuon hoitaa toisinkin mutta mikäs kai sitten tässä...Ihan total scheiße tämmöinen. HUS alue kiinni ja kovimmat rajoitukset sinne ja kaksi kolmasosaa on hoidettu.
No esim. täällä Kainuussa ollaan aikalailla hyvin alhaisissa luvuissa ilmaantuvuuden suhteen. Miksi meidän ulkoruokintaa pitäisi rajoittaa jos pöpö pörrää muualla?Jossain vaiheessahan hallituksessa päätettiin että kaikki koskee kaikkia. Voisihan tuon hoitaa toisinkin mutta mikäs kai sitten tässä...
Hallitus ei ole ollut tehtäviensä tasalla about vuoteen. Vaihtoon mokoma.Jossain vaiheessahan hallituksessa päätettiin että kaikki koskee kaikkia. Voisihan tuon hoitaa toisinkin mutta mikäs kai sitten tässä...
Niinpä. Olen samaa mieltä kanssasi. Pahin tilannehan on Uudellamaalla joten kovimpien rajoitusten sekä rokotemäärien luulisi suuntautuvan sinne.No esim. täällä Kainuussa ollaan aikalailla hyvin alhaisissa luvuissa ilmaantuvuuden suhteen. Miksi meidän ulkoruokintaa pitäisi rajoittaa jos pöpö pörrää muualla?
Kuin myös. Yleensäkin rokotteita pitäisi nyt antaa niin paljon kuin mahdollista, jotta yhteiskunta pääsisi palaamaan mahdollisimman nopeasti tavalliseen arkeen.Toivon tosiaan että saataisiin ne rokotukset tuonne tällähetkellä pahimmille alueille nopsaan ja suurissa määrin, olen itse valmis odottamaan omaa piikkiäni vaikka tuon takia pari kuukautta lisää.
Eikö tämä nyt ole hieman "karhu paskoo metsään" henkinen näkemys? :) Juuri näinhän Suomessa ollaan toimittu 2½ kuukauden ajan ja vieläpä ihan menestyksellisesti.Kuin myös. Yleensäkin rokotteita pitäisi nyt antaa niin paljon kuin mahdollista, jotta yhteiskunta pääsisi palaamaan mahdollisimman nopeasti tavalliseen arkeen.
Pahin tilannehan on Uudellamaalla joten kovimpien rajoitusten sekä rokotemäärien luulisi suuntautuvan sinne.
Jos oppositio ei aseta oikeusministerin kyvykkyyttä hoitaa tehtäväänsä kyseenalaiseksi näiden näyttöjen jälkeen, mitä vielä pitää tapahtua? Henriksson ei ymmärtänyt THL:ltä pyydettyä raporttia, eikä näemmä viikonlopun yli nukuttuaankaan tajua mistä siinä oli kyse.
Jos oppositio ei aseta oikeusministerin kyvykkyyttä hoitaa tehtäväänsä kyseenalaiseksi näiden näyttöjen jälkeen, mitä vielä pitää tapahtua? Henriksson ei ymmärtänyt THL:ltä pyydettyä raporttia, eikä näemmä viikonlopun yli nukuttuaankaan tajua mistä siinä oli kyse.