Ei habituksella, puhetavalla, sukupuolella tai iällä ole merkitystä, mutta kun ne yhdistää demariuteen.Vielä helpompi haukkua hallitusta.
Tai habitusta.
Tai puhetapaa.
Tai sukupuolta.
Tai ikää.
Tai...
Ei habituksella, puhetavalla, sukupuolella tai iällä ole merkitystä, mutta kun ne yhdistää demariuteen.Vielä helpompi haukkua hallitusta.
Tai habitusta.
Tai puhetapaa.
Tai sukupuolta.
Tai ikää.
Tai...
Ei habituksella, puhetavalla, sukupuolella tai iällä ole merkitystä, mutta kun ne yhdistää demariuteen.
ESIMERKIKSI yksityisen kuntosalin sulkemispäätös enintään kahdeksi viikoksi kerrallaan edellyttää, että seuraavat kolme ehtoa täyttyvät yhtä aikaa:
1. Sairaanhoitopiirin alueella 14 viimeisimmän päivän aikana todennettujen tartuntojen ilmaantuvuus 100 000:ta asukasta kohden on vähintään 50.
2. Kunnan tai sairaanhoitopiirin alueella todetaan tautiryppäitä, joiden tartuntaketjuja ei pystytä luotettavasti jäljittämään ja jotka aiheuttavat asiantuntija-arvion mukaan merkittävän riskin uusien tartuntojen leviämiseen alueella.
3. Tartuntojen määrän sairaanhoitopiirin alueella arvioidaan johtavan sairaala- ja tehohoidon tarpeen merkittävään lisääntymiseen, sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön riittävyyden tai asiakkaiden hoivan tai potilaiden hoidon olennaiseen vaarantumiseen tai muuhun vastaavaan hoidon ylikuormittumiseen.
Meinasin tulla linkittämään saman.Ville Rannan pilapiirros: THL: Nyt ollaan veitsenterällä!
Ville Rannan pilapiirros 19.2.2021.www.iltalehti.fi
Arvaako joku jo, missä ollaan?
SK sanoo, että Porissa oikeasti ollut tällä viikolla 3-4 tartuntaa per päivä. 45 tartuntaa kahdessa viikossa.444 uutta tartuntaa. Hyvä luku eilisen jälkeen, pelkäsin pahempaa. Porissa ja Raumassa yhteensä 60 tartuntaa.
Kolmosta ei kyllä vielä saada toteutumaan. Muuta kuin kiurun puheissa. Mutta faktisesti siis ei. Ykkönen on nyt ihan turha ja hatusta vedetty, mihinkään perustumaton kohta. Kakkonen sitten hieman tulkinnanvarainen. Esim. Turussa jäljitetään, oliko se nyt 80 % vai mitä. Se on sitten kristan tulkinnan varassa, että onks tää hyvin vai huonosti.Rajoitukset | Metron ja bussien matkustajamäärää voidaan rajoittaa, kylpylöitä ja kuntosaleja mahdollista sulkea: Tartuntatautilain uudistus voimaan maanantaina
HS:n kysymyksiin vastaavat hallitusneuvos Kirsi Ruuhonen ja kansliapäällikkö Kirsi Varhila sosiaali- ja terveysministeriöstä.www.hs.fi
veikkaan että maanantaina menee pk-seudulla salit kiinni...
Eiköhän nuo kaikki kolme ehtoa jollain tavalla saada toteutumaan jo nyt.
Meinasin tulla linkittämään saman.
Tässä vuoden sisään mun käsitys sanoista on mullistunut täysin. Aiemmin kuvittelin, että veitsenterällä oleminen tarkoittaa ihan jotain muuta, kuin suht normaali tilanteen eteneminen monta kuukautta putkeen. Mutta tämäkin on nyt opittu.
Jatkossa kun joku kysyy multa, että miten menee, niin vastaan perus ”ihan normaalia tylsää elämää” sijaan, että ”veitsenterällä mennään jatkuvasti”.
