Kokoomus

  • 1 512 889
  • 12 664

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Arhinmäen pointti taisi olla, että kovaa politiikkaa kätketään retoriikkaan, joka uppoaa keskivertotradenomiin kuin veitsi voihin.

Ja vasemmiston sorto ja minä/minä/minä-politiikka marinoidaan oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon ihanaan hunajaan? Keskivertotallaajaa
uppoo kuin voi veitseen kun kaikilla on niin kivaa. Retoriikka ei vaan ole vasemmiston yksinoikeus, vai pitääkö tässä nyt ruveta Paavoa kutsumaan ihmishirviö-Arhimäeksi?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Retoriikka ei vaan ole vasemmiston yksinoikeus, vai pitääkö tässä nyt ruveta Paavoa kutsumaan ihmishirviö-Arhimäeksi?
Ei kai sitä aikuisen miehen tarvitse minulta tulla kyselemään. Et sinä minusta tonttua tee yläastetasoisilla nimittelyillä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Stubbin kokoomus hakee nyt mielenkiintoista irtiottoa. Suomessahan riittää todella pieni kokonaiskannatus pääministeripuolueen paikkaan, muutamat vaalit takaisin Vanhasen keskusta onnistui saamaan suurimman puolueen paikan saamalla 13% äänioikeutetuista uurnille piirtämään keskustan numeron lappuun. Jo pelkän NATO-myönteisen väestönosan äänet riittävät reilusti siihen, itseasiassa tuplasti.

Sinällään tuo Arhimäen väite ei ollut siis täyttä potaskaa, voit voittaa Suomessa pääministerinpaikan vaikka ajat enemmistön vastustamia asioita. Sitten onkin toinen juttu kasata enemmistöhallitus ja ajaa siinä näitä tavoitteita.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Arhinmäen pointti taisi olla, että kovaa politiikkaa kätketään retoriikkaan, joka uppoaa keskivertotradenomiin kuin veitsi voihin.

Keskivertotradenomiin?

Varmaan niitä on sellaisiakin Kokoomuksen kannattajissa, mutta ymmärtääkseni juuri Kokoomus ja Vihreät keräävät suurimman kannatuksen korkeakoulutettujen joukossa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Fantastinen Stubb | Kansan Uutiset | Verkkolehti

Paavo Arhinmäeltä mielestäni osuva kirjoitus uudesta fantsupääministeristämme.

Heh, Arhinmäki kirjoittelee politiikan olevan Vasemmistoliitolle "kovaa työtä ja puurtamista" ja arvostelee sitä, että Stubb viihtyy duunissaan.

Huvittavaa sinällään, Arhinmäen ministeriaikoja tuskin muistellaan mistään hänen poliittisista ansioistaan, vaan ihan muista asioista. Jää nähtäväksi, mikä on Stubbin loppusaldo, mutta Arhiksen saavutukset tuskin ovat mikään mittari.
 
Kyllähän Stubb vaikuttais olevan ihan väärässä paikassa iskän puku päällä ottamassa itsestään kuvia twitteriin. Täysin mahdoton kuvitella jotain Suomen lamasta ylös repineitä iiroviinasia hokemassa fantastista joka nurkalla.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ei kai sitä aikuisen miehen tarvitse minulta tulla kyselemään. Et sinä minusta tonttua tee yläastetasoisilla nimittelyillä.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. Rapatessa roiskuu. Vasemmisto harjoittaa aivan yhtä kovaa ellei kovempaa politiikka, mutta markkinoi sitä kiva-kivana. Ei siinä ole sinänsä mitään väärää, mutta retoriikka ei ole mikään oikeiston yksinoikeus.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Arhinmäen pointti taisi olla, että kovaa politiikkaa kätketään retoriikkaan, joka uppoaa keskivertotradenomiin kuin veitsi voihin.

Kaikki politiikat kätketään retoriikkaan, se on itsestäänselvyys.

