Pottakameli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Niin aika on siitä Jännä juttu, että 20 vuotiaan aika tuntuu erilaisena kuin vaikka 30 vuotiaan. Siitä eteenpäin en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta kuin tuttujen kertomukset.Ihan miten haluaa uskotella, mutta totuus on jotain muuta. Vaikuttivat joo vielä keväällä, mutta eivät enää. Nuoret haluavat juhlia, olla toistensa seurassa ja viettää elämää. Hysteerinen boomerointi ja syyllistäminen eivät ainakaan auta tilanteessa. Tai mistä minä tiedän, ehkä nuorilta itseltään pitäisi kysyä?
20 vuotiaan vuosi oli jollain tapaa pidempi aika kuin se on nyt. Kuukausi on vain 4 viikkoa ja niitä 12...ei paha. Yksi työvuorolista on 3 viikkoa ja niiden mukaan käsittää ajankäyttönsä.
Muutenkin elämä nuorena ja mahdollisesti "vapaana" oravanpyörästä on tietysti myös vapaampaa ajasta ja silloin vuoden päässä oleva voi tuntua todella kaukaiselta. Lisäksi tuon ikäinen ei ole täysin kypsynyt, eikä edes aivot ole vielä loppuun asti kehittyneet, niin jotenkin hassua vanhempien arvostella jälleen nuorempiaan.
Itse he olisivat tietysti seuranneet jokaista SUOSITUSTA kuin lakia ja olleet muutenkin esimerkillisiä ja kokonaisvaltaisesti vastuullisia yhteiskunnan jäseniä.
Itse olin 20 reilu 10 vuotta sitten ja en usko, että olisin ollut yhtään parempi, vaikka en ole mikään uskomaton bilehirmu ollutkaan.