Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 250 856
  • 10 614

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Meinasin tämän laittaa huuhaa-ketjuun, mutta sopii ehkä tännekin.


Etelä-Pohjanmaalla Kauhajoella viiden 7–18 -vuotiaan lapsen äiti Janette Hannusaari on sitä mieltä, että nuorten patistelussa on jo painostuksen makua.

Hän ei ole ottanut koronapiikkiä eikä ole näillä näkymin ottamassakaan. Hannusaaren mielestä rokotuksiin on lähdetty liian nopealla aikataululla ja hätiköidysti.

– Minulle ei ole tullut ollenkaan turvallinen olo enkä usko, että tässä tilanteessa kenelläkään on turvallinen olo, sen enempää rokotetuilla kuin rokottamattomillakaan. Ihmiset joutuvat tekemään rokotuspäätöksen paniikissa.

Hannusaari sanoo olevansa erityisen huolissaan lasten rokottamisesta ja toivoo, että kouluissa tuotaisiin esiin myös kriittistä näkökulmaa kororarokotuksiin varsinkin kun lähdetään siitä, että lapsi itse voi päättää rokotuksesta.

Hannusaari toteaa, että heidän perheessään koronarokotuksesta kieltäytymisessä ei ole kysymys rokotusvastaisuudesta vaan siitä, että rokotetta ei ole heidän näkemyksensä mukaan tutkittu riittävästi.


Huuhaa-ketjussa mainitiin alueen uskovaiset ja joltain osin tuo kyllä selittää tilannetta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hannusaari toteaa, että heidän perheessään koronarokotuksesta kieltäytymisessä ei ole kysymys rokotusvastaisuudesta vaan siitä, että rokotetta ei ole heidän näkemyksensä mukaan tutkittu riittävästi.
Tähän olisi kyllä nyt kiva kuulla tuolla puolen siltaa olevalta jengiltä, että mikä on se tutkimus mikä nyt on jäänyt tekemättä?
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Meinasin tämän laittaa huuhaa-ketjuun, mutta sopii ehkä tännekin.


Etelä-Pohjanmaalla Kauhajoella viiden 7–18 -vuotiaan lapsen äiti Janette Hannusaari on sitä mieltä, että nuorten patistelussa on jo painostuksen makua.

Hän ei ole ottanut koronapiikkiä eikä ole näillä näkymin ottamassakaan. Hannusaaren mielestä rokotuksiin on lähdetty liian nopealla aikataululla ja hätiköidysti.

– Minulle ei ole tullut ollenkaan turvallinen olo enkä usko, että tässä tilanteessa kenelläkään on turvallinen olo, sen enempää rokotetuilla kuin rokottamattomillakaan. Ihmiset joutuvat tekemään rokotuspäätöksen paniikissa.

Hannusaari sanoo olevansa erityisen huolissaan lasten rokottamisesta ja toivoo, että kouluissa tuotaisiin esiin myös kriittistä näkökulmaa kororarokotuksiin varsinkin kun lähdetään siitä, että lapsi itse voi päättää rokotuksesta.

Hannusaari toteaa, että heidän perheessään koronarokotuksesta kieltäytymisessä ei ole kysymys rokotusvastaisuudesta vaan siitä, että rokotetta ei ole heidän näkemyksensä mukaan tutkittu riittävästi.


Huuhaa-ketjussa mainitiin alueen uskovaiset ja joltain osin tuo kyllä selittää tilannetta.

Mun mielestä rokotteen saa olla ottamatta ja se on jokaisen valinta, kuten sen ottaminenkin. Kunhan ne jotka rokotteen ottaa, eivät joudu kärsimään vähemmistön kriittisyydestä ->Koronapassi nopeasti käyttöön ja valtakunta auki meille

Tuossa artikkelissa periaatteessa nainen kieltäytyy ihan järkisyistä (ainakin itselleen perustelee näin) tästä eikä kuulosta siltä, kuin nämä foliopellet, jotka ovat psykoosissa vaihtoehtoisine teorioineen.

