Kaikkien suureksi yllätykseksi Jan Vapaavuori on tällä kertaa pimittänyt tietoja apulaispormestareilta ja paha mielihän siitä taas syntyi. Linkki Hesarin juttuun:
Koronavirus | Apulaispormestarit saivat tietää uusista koronarajoituksista vain hetkeä ennen Vapaavuoren tiedotustilaisuutta
Tämä on mennyt jo niin naurettavaksi arvovaltataisteluksi, että soisi jo loppuvan. Miksi näitä keskusteluja vuodetaan TAAS julkisuuteen? Keiden kaikkien vastuulle nämä korona-asiat Stadissa kuuluu? Ovatko kaikki nämä ihmiset päässeet osallistumaan kokouksiin? Onko jonkun osallistuminen estetty? Jos apulaispormestarit eivät ole olleet paikalla, siitä on varmasti ihan erikseen sovittu? Liian monta kokkia on usein asioiden sujuvan hoitamisen kannalta vaikeaa, kun päätöksiä on pakko pystyä tekemään nopeastikin. Onko tässä nyt tapahtunut suurtakin vahinkoa, että tieto kulki apulaispormestareille vasta ennen infoa? Mitäpä, jos päätöksistä on lopullisesti sovittu vasta esim. klo 8 alkaneessa kokouksessa? Ja klo 9 on sitten liian myöhään?
Mulla menee ihan just kuppi nurin näistä turhista itkuista. Turhanpäiväistä politikointia ja mielensäpahoittamista. Ja tästä(kin)kö mä nyt maksan? Rahat takas.
Mä voin tämän sanoa, koska en ole setämies: tuollaista käytöstä on valitettavan usein naisvaltaisissa duunipaikoissa, kun joku voimakastahtoinen ihminen on epävarma itsestään ja kokee jonkun henkilön uhaksi. Tai jos joku haluaa suoraa hyötyä jonkun toisen mustamaalaamisesta tai epäonnesta jotenkin. Sitten syntyy kuppikuntia, joissa osalliset kampittavat muita, ovat kohtuuttomia ja joustamattomia ja uhriutuvat yksi toisensa perään. Pienistä asioista syntyy aivan liian isoja juttuja ja niihin sekaantuu liian monia ihmisiä. Tällaiset tyypit pilaa fiksujen ja pätevien naisten maineen, kun jotkut kuvittelee, että kaikkien naisten kanssa on tuollaista. Kun saman energian laittaisi siihen oikeaan duuniin kuin näihin itkuihin, niin asiat sujuisivat paremmin.