Koronavirus romutti Rasmus Ristolaisen kunnon – NHL-tähti on käynyt syvissä vesissä: ”Ei tiennyt herääkö tässä enää aamulla”
Rasmus Ristolainen on kärsinyt rajuista koronaoireista.www.is.fi
Tässä hyvää tarinaa niille monelle nimimerkillä täällä, ketkä vähättälevät koronan vaarallisuutta.
Ristolainen haluaa omalla esimerkillään kertoa, että koronavirukseen on suhtauduttava vakavasti. Pahimmillaan se voi lyödä nuoren hyväkuntoisen huippu-urheilijan kanveesiin viikoiksi, kuten Ristolaiselle kävi.
– Olen koko liigan kovakuntoisimmasta päästä ja elämäntavat ovat viimeisen päälle kunnossa, mutta silti tämä tauti voi iskeä ja romuttaa kaiken. Ihmiset ovat kysyneet paluuaikataulusta vähän siihen tyyliin, että ihan kuin minulla olisi joku flunssa. Tässä ei nyt ihan hetkeen pelata. Tämä on aika kova tauti, Ristolainen kertoo.
Kuten myös:
– Kyllä tässä on ollut kaikki mahdolliset oireet. Välillä on ollut koviakin olotiloja, mutta hengissä ollaan. Mitä olen jutellut muiden kanssa ympäri liigan, kenellekään ei ole ollut samanlaisia oloja kuin minulla tämän takia, Ristolainen kertoo Ilta-Sanomille.
Näitä yksittäisiä uutisia yksittäisistä ihmisistä on aivan typerää nostella kumpaankaan suuntaan esille, kun mitään konsensusta ei saa aikaan. Yhtä tällaista kohti saisi varmaan sen n. 100 "ei melkeinpä mitään oireita" -lööppiä, jos joku vain sellaisia tekisi.
Jatkossa kun joku kysyy multa, että miten menee, niin vastaan perus ”ihan normaalia tylsää elämää” sijaan, että ”veitsenterällä mennään jatkuvasti”.
Kuten myös:
– Kyllä tässä on ollut kaikki mahdolliset oireet. Välillä on ollut koviakin olotiloja, mutta hengissä ollaan. Mitä olen jutellut muiden kanssa ympäri liigan, kenellekään ei ole ollut samanlaisia oloja kuin minulla tämän takia, Ristolainen kertoo Ilta-Sanomille.
Näitä yksittäisiä uutisia yksittäisistä ihmisistä on aivan typerää nostella kumpaankaan suuntaan esille, kun mitään konsensusta ei saa aikaan. Yhtä tällaista kohti saisi varmaan sen n. 100 "ei melkeinpä mitään oireita" -lööppiä, jos joku vain sellaisia tekisi.
”Tässä ei nyt ihan hetkeen pelata...” ja ensi viikolla meinaa sit. Ajattelin tässäkin aluksi kuukausia enemmän kuin tulevaa viikkoa.
Ja niin kauan kun kukaan ei voi olla etukäteen varma siitä, että millaisen version taudista tartunta tuo mukanaan, voi olla hyvinkin asiallista muistuttaa riskeistä huippukuntoisen ammattiurheilijan kokemuksilla, joka todennäköisemmin suhtautuu oman terveytensä vaalimiseen normitallaajaa tarkemmin.
eikös näistä huippu-urheilijoista ollut jo keskustelua aikaisemmin, että korona voikin iskeä heihin kovempaa, kun kroppa on koko ajan vähän niinkun palautumistilassa tjsp?
Kuten myös:
Taitaa olla tämän vuoden ennätyslukemat vs. uusi normaali päiväkohtainen lukema. On se jännä että vain toisesta tehdään isoja otsikoita. Kaikesta on näköjään kitistävä oli se sitten kuinka päätöntä. Jos tällekin päivälle olisi tartunnat kasvaneet kahdella sadalla, olisi se ollut todella huolestuttavaa.
ja on nyt todistuskappale siitä, että korona on kaikille megavaarallinen.