Vasemmiston ongelma on se että heidän politiikka ja retoriikka ovat niin surkeita että niitä uskovat enään kaikkein tyhmimmät ja tämä vanhentuva kansanosa on pikkuhiljaa poistumassa keskuudestamme.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Varmaan niitä on sellaisiakin Kokoomuksen kannattajissa, mutta ymmärtääkseni juuri Kokoomus ja Vihreät keräävät suurimman kannatuksen korkeakoulutettujen joukossa.

Keskivertotradenomi lienee vuositasolla Suomen yleisin korkeakoulutettu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Keskivertotradenomi lienee vuositasolla Suomen yleisin korkeakoulutettu.

Voi olla, että tradenomi on teknisesti ottaen korkeakoulutettu (onko todellakin näin, että tradenomi on virallisesti korkeakoulututkinto?), mutta minun kategorioissani pitää olla yliopistosta maisterinpaperit, tai sitten jostain teknillisestä/kaupallisesta korkeakoulusta. Kandi-tutkinto on vähän siinä ja siinä omissa kirjoissani, mutta kaipa sen nyt sitten korkeakoulutukseksi voi laskea, pitkin hampain.

Amikset, ammattikorkeat sun muut on sitten asia erikseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi olla, että tradenomi on teknisesti ottaen korkeakoulutettu (onko todellakin näin, että tradenomi on virallisesti korkeakoulututkinto?),

On. Tradenomi = alempi korkeakoulututkinto, DI, KTM etc = ylempi korkeakoulututkinto.

Tradenomi vastaa bachelor/kandi tutkintoa, maisteri/DI master's degreetä.

mutta minun kategorioissani pitää olla yliopistosta maisterinpaperit, tai sitten jostain teknillisestä/kaupallisesta korkeakoulusta. Kandi-tutkinto on vähän siinä ja siinä omissa kirjoissani, mutta kaipa sen nyt sitten korkeakoulutukseksi voi laskea, pitkin hampain.

Amikset, ammattikorkeat sun muut on sitten asia erikseen.

Amis = keskiaskeen tutkinto. Ammattikorkea = alempi korkeakoulututkinto. Nykyään kandi = alempi korkeakoulututkinto mutta harva jättää opiskeluita Suomessa kandivaiheeseen yliopistossa/korkeakoulussa.

Kauppiksessa kandin paperit sai aikoinaan 120 opintoviikon kokemuksella (maisteri 160 ov), Teknillisissä korkeakouluissa moisia ei taidettu edes virallisesti tunnistaa. Nykytilanteesta en tiedä.

Aiheen sivusta sen verran että varsinkin KTM tutkinto on niin isoa pelleilyä ettei sitä pitäisi tunnustaa ylemmäksi korkeakoulututkinnoksi. Kursseista jaetaan opintoviikkoja (tai jotain pisteitä nykyään) kuin karkkia ja gradukin menee läpi kunhan ei stiplaa oman nimen kirjoitukessa. Mutta meni aiheen sivun.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi olla, että tradenomi on teknisesti ottaen korkeakoulutettu (onko todellakin näin, että tradenomi on virallisesti korkeakoulututkinto?), mutta minun kategorioissani pitää olla yliopistosta maisterinpaperit, tai sitten jostain teknillisestä/kaupallisesta korkeakoulusta. Kandi-tutkinto on vähän siinä ja siinä omissa kirjoissani, mutta kaipa sen nyt sitten korkeakoulutukseksi voi laskea, pitkin hampain.

Amikset, ammattikorkeat sun muut on sitten asia erikseen.
Onneksi sun "kirjoilla/kategorioilla" ei ole paskan vertaa väliä. Amk-tutkinnot (tradenomit, inssit jne.) ja yliopiston kandin paperit on alempi korkeakoulututkinto ja maisterit, di:t jne taas ylempi korkeakoulututkinto.