Itse saan toisen rokotteen ”näillä näppäimillä”.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viiden lapsen äidillä on näkemys. Mietinpä vain, että mihin tämä näkemys perustuu, jos mihinkään muuhun kuin tunteeseen.
Toki saa tuntea, mutta kannattaako ryhtyä esiintymään jonkinlaisena lääketurvallisuuden asiantuntijana?

Suomessa heitettiin menemään Astran rokotta, kun siinä ilmeni haittavaikutuksia melko pienellä määrllä väestöä. Sitä ei siis edes saanut ottaa vaikka olisi halunnut.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse saan toisen rokotteen ”näillä näppäimillä”.

Juu itselläkin h-hetkeen pari viikkoa. Eilen jopa nauroin kaverin kanssa, ettei tässä välipäivinä liiaksi astu ihmismassoihin, ettei vaan ole karanteenissa parin viikon päästä.

Ja noin muuten, itsekään en ole pakottamassa ketään rokotuksiin, ennemmin kyseenalaistan näiden joidenkin tiedon lähteitä. Ja tuo juurikin, eivät saisi aiheuttaa muille harmia.

Passi-kommentit muutaman kuukauden takaa jotenkin naurattaa nyt. Tuossa kohtaa vitsailtiin, kuinka lähinnä vanha väestö ja riskiryhmä olisi vallannut kulttuuritapahtumat. Niin, monellehan tuo takaa hyvinvointia, kun saa rentoutua.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun mielestä rokotteen saa olla ottamatta ja se on jokaisen valinta, kuten sen ottaminenkin. Kunhan ne jotka rokotteen ottaa, eivät joudu kärsimään vähemmistön kriittisyydestä ->Koronapassi nopeasti käyttöön ja valtakunta auki meille
Juuri tästä on kyse ja täysin samaa mieltä kanssasi. Tätä pitäisi asiantuntijoiden sekä päättäjien taholta korostaa, jotta kaikki ymmärtäisivät miten yhteiskunta saadaan lopulta auki ja kansa pääsee vapaasti elämään.

Kaikesta huolimatta rokottamattomat nostavat metelin siitä kuinka heitä syrjitään ja jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle. Mutta ei se voi niinkään mennä, että vähemmistö rajoittaa valtaväestön elämää.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
itsehän en ole ikinä ottanut kertaakaan influenssa-rokotetta, mutta koronapiikkien ottaminen oli täysin selvä asia. Ja nyt siis 5pv takana toisesta piikistä. Rupeaa olemaan kai aika kuivilla vaikka toisesta ketjusta saa lukea että jossain päin Suomea myös tuplapiikitettyjä lyödään karanteeniin pelkän altistumisen johdosta. Maskia en ole käyttänyt kesäkuun alun jälkeen kuin rokotuspaikalla ja lasten koulussa käydessä, enkä toistaiseksi aio tätäkään tapaa muuttaa.

Eilen heitin Teams-palaverissa puolitosissaan firman johdolle pallon, että mehän voitaisiin näyttää hallitukselle esimerkkiä siinä kuinka koronapassia käytetään. Eli että pikkujoulut vain tuplarokotetuille. Vastapohdinnasta päätellen siinä olisi monta tasa-arvo ongelmaa, joten eiköhän pikkujoulutkin ole jo tältäkin vuodelta peruttu.

Sitten vahingossa menin lukemaan erään työkaverin somea, joka oli niin rokotevastaista propagandaa täynnä kuin olla ja voi. Kyllä mä itse (viitaten vaikka pikkujouluihin) voisin käydä juomassa hänenkin kaljat ja syömässä kinkut. Mutta veikkaanpa että hän itse olisi kovasti sitä vastaan että tapahtuma olisi vain rokotetuille.

