Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 931 204
  • 81 126

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä maalaiset alkavat viimein tasapuolisuuden nimissä maksaa helsinkiläisten elämisen, kun viimeiset vuoikymmenet Stadi on rahoittanut näiden paskalta haisevien böndejen elämää. No, eipä ole jossain pellolla paljon vuokrankorouksesta pelkoa...

Niin. Mistäköhän luulet näiden Helsingin toimintaa pyörittävien veronmaksajien tulevan, ellei juuri sieltä paskalta haisevalta maaseudulta? Paskan haju alkaa hälvetä tuossa kehäkolmosen kohdalla, ja siitä etelään alkaa sitten haista joku ihan muu. Itse olen ollut viimeiset viisi vuotta ns. helsinkiläinen asunnonomistaja (tuota ennenkin asunut täällä useaan otteeseen lyhyempiä ajanjaksoja), eli kohta alkaa haju jo hälvetä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ehkä maalaiset alkavat viimein tasapuolisuuden nimissä maksaa helsinkiläisten elämisen, kun viimeiset vuoikymmenet Stadi on rahoittanut näiden paskalta haisevien böndejen elämää. No, eipä ole jossain pellolla paljon vuokrankorouksesta pelkoa...

Ilman paskalta haisevia Böndeläisiä ei paljon Stadissa syötäis muutakuin omia kynsiä?

Kyllähän se niin on että toimiva yhteiskunta tarvitsee niin Böndeä kuin Stadiakin.

Ja onhan se kyllä aika pepusta että tonttivuokrat kallistuu, mutta se on ns. ymmärrettävää kun kymmeniä vuosia vanhat sopimukset umpeutuu. Kyllähän ne Tampereellakin monin kertaistuu
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä turhaan stressaa. Kyllä me noiden korotuksienkin jälkeen sut elätetään.

Kyllä mä taidan rahoittaa jonkun muun elämisen, ole huoleti (ks. vastaus yläpuolella). No kohta voipi olla, että Helsingillä tulee ikävä sitä suurta massaa eli hyvin toimeentulevaa keskiluokkaa. Saatte jotain ihan muuta tilalle.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kyllä mä taidan rahoittaa jonkun muun elämisen, ole huoleti (ks. vastaus yläpuolella). No kohta voipi olla, että Helsingillä tulee ikävä sitä suurta massaa eli hyvin toimeentulevaa keskiluokkaa. Saatte jotain ihan muuta tilalle.

Saadaan koulutetut maalaiset tänne, joiden kanssa elätämme loput maalaiset, jotka eivät siihen kykene. Niin se on mennyt tähän asti ja tulee varmaan menemään jatkossakin.
 
Se olisi varmaan voinut jäädä sinne Hesarin kommentteihin tai olisit voinut kommentoida sitä siellä.

Erikoista myös, että tartunnat eivät räjähtäneet toukokuussa, kun näitä pakkoja tuli, vaan nyt syksyllä. Hämmästyttävää myös se, että Etelä-Korea ja Japani eivät ole pandemiasta pahimmin kärsineet maat.

Pakkoja alkoi tulla vasta heinäkuun lopussa. Esimerkiksi Ranskassa maskipakko julkisissa sisätiloissa. Myös esimerkiksi Liettuassa on ollut maskipakko elokuun alusta, jonka jälkeen tartunnat lähtivät nousuun.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Jännä nähdä kyllä, että kuinka moni tuon rokotteen tulee ottamaan. Varmasti siis aivan riittävä määrä suojan saamiseen, mutta omasta sukulais-, työ- ja tuttavapiiristä en ole tainnut kuulla ketään, joka olisi menossa ottamaan tuon.
Itse en taas ole kuullut sosiaalisista piireistäni ketään, joka ei olisi menossa ottamaan rokotetta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tosi moni on täälläkin omista piireistäni sanonut, että ei ole ensimmäisen joukossa menossa ottamaan tuota rokotetta. Omalta kohdaltani en asiaa ole kauheasti vielä miettinyt. Tutkimustulosten näkeminen ennakkoon on ainakin sellainen juttu, jonka täytyy toteutua, että olisin ensimmäisten joukkoon ilmottautumassa.

