Mielenkiintoistahan on lisäksi se, että koronarokotetta vastustavat luottavat varsin suurella prosentilla todellisiin "höpöhöpö"-hoitoihin, kuten kuuluisaan hopeaveteen, homeopatiaan ja muihin sekalaisiin uskomushoitoihin, mutta niin WHO:n, kuin THL:n (ja käytännössä kaikkien alan eksperttien) suosittelema laajat testaukset ja jo miljardeille ihmisille annettu rokote herättää ilmeisesti edelleen kovan vastareaktion.
Darwin-meemejä voisi tähän laittaa, vaikken luonnollisesti kipua ja sairautta kenellekään toivokaan. Valitettavasti tälläkin hetkellä Suomessakin makaa sairaalavuoteessa iso joukko ihmisiä, jotka olisivat rokotteen ottamalla sairastumisensa välttäneet joko kokonaan, tai isolla todennäköisyydellä saaneet "räkäyskään" verrannollisen taudin. -He aiheuttavat uppiniskaisuutensa johdosta ennen kaikkea kärsimystä itselleen, mutta myös isot taloudelliset vahingot yhteiskunnalle, kun maan avautuminen kokonaan rajoituksista vapaaksi viivästyy. -Myös koronapotilaiden hoitoon sidotuilla lääkäreillä ja hoitajilla olisi kädet täynnä työtä muutenkin.
Vaikka itse olenkin alle kolmekymppinen, äärimmäistä kuntoliikuntaa harrastava perusterve, ei rokotteesta kieltäytyminen tullut mieleenkään. Jo ammattini johdosta (sisältää kymmeniä/satoja ihmiskontakteja päivittäin) ja, että haluan viettää mahdollisimman aktiivista PK-seutulaisen nuoren aikuisen elämää ilman ärsyttäviä karanteeneja +pienehköä, mutta olemassa olevaa riskiä vakavammasta sairastumisesta homma oli ihan selviö. Näen "talkoisiin osallistumisen" myös vähän vaaleissa äänestämiseen rinnastettavana kansalaisvelvollisuutena, sillä ainakin itse haluan elämän palailevan mahdollisimman normaaleille uomilleen niiin nopeasti kuin mahdollista ja korkea rokotekattavuus on olennainen osa tätä. -Jos jotain niin olen täynnä edelleen joidenkin promoamaa "kotoilua" (vaikka kotona sinänsä viihdynkin) parvekedarudeineen ja "livestreameineen".