Ko. firma on myös aika paljon hyvää saanut aikaan tällä kehitystyöllä ja tuotannolla, joten on kyllä kaikki rahansa ansainneet.
Varsinkin kun käsittääkseni ovat myyneet ainakin tähän asti rokotteensa enemmän tai vähemmän omakustannushintaan.
Ko. firma on myös aika paljon hyvää saanut aikaan tällä kehitystyöllä ja tuotannolla, joten on kyllä kaikki rahansa ansainneet.
En ole ottanut rokotetta ja tuskin hetkeen otankaan.
Herkullista olla parisuhteessa yliopiston tutkijatohtorin kanssa ja väitellä asiasta joka ikinen ilta.
Eilen 2 promillen tiloissa meinasi yltyä keskustelu jo riidan puolelle. Tai henk. koht olen tyyni ja toinen turhautuu. Siinäpä turhautuu.
Tämä ei myöskään ole alun alkaenkaan ollut lääkefirmoille kovakatteisinta hommaa, olkoonkin että volyymit ovat isot.Ko. firma on myös aika paljon hyvää saanut aikaan tällä kehitystyöllä ja tuotannolla, joten on kyllä kaikki rahansa ansainneet.
Tämä ei myöskään ole alun alkaenkaan ollut lääkefirmoille kovakatteisinta hommaa, olkoonkin että volyymit ovat isot.
Pfizerin osalta tämä ei kyllä pidä paikkaansa. AZ on näin tehnyt, Pfizer ja Moderna eivät. Pfizerin mittakaavassa tuotot ovat suuria, mutta kate / liikevoitto ei ihan tuon kokoluokan firmaa heilutteleva - mutta kuitenkin miljardeja.Varsinkin kun käsittääkseni ovat myyneet ainakin tähän asti rokotteensa enemmän tai vähemmän omakustannushintaan.
Maailmassa ei ole kovin montaa kynnelle kykenevää firmaa, jolta onnistuu uuden rokotteen massatuotanto Pfizerin ja kumppanien tapaan. Uusien rokotteiden kehittely ja testaus onnistuu useammaltakin.Sepä hyvä tässä on sekä ostajan että myyjän puolelta, että kate voi olla mitätön, kun volyymit ovat miljardeja ja miljardeja. Ei tarvitse vetää riistohintaa ja silti rahaa tulee sisään ihan kivasti + tuo hyvä maine boonuksena päälle.
Pfizerin osalta tämä ei kyllä pidä paikkaansa. AZ on näin tehnyt, Pfizer ja Moderna eivät. Pfizerin mittakaavassa tuotot ovat suuria, mutta kate / liikevoitto ei ihan tuon kokoluokan firmaa heilutteleva - mutta kuitenkin miljardeja.
En ole ottanut rokotetta ja tuskin hetkeen otankaan.
Herkullista olla parisuhteessa yliopiston tutkijatohtorin kanssa ja väitellä asiasta joka ikinen ilta.
Eilen 2 promillen tiloissa meinasi yltyä keskustelu jo riidan puolelle. Tai henk. koht olen tyyni ja toinen turhautuu. Siinäpä turhautuu.
Ja ihan yhtä hyvin voin ajaa kuolemaan johtava kolarin milloin tahansa tai saada aivoverenvuodon silmän räpäyksessä. Tapanani ei ole ollut murehtia huomisesta.@Center#30 mun mielestä oot vaan hölmö, kun haluat ottaa sen pienenkin riskin siitä, että esim omat keuhkosi ottaisivat koronasta loppuelämän ajaksi osumaa ja toiselta kannalta teet mahdollisesta matkustamisesta huomattavasti hankalampaa. Ja kaikki tämä sen takia, että voit jotenkin oudosti kapinoida?
Ja ihan yhtä hyvin voin ajaa kuolemaan johtava kolarin milloin tahansa tai saada aivoverenvuodon silmän räpäyksessä. Tapanani ei ole ollut murehtia huomisesta.
Jos tähän vastaan, että totta hemmetissä käytän niin tiedän, mihin tämä keskustelu johtaa. Seuraava kysymyksesi olisi, että miksi jättää rokote ottamatta, jos sillä voi välttää vakavaan tautiin sairastumisen.Tuolla logiikalla et varmaan käytä autossa turvavyötä tai edes käytä autoa huolloissa.
Jos pidät minua hölmönä periaatteeni vuoksi, sallin se sinulle. Vastavuoroisesti toivon ymmärrystä minun valinnoille.
Onkohan THL:n varastoissa edelleen niitä Astra-Zenecan ja Johnson&Johnsonin rokotteita eikä niitä annettu muualle?
Yli 12-vuotiaiden, koko Suomen kansasta 1. rokotteen saanut 70,9%Ykköspiikki 79.9% yli 12v
Kakkospiikki 51.7% yli 12v
Täysin rokotettujen 80 prosentin tavoite saavutetaan 15.11., jos tahti jatkuu nykyisen kaltaisena ja rokotusväli on 12 viikkoa.
Yli 12-vuotiaiden, koko Suomen kansasta 1. rokotteen saanut 70,9%
Onko kenellekään tullut seuraavaa vaihtoehtoa mieleen?
Ottaisi 2 rokotusta. N. Pari viikkoa sen jälkeen ryhtyisi elämään suojaamattaan itseään, taikka jopa tarkoituksella ottaisi itselleen taudin lievänä.