Niin tai näin. Kaikki saa toimia mun puolesta miten haluavat, mutta se rokotepassi voitaisiin ottaa hyvin laajasti käyttöön, vastanirinöistä huolimatta. Ja kaikenlainen oman mielipiteen tuputtaminen ja pakkosyöttö, koski se sitten mitä tahansa, on ihan perseestä.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Kummastelen myöskin mitenköhän riskitöntä ja vaaratonta elämää nämä rokotuksia pelkäävät oikein elävät, jos koronarokotus ei tunnu turvalliselta? Autoilu, urheilu tai alkoholi ei ainakaan voi missään muotoa kuulua näiden ihmisten elämään.
 

444

Jäsen
Kummastelen myöskin mitenköhän riskitöntä ja vaaratonta elämää nämä rokotuksia pelkäävät oikein elävät, jos koronarokotus ei tunnu turvalliselta? Autoilu, urheilu tai alkoholi ei ainakaan voi missään muotoa kuulua näiden ihmisten elämään.
Sokerista nyt puhumattakaan. Mutta turha toivo. Heidät on jotenkin saatu uskomaan, että korona on ainut asia maailmassa, johon kuoleminen on pahempaa kuin kuoleminen ylipäänsä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Viiden lapsen äidillä on näkemys. Mietinpä vain, että mihin tämä näkemys perustuu, jos mihinkään muuhun kuin tunteeseen.

Jo jutun alussa lienee pari vinkkiä siihen suuntaan että asettaisi panokseni sille että uskollinen yhteisö voisi olla vastaus.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jo jutun alussa lienee pari vinkkiä siihen suuntaan että asettaisi panokseni sille että uskollinen yhteisö voisi olla vastaus.

Osui eilen silmiin T-paita, jossa luki "If you don't need mask because God will protect you, why you need a gun?" Sopisi varmaan myös vaihtaa maski rokotukseen
Joku karsimaattinen lahkojohtaja voisi noillekin myydä ajatuksen, että Jumala on antanut viisauden, jolla on kehitetty rokote saatanallista tautia vastaan, mutta ilmeisesti joillekin on hyödyllisempää lietsoa pelkoa rokotuksia kohtaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Osa ihmisistä on valitettavasti liian tyhmiä päättääkseen omista asioistaan. Silloin kannattaa kuunnella viisaampia, jos haluaa elää.

Ketkä vaan näille on niitä viisaampia? Olli Postit ja Maria Nordinit vaiko Hanna Nohynek ja kumppanit?

Olen siitä hölmöä sorttia, että jaksaisin neuvoa ja tarjota tällaisille oikeaa tietoa, mutta turhautuminen tulee siinä, kun ketju täyttyy soopalinkeistä ja ne oikeasti otetaan tosissaan. Tuon rautalangalla korjaaminen on työlästä.
 
K

Kiekkokatsoja

Mulle on tullut sellainen mielikuva, että josko omaa omassa kehossaan terveydellisiä vaivoja, niin tuosta 2. Rokotuksesta voi herkemmin tulla kipuja/pieniä hetkellisiä haittoja, ja väsymystä.
Tulee vaan mieleen, että kuinkahan pahana itse korona iskisi, ilman rokotuksia. Siis edellämainittuihin ihmisiin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ketkä vaan näille on niitä viisaampia? Olli Postit ja Maria Nordinit vaiko Hanna Nohynek ja kumppanit?

Olen siitä hölmöä sorttia, että jaksaisin neuvoa ja tarjota tällaisille oikeaa tietoa, mutta turhautuminen tulee siinä, kun ketju täyttyy soopalinkeistä ja ne oikeasti otetaan tosissaan. Tuon rautalangalla korjaaminen on työlästä.

Hieman kummallista ajatella, että joku voisi ihan oikeasti miettiä kuka tuosta porukasta on oikeasti asioista perillä mitä tulee tämän ketjun otsikkoasiaan?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hieman kummallista ajatella, että joku voisi ihan oikeasti miettiä kuka tuosta porukasta on oikeasti asioista perillä mitä tulee tämän ketjun otsikkoasiaan?

Ajattelin tuossa tietenkin noita mainitsemiasi liian tyhmiä, en mitenkään tämän ketjun väkeä. Siksi tosiaan olisi voinut mennä huuhaa-ketjuunkin tuo juttu.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestä nämä kulkutautimyönteiset luomukosmetologit ymsp. pääsevät liiaksi esille mediassa ja samalla normalisoivat rokotevastaisuutta.