Eiköhän tuo toisaalta mene niin, että täällä on tietyt ryhmät, jotka rokotetaan ensimmäisenä ja minä tuskin niihin kuulun. Eiköhän sitä siinä rupea sitten olemaan jo sen verran paljon tietoa ilmoilla, että voi tehdä päätöksen.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Tosi moni on täälläkin omista piireistäni sanonut, että ei ole ensimmäisen joukossa menossa ottamaan tuota rokotetta. Omalta kohdaltani en asiaa ole kauheasti vielä miettinyt. Tutkimustulosten näkeminen ennakkoon on ainakin sellainen juttu, jonka täytyy toteutua, että olisin ensimmäisten joukkoon ilmottautumassa.

Eiköhän tuo toisaalta mene niin, että täällä on tietyt ryhmät, jotka rokotetaan ensimmäisenä ja minä tuskin niihin kuulun. Eiköhän sitä siinä rupea sitten olemaan jo sen verran paljon tietoa ilmoilla, että voi tehdä päätöksen.

Juu vähän sama vika. En tule olemaan ensimmäisten joukossa, joten kerkeää huomaamaan, jos jossain päin maailmaa alkaa ruumiinosia putoilemaan näiltä jotka on rokotettu.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Onhan tämä melkoista kilpajuoksua rokotteen kanssa. Tällä hetkellä kyllä vahvasti näyttää siltä, että tähän tutkimustulokseen pohjautuva rokote ei ole ensimmäisten joukossa markkinoilla, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka tarvittaisiin useita eri rokotekierroksia lähivuosien aikana ja eri rokotteilla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tuskinpa täälläkään heti ensimmäisen erän piikitykseen ilmoittaudutaan, vaikka mahdollisuus aukeaisikin. Saa nähdä rokotetaanko kriittisten alojen toimijat "vahvalla suosituksella" vai millä. Rokotteessa on kuitenkin paljon asioita joita ei tiedetä. Suurimpana näistä teho ja sen kesto. Toisaalta, enpä kuulukkaan noihin kolmeen alla olevassa artikkelissa mainittuun ryhmään.
Olen edelleen sitä mieltä, että tämän kanssa on vaan opittava elämään. Tämä lähtee jokaisesta itsestään ja Darwinin teoria hoitaa loput. Mitä nopeammin opimme käyttäytymään uuden tilanteen vaatimalla tavalla, sitä nopeammin pääsemme erilaisista rajoituksista eroon.
Saksa arvioi, että rokottamiseen menee ainakin neljä vuotta. En osaa arvioida voiko tämä onnistua Suomessa nopeammin tai hitaammin, mutta lienee realistista puhua vuosista. Toki sitten, jos rokote toimii, immuniteetti on pitkä eikä haittavaikutuksia ilmene, epidemian leviäminen hidastuu, kun suurempi osa on immuuneja. Joka tapauksessa rokotteen vastustajat ja heitä ruokkivat trollit tulevat juhlimaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Turussa hieman "haistakaa paska riskiryhmäläiset" -taktiikka rokotteissa. Pitäisi mennä siis Artukaisiin ottamaan tuo. No, tällä riskiryhmäläisellähän ei ole ajokorttia, olen kaupungin aivan toisella laidalla. Täältä toki menee bussi suoraan Artukaisiin, mutta entä jos on selkeästi heikompikuntoinen ja välttelee busseja, kustantaako kaupunki taksin?

Yleensä ihan flunssaan itsellä todella hyvä sietokyky, pitää ehkä vähän livetä tuosta uskosta.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännä nähdä kyllä, että kuinka moni tuon rokotteen tulee ottamaan. Varmasti siis aivan riittävä määrä suojan saamiseen, mutta omasta sukulais-, työ- ja tuttavapiiristä en ole tainnut kuulla ketään, joka olisi menossa ottamaan tuon.
Itsekkään en tiedä ketään joka olisi ottamassa tuota. Yksi tuttu hoitoalalla pelkäsi sitä että työnantaja pakottaa ottamaan sen, vapaaehtoisia ei heilläkään ollut yhtään.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Hyviä uutisia Vaasasta. Ainoastaan 3 uutta tapausta. Näistä ei ensimmäistäkään Vaasan kaupungissa.

Tietysti nousupäiviä tulee vielä, mutta hyvä homma tämä näin perjantain kunniaksi.

Hyvää viikonloppua jatkoaikalaisille. Itse otan koronasta viikonloppu vapaata.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä ihmettä tämä rokotevastaisuus on? Jätättekö muutkin rokotteet ottamatta? Annatteko lapsenne ottaa rokotteita?

