Mulle on käytännössä aivan yksi lysti, milloin Suomessa on vaalit. En ole ennenkään tehnyt suunnitelmia sen mukaan, enkä tee nytkään. Jostain sattuman kaupasta, olen kuitenkin aina onnistunut uurnilla käymään tavalla tai toisella ja näin tulee käymään nytkin, koska harvemmin olen ollut viikkokaupalla pois Suomesta muutenkaan. Tässä mulla on sellainen "no problemos"-tilanne.
Mutta, suhtaudun erittäin kriittisesti niihin syihin, mitkä tämän vaalien siirtopäätöksen taustalla ovat. Olen suoraan sanottuna hieman huolissani siitä tilasta, missä Oy Suomi Ab tällä hetkellä on. Ensimmäistä kertaa elinikäni aikana, minulla on sellainen fiilis, ettei tilanne ole kenenkään hanskassa. Paskoja aikoja täällä on nähty ennenkin ja kaikenlaista sekoiluakin, mutta jotenkin on voinut aina luottaa siihen, että prosessit niin sanotusti toimii. Nyt en koe näin.
Jostain syystä asiat ovat menneet todella pahasti solmuun. Hallituksen, ministeriöiden ja muiden julkisten instanssien uskottavuus on hyvin alhaisella tasolla juuri nyt. Yksi sanoo sitä, toinen sanoo tätä ja kolmas kolmatta. Ja kaikki lukevat toistensa kommentit jostain mediasta ja kaikkia vituttaa. Vituttaa niin paljon, että onhan se nyt pakko taas kommentoida jotain ja sama ralli alkaa alusta. Samaan aikaan kansa on ihmeissään, että mihin tahoon tässä nyt pitäisi oikeasti uskoa. Sairas tilanne.
Suomi on tartuntojen osalta selvinnyt melko vähällä, mutta samaan aikaan on paljastunut, että päätöksenteko maassa on aivan järkyttävän heikolla tasolla. Itseäni kiinnostaisi kovasti tietää, miten jatkossa on ajateltu selvitä yhtään mistään normaalista poikkeavasta, koska jos joku on varmaa, niin se on aivan varmaa, että tämä ei ole viimeinen ulkoinen uhka, minkä kohtaamme.
Joko Marin on kommentoinut mitään mihinkään?