Edelleenkin ainakin minulla on se fiilis, että "edes" 85 prosentin kattavuuden saavuttaminen on kyllä ihan helvetinmoisen työn takana, sen verran näitä "omilla aivoillaan ajattelevia" löytyy ympäri Suomea.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miljoonasta rokotteesta luulisi heruvan melko monta kakkospiikkiä. Sanoisin, että max 200 000 varataan ykkösille ja sitten 800 000 kakkosta olkapäähän kahden viikon aikana ja sitten ollaan kolmen viikon päästä tilanteessa, jossa 3,4 miljoonaa suomalaista on saanut täyden suojan.
Se tekee 61% kansasta ja 70% yli 12-vuotiaista.

Eli kaikki auki kolmen viikon päästä!
 
Suosikkijoukkue
KalPa

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Olen tässä seuraillut maakuntien rokotekattavuuksia ja pieni ihme on nyt tapahtunut kun koko ajan hännänhuippuna pyörinyt kotimaakuntani Pohjois-Pohjanmaa on parantanut toimintaansa. Paikallisvastustaja Etelä-Pohjanmaa on antanut 118,8 rokotetta per 100 henkilöä (1. ja 2. pistokset yhteensä), P-Pohjanmaa nyt 118,9. Muut alueet toki näitä edellä.

Ihan kiva, ettei olla jumbona. Tältä varmaan SaiPan kannattajista tuntuu, kun nousevat viimeiseltä tilalta ylöspäin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoistahan on lisäksi se, että koronarokotetta vastustavat luottavat varsin suurella prosentilla todellisiin "höpöhöpö"-hoitoihin, kuten kuuluisaan hopeaveteen, homeopatiaan ja muihin sekalaisiin uskomushoitoihin, mutta niin WHO:n, kuin THL:n (ja käytännössä kaikkien alan eksperttien) suosittelema laajat testaukset ja jo miljardeille ihmisille annettu rokote herättää ilmeisesti edelleen kovan vastareaktion.

Darwin-meemejä voisi tähän laittaa, vaikken luonnollisesti kipua ja sairautta kenellekään toivokaan. Valitettavasti tälläkin hetkellä Suomessakin makaa sairaalavuoteessa iso joukko ihmisiä, jotka olisivat rokotteen ottamalla sairastumisensa välttäneet joko kokonaan, tai isolla todennäköisyydellä saaneet "räkäyskään" verrannollisen taudin. -He aiheuttavat uppiniskaisuutensa johdosta ennen kaikkea kärsimystä itselleen, mutta myös isot taloudelliset vahingot yhteiskunnalle, kun maan avautuminen kokonaan rajoituksista vapaaksi viivästyy. -Myös koronapotilaiden hoitoon sidotuilla lääkäreillä ja hoitajilla olisi kädet täynnä työtä muutenkin.

Vaikka itse olenkin alle kolmekymppinen, äärimmäistä kuntoliikuntaa harrastava perusterve, ei rokotteesta kieltäytyminen tullut mieleenkään. Jo ammattini johdosta (sisältää kymmeniä/satoja ihmiskontakteja päivittäin) ja, että haluan viettää mahdollisimman aktiivista PK-seutulaisen nuoren aikuisen elämää ilman ärsyttäviä karanteeneja +pienehköä, mutta olemassa olevaa riskiä vakavammasta sairastumisesta homma oli ihan selviö. Näen "talkoisiin osallistumisen" myös vähän vaaleissa äänestämiseen rinnastettavana kansalaisvelvollisuutena, sillä ainakin itse haluan elämän palailevan mahdollisimman normaaleille uomilleen niiin nopeasti kuin mahdollista ja korkea rokotekattavuus on olennainen osa tätä. -Jos jotain niin olen täynnä edelleen joidenkin promoamaa "kotoilua" (vaikka kotona sinänsä viihdynkin) parvekedarudeineen ja "livestreameineen".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös