El Fitzgerald
Jäsen
Alkaa olemaan haittailmiöt vakavempia, kuin tämä lenssu.
On ollut kokoajan, mutta toivottavasti siihenkin aletaan herätä.
Vantaalla hätä nuorista: Kauppakeskuksissa ja asemilla hengailee iltamyöhään jopa 11-vuotiaita lapsia
Vantaan johto on huolissaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista ja haavoittuvuudesta korona-aikana. Kaupunki käynnisti aiheesta ylimääräisen tiedotustilaisuuden tänään aamupäivällä.www.mtvuutiset.fi
Kertoo myös aika surullista kuvaa lasten vanhemmista, kun 11-v lapsi saa hengailla iltamyöhään ulkona. Voi olla varmaa, että nuo lapset eivät kotoa paljon apua elämään saa. Onko sitten oikein, että vastuu lasten kasvatuksesta ulkoistetaan kouluun ja opettajille?
En tiedä miten perillä olet monien huono-osaisten perheiden tilanteesta, mutta noin se juuri menee. Koulu, kerhot ja harrastukset ovat se suurin kasvattaja ja suunnannäyttäjä.
Mitä enemmän hysterisoidaan koronaa = ollaan etänä, perutaan harrastuksia jnejne. sen pahemmaksi näiden lasten tilanne käy. Kaikilla ei ole tässäkään maassa kotona kovin ruusuiset oltavat.
Oma mielipide on se, että mikäli vanhempia ei kiinnosta (tai ei ole kykenevä) huolehtimaan ollenkaan omista lapsistaan, niin lapsen huostaanotto pitäisi tehdä matalalla kynnyksellä. Koronaa ei voi syyttää siitä, että 11-v lapsi hengailee iltamyöhään kauppakeskuksessa.
Oma mielipide on se, että mikäli vanhempia ei kiinnosta (tai ei ole kykenevä) huolehtimaan ollenkaan omista lapsistaan, niin lapsen huostaanotto pitäisi tehdä matalalla kynnyksellä. Koronaa ei voi syyttää siitä, että 11-v lapsi hengailee iltamyöhään kauppakeskuksessa.
Koronaa voi syyttää siitä, että tää lapsi vois olla jossain harrastustomminnassa siellä ostarilla hengailun sijaan.
Joo, samaa katselin ja pohdin itsekin. Mun puolesta tuo alue voisi olla jälleen eristyksissä muusta Suomesta, mutta tuskin näin käy. Ja josko joku pahoittaa mielensä tästä kommentista, niin ehkei joka asiaa pidä ottaa tosissaan.Tänään 400, joista yli 300 HUS-alueella. Siellä tartunnat ovat nyt kovassa nousussa, mutta tätä selittänee lisääntynyt seulontatestaus kouluissa ja ehkä osin myös maahantulon yhteydessä. Sitä en tiedä, että olisiko PK-seudulla ollut joitain suurempia ryppäitä noiden koulualtistusten ja vaihto-opiskelijoiden juhlien lisäksi.
Muualla maassa tartunnat ovat palautuneet suunnilleen tammikuun puolivälin tienoille, tai hieman sen jälkeiseen aikaan.
Pikkulenssu tosiaan vaan josta toivutaan aina nopeasti:
Korona iski Jari Litmaseen kovaa – "Viimeisen vuoden aikana olen vanhentunut enemmän kuin yhdeksässä edeltävässä"
Jari Litmanen ei juhli ensi viikolla odottavia 50-vuotissynttäreitään.www.iltalehti.fi
Korona iski Jari Litmaseen kovaa – "Viimeisen vuoden aikana olen vanhentunut enemmän kuin yhdeksässä edeltävässä"
Jari Litmanen ei juhli ensi viikolla odottavia 50-vuotissynttäreitään.www.iltalehti.fi
Ja mitenkähän tämä uutinen liittyy tuohon @ADX_03 kommenttiin, että alkaa haittailmiöt olemaan vakavampia kuin itse tauti? Meinaatko, että normaalin influenssan sairastanut ei olisi saanut jälkitauteja ja toipuminen voinut kestää pitkäänkin? Näistä kun vain ei olla uutisoitu aikaisemmin. Koronaa sen olla pitää.Pikkulenssu tosiaan vaan josta toivutaan aina nopeasti:
Tuo tarttuvampi muunnostauti, jota valuu rajojen yli, rokotteiden saatavuuden hidastuminen, ja ihmisten kyllästyminen taudin ja rajoitusten kanssa elämiseen, on huolestuttava yhdistelmä. Voi hyvinkin käydä niin, että ennen kesää tulee lisääntyviä murheita taudin ja rajoitusten kanssa.
Ja mitenkähän tämä uutinen liittyy tuohon @ADX_03 kommenttiin, että alkaa haittailmiöt olemaan vakavampia kuin itse tauti? Meinaatko, että normaalin influenssan sairastanut ei olisi saanut jälkitauteja ja toipuminen voinut kestää pitkäänkin? Näistä kun vain ei olla uutisoitu aikaisemmin. Koronaa sen olla pitää.
Kertoo myös aika surullista kuvaa lasten vanhemmista, kun 11-v lapsi saa hengailla iltamyöhään ulkona. Voi olla varmaa, että nuo lapset eivät kotoa paljon apua elämään saa. Onko sitten oikein, että vastuu lasten kasvatuksesta ulkoistetaan kouluun ja opettajille?
Voisko nää pelkkä lenssujutut jo alkaa bännimään täältä? Varmasti viimeistään nyt jo kaikilla on käytettävissä sen verran tutkimusdataa, että ymmärretään ettei tämä ole pelkkä "lenssu". Disinformaation levittäminen on jo tässä vaiheessa trollausta.
Eikähön tämä(kin) ole yksilöllistä? Toiset sairastavat koronan tietämättään, toiset saavat influenssasta pahoja jälkioireita ja myös päinvastoin. En missään tapauksessa halua edelleenkään vähätellä koronan vaarallisuutta, mutta tällaiset yksittäiset esimerkkitapaukset eivät mielestäni ole relevantteja nostaa esille, kun puhutaan alkuperäisen viestin mukaisesti lapsiin ja nuoriin kohdistuvista haittailmiöistä Vantaan kaupungissa. Luulenpa (ja myös tiedän), että vuosittain monet saavat vakaviakin jälkioireita pelkän influenssan seurauksena, mutta näistä uutisointi ei ole ollut mediaseksikästä eikä tule olemaankaan.Voin olla täysin väärässäkin, mutta koronan kohdalla näiden pitkäkestoisten oireiden taustalla on joissain tapauksissa viruksen aiheuttamat elinvauriot, jotka paranevat hitaasti tai eivät välttämättä täysin ollenkaan. Influenssassa näitä olisi kuitenkin vähemmän, ja huippukuntoon pääseminen kestää kauan lähinnä siksi, että taudista on tullut pitkä pakkolepo.
Minun on silti hankala kuvitella, että Jari Litmanen olisi rajunkaan influenssan jälkiseurauksena tässä vaiheessa noin heikossa hapessa, mitä lehtiartikkelin perusteella saa käsityksen.