Itse tein syksyllä sen päätöksen, että sali saa jäädä ja hommasin kotiin kahvakuulat.
Syy tähän oli se, että huomasin että salilla touhu meni jo siinä vaiheessa niin epävarmaksi, että en pitänyt sitä enää turvallisena. Tässä muutama huomio:
-Asiakasmäärät kasvoivat syksyn mittaan, uskon että moni joukkuelajin harrastaja joutui vaihtamaan salille.
-Treenaamassa käytiin porukalla, etenkin nuoret aikuiset, jotka oli siinä vaiheessa aktiivisin tartuntojen lähde ikäryhmänä. Samoin etnisesti ei suomalaistaustaiset asiakkaat lisääntyi
-Itse treenatessa sai pidettyä turvavälin, ongelmaksi muodostui pukuhuoneet, joissa oli kymmeniä ihmisiä samaan aikaan seurustelemassa
-Oli ohjeistus maskeista ja hygieniasta ei riittänyt, edellä mainittu väki ei maskeja käyttänyt ja laitteita ei pyyhitty. Kaiken huippu oli joku jantteri, joka niisti nenän pukuhuoneessa ja lähti salille pesemättä käsiä.
Salilla käy toki pääsääntöisesti fiksua porukkaa ja treenaaminen on mukavaa, sekä hyödyllistä. Mutta en ihmettele tippaakaan, että nyt kun tilanne pahenee, niin salitartunnat lisääntyy.
Bull Mentula sanoi keväällä jotain tyyliin ”jos se harrastus ei tuota taukoa kestä, niin ei se kovin vakavasti otettava harrastus ole”. Olen tavallaan ihan samaa mieltä, vittumainen juttu, mutta jos oman kunnon kehittäminen kiinnostaa, niin ei se voi olla siitä kiinni että salit on kiinni.
Pitää löytää ne keinot, voi olla jopa niin että parin kuukauden kehonpainotreeni ja lenkkeily näkyy loppukeväällä salilla parantuvilla tuloksilla. Loppujen lopuksi salilla kävijöistä ehkä 5% on niin kovakuntoisia kuin itse luulee, loput pärjää ilman niitä raskaita painoja hetken aikaa.