En minä ole siihen edes tarvinnut hallitusta, vaan ihan oma maalaisjärki on sanonut niin.
Juuri noin. En usko, että Suomesta löytyy yhtään ihmistä, joka ei ole kuullut sitä, kuinka korona leviää, ja miten tartuntaa voi välttää omilla toimilla.
"
Ravintolan etualalla iltaa istuvat Jari ja Toini kertovat poikenneensa kauppareissun jälkeen yksille oluille.
– Tämä on itseasiassa ensimmäinen kerta tämän vuoden puolella, Toini kertoo."
Malliesimerkki aivan käsittämättömästä usvasta ihmisten päässä. Voidaan olla ilman ravintoloita, mutta kun niitä aletaan sulkea, niin sitten sinne pitää tunkea. Minkä helvetin takia? Minkä vuoksi ihmiset ovat ulkoistaneet kaiken vastuun hallitukselle? Onko todellakin niin, että kansa on muuttunut marioneteiksi, joiden ei tarvitse olla missään vastuussa omista teoistaan? Päättä itse mistään omista toimistaan? Käsittämätöntä.
"Ihmettelen, miksei rokotuksia saada liikkeelle nopeammin, koska se olisi se, mikä auttaisi tässä, ei lasten liikuntarajoitukset, ei ravintoloiden sulkeminen. Hallitus nyt vain korjaa ja paikkaa omia virheitään ja omaa hitauttaan, Minna jatkaa.
Hannan mukaan tänään on luultavasti viimeinen ilta pitkään aikaan, kun he tapaavat baarissa porukalla.
– On viimeinen tilaisuus, löysät pois!"
Omalla nimellä ja naamalla ollaan sitä mieltä, että hallituksen vika, kun eivät rokota riittävän nopeasti.
Jebujee, siitähän tää vaan on kiinni. Hallitus hidastelee tahallaan rokottamisia. Mutta tärkeintä on päästä paariin!
Mä olen henkilökohtaisesti niin hemmetin pettyny näihin minnoihin ja hannoihin, jareihin ja toineihin, joiden tekemisissä ei ole järjen hiventä. Ja tuo järjettömyys näkyy kyllä mielipiteissäkin. Olen aiemmin arvostanut suomalaisten kykyä järkevään toimintaan, ja naureskellut etelän pelleille, mutta nyt on silmäni avautuneet tässä asiassa. Samaa sirkusta Gibralttarilta Nurgamiin, samaa typeryyttä ja oman vastuun kieltämistä. On todella surullista, että maalaisjärkiset ihmiset muuttuvat vähemmistöksi.