Perustelut voisi olla ainakin parempi kuin "jos alkaa ruumiinosia putoilemaan jossain päin maailmaa rokotteen ottaneilta".

Luulin, että täällä olisi keskimääräistä fiksumpaa porukkaa.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Mitä ihmettä tämä rokotevastaisuus on? Jätättekö muutkin rokotteet ottamatta? Annatteko lapsenne ottaa rokotteita?

Perustelut voisi olla ainakin parempi kuin "jos alkaa ruumiinosia putoilemaan jossain päin maailmaa rokotteen ottaneilta".

Luulin, että täällä olisi keskimääräistä fiksumpaa porukkaa.
No siis juuri tämä. Oli hämmentävää lukea näitä aiempia viestejä. Ymmärrän, että tätä rokotusvastaisuutta ilmenee jossain helluntailaisissa hihhuliporukoissa tai vastaavissa piireissä, mutta todella outoa ja huolestuttavaa jos tämä idiotismi on joku yleisempikin juttu.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mitä ihmettä tämä rokotevastaisuus on? Jätättekö muutkin rokotteet ottamatta? Annatteko lapsenne ottaa rokotteita?
Jos tuon minun viestini tulkitsit rokotevastaisuudeksi, niin ei voi taas todeta, kuin voi helvetin internet.

Edit. Ja nyt messutaan jo helluntalaisista ja hihhuleista. Hah, ei saatana...
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä ihmettä tämä rokotevastaisuus on? Jätättekö muutkin rokotteet ottamatta? Annatteko lapsenne ottaa rokotteita?

Perustelut voisi olla ainakin parempi kuin "jos alkaa ruumiinosia putoilemaan jossain päin maailmaa rokotteen ottaneilta".

Luulin, että täällä olisi keskimääräistä fiksumpaa porukkaa.

On kyllä todella hämmentäviä viestejä. Tähän rokotteeseen laitettu teknologiaa ja resursseja varmasti enemmän kuin mihinkään muuhun ihan hetkeen ja todennäköisesti ainoa keinoa saada tämä sekoilu päätökseen. Nyt sitten ihmiset eivät tätä ole ottamassa?

Onkohan nämä nyt samaa porukkaa, jotka itkevät vielä taudin vaarallisuudesta ja vaativat joka paikkaa säppiin?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Jos tuon minun viestini tulkitsit rokotevastaisuudeksi, niin ei voi taas todeta, kuin voi helvetin internet.

Edit. Ja nyt messutaan jo helluntalaisista ja hihhuleista. Hah, ei saatana...
En tarkoittanut sinua, mielestäsi oma viestisi oli hyvinkin asiallinen. Ei sillä, että itse millään muotoa olisin auktoriteetti muiden viestien laatua arvioimaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jännä nähdä kyllä, että kuinka moni tuon rokotteen tulee ottamaan. Varmasti siis aivan riittävä määrä suojan saamiseen, mutta omasta sukulais-, työ- ja tuttavapiiristä en ole tainnut kuulla ketään, joka olisi menossa ottamaan tuon.

Koostuuko sukulais-, työ- ja tuttavapiirisi Magneettimedian, Maria Nordinin sekä Antti Heikkilän kannattajakunnasta?

Itse en tunne ainoatakaan henkilöä, joka on sanonut, ettei aio ottaa tulevaa rokotetta. E: Tai no yksi työkaveri sanoi olevansa hieman skeptinen, koska hänen poikansa sai aikoinaan narkolepsian sikainfluenssarokotteesta, joten se hänelle sallittakoon.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jännä nähdä kyllä, että kuinka moni tuon rokotteen tulee ottamaan. Varmasti siis aivan riittävä määrä suojan saamiseen, mutta omasta sukulais-, työ- ja tuttavapiiristä en ole tainnut kuulla ketään, joka olisi menossa ottamaan tuon.
Itse ainakin ajattelin rokotteen ottaa. Vaikka olisi jotain sivuoireita siinä, niin varmasti pienempi paha kuin itse tauti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Otan toki rokotteen, koska todennäköisyydet vakaville seurauksille siitä ovat aivan helvetin paljon pienemmät kuin koronaviruksen sairastamisella tulevilla vakavilla seurauksilla.

Luottamukseni rokoteturvallisuuteen ja viranomaisiin on kova.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös