Korona eristys day 2:
Näin on toinen eristyspäivä tullut päätökseensä. Tämä päivä on pitänyt sisällään sekä hyviä, että huonoja asioita.
Ensin hyvät asiat. Nukuin hyvin, heräämättä hikisenä tai palelemaan kertaakaan. Koko päivän on ollut virkeä ja ns. normaali olo, kuumetta tai lämpöä ei ole ollut laisinkaan. Olen keskittynyt vain chillailuun, enkä ole töilläkään päätäni vaivannut. Vaikkakin takaraivossa ne tekemättömät työt puksuttaa kokoajan, edessä ne on kuitenkin ja saatava tällä viikolla tehtyä. Välillä olisi kiva yrittäjyyden sijaan olla vain ns. normisti duunissa jossain ja olla saikulla kun saikuttaa ja tehä töitä silloin kun on töissä. Oma syy, itse valitsin yrittäjyyden, työt ja työnantajan vastuut ei poistu vaikka korona tulisi. Olo on siis kuitenkin ollut hyvä, tuntuu, että korona alkaa olla voitettu, nenäntukkoisuus on ainoa joka muistuttaa siitä, että on mitään ollutkaan. Aloin jo miettiä olenko saanut mahdollisesti virheellisen positiivisen tuloksen, sillä tämä ei tosiaan tähän saakka ihan tavallista pikkuflunssaa kummempia oireita ole aiheuttanut.
Sitten ne huonot asiat. Juuri ennen kuin aloitin kirjoittamaan tätä viestiä huomasin, että haju ja makuaisti on hävinnyt. Eikai se nyt niin vaarallista, mutta tykkään maistaa asioita ja ei se haistaminenkaan iha turhaa ole. En tiedä johtuuko koronasta ja siihen liittyvästä tyyppiviasta vai johtuuko ihan ja vain siitä, että nenäsumutteen aktiivinen käyttö kuivattaa limakalvot ja vie aistit mennessään. Eipä ole eka kerta kun flunssassa ei haista eikä maista.
Toinen ikävä uutinen tuli kotoa, perheen n. 2,5 vuotias poika on nyt myös sairastunut, kuume noussut illalla yli 38 asteen. Oli ehkä kuitenkin odotettavissa, lienee epätodennäköistä, että lasten äiti ja n. 3,5 vuotias tyttäremmekään tältä nyt siis säästyisi. Odotellessa raportteja heidän sairastumisistaan... Lasten äiti kävi eilen koronatestissä, mutta tulosta ei ole vielä saatu. Toisaalta eipä tuolla taida merkitystä olla nyt kun selvästi tauti muhii siellä kämpässä, joten eiköhän se pieneltä mieheltä äidilleen viime kädessä sitten siirry. Todennäköisyys sille, että siellä sairastellaan vain jotain muuta flunssaa lienee aika pieni. Huomenna selvinnee tarviiko pientä miestä lähteä kuskaamaan testeille vai riittääkö tohtoreille tieto siitä, että iskällä on korona ja yllättäen kuume nousi lapsellekin nyt sitten pari päivää perässä.
Oli miten oli day 2 jälkeen olen valmis julistamaan voittaneeni koronan, selvinneen elossa ja patsaankin voi minulle rakentaa. Tämän sanottuani huomenna lienee edessä ambulanssikyyti teholle. Se selviää sitten huomenna.
Minulla itsellä kuitenkin kaikki asiat siis mallillaan koronasta ja eristyksestä huolimatta. Lisättäköön vielä se, että nyt kun tämän taudin lusii alta pois, erittäin lievänä vieläpä, niin eikös tästä nyt ollut luvattu jonkinlainen immuniteetti virusta vastaan, ainakin joksikin aikaa? Eli kunhan eristykseni loppuu voin mennä nuolemaan jokaisen ovenkahvan mikä eteen tulee ihan vain koska voin ja en sairastu koronaan!?