Toki koomista ettei herra maisteri edes tätä tiennyt.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aiheen sivusta sen verran että varsinkin KTM tutkinto on niin isoa pelleilyä ettei sitä pitäisi tunnustaa ylemmäksi korkeakoulututkinnoksi. Kursseista jaetaan opintoviikkoja (tai jotain pisteitä nykyään) kuin karkkia ja gradukin menee läpi kunhan ei stiplaa oman nimen kirjoitukessa. Mutta meni aiheen sivun.

Vähän sama arvio tästä, kovin heppoisia ovat markkinoinnin gradut, ainakin ne muutamat joita silmiin on sattunut.


Onneksi sun "kirjoilla/kategorioilla" ei ole paskan vertaa väliä. Amk-tutkinnot (tradenomit, inssit jne.) ja yliopiston kandin paperit on alempi korkeakoulututkinto ja maisterit, di:t jne taas ylempi korkeakoulututkinto.

Toki koomista ettei herra maisteri edes tätä tiennyt.

No enpä tiedä, onko siinä mitään surkuhupaisaa, jos avoimesti myönsin, etten tiennyt ammattikorkeasta saatavan korkeakoulututkintoa. Nyt siis kävi ilmi, että on kandia vastaava tutkinto, tämän toki joskus olen kuullut, mutta päässyt unohtumaan.

Eikä luonnollisesti minun kategorioillani mitään väliä olekaan, kunhan hämmästelin tätä aukkoa yleissivistyksessäni.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No enpä tiedä, onko siinä mitään surkuhupaisaa, jos avoimesti myönsin, etten tiennyt ammattikorkeasta saatavan korkeakoulututkintoa.

Eikä luonnollisesti minun kategorioillani mitään väliä olekaan, kunhan hämmästelin tätä aukkoa yleissivistyksessäni.
Riippuen toki opiskellusta alasta, mutta tradenomin tutkinnolla voi hakea maisteriohjelmiin lukemaan ktm:ksi kahdessa vuodessa ja sama ymmärtääkseni joillakin inssi-aloilla. Lisäksi on olemassa ylempi amk tutkintoja jotka suoritetaan tyypillisesti työn ohessa. Nuo ylemmat amk tutkinnot on teoriassa rinnastettavissa maisterin tutkintoon, mutta omasta mielestä ei voida vastaavasta tutkinnosta puhua.

Pahoittelut kärkkäästä vastauksesta, mutta jonkin verran puolison tuttavapiirissä joutunut tätä väittelyä käymään "kuinka maisterit ovat miljoona kertaa parempia kuin muut toisen tutkinnon suorittaneet" niin reagoin tuohon sinun kirjoitukseen myös vähän äkäisesti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikä luonnollisesti minun kategorioillani mitään väliä olekaan, kunhan hämmästelin tätä aukkoa yleissivistyksessäni.

Veikkaan että tämä muutos joka tapahtui muistaakseni 2000-luvun alussa on hämärässä aika monella 40v+ henkilöllä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaan että tämä muutos joka tapahtui muistaakseni 2000-luvun alussa on hämärässä aika monella 40v+ henkilöllä.
2000-luvun alkupuolella toteutettiin tuo korkeakoulu-uudistus jossa Suomen korkeakoulujärjestelmä yhtenäistettiin opintopisteiden ja tutkintojen (esim. kandi) osalta EU:n kanssa.

Lähetetty minun GT-P5210 laitteesta Tapatalkilla
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Veikkaan että tämä muutos joka tapahtui muistaakseni 2000-luvun alussa on hämärässä aika monella 40v+ henkilöllä.

No, mä olen kolmekymppinen, niin tämäkään asia ei kelpaa selitykseksi tietämättömyydelleni, valitettavasti ;)

Mutta sori ot, takaisin aiheeseen.

Minulle siis avautui nyt, että puhuttaessa Kokoomuksen ja Vihreiden äänestäjien korkeakoulutuksesta, niin tuo skaala on laajempi, kuin yliopistot ja teknilliset/kaupalliset korkeakoulut.

Toki se on aina ollut selvää, että Kokoomus nauttii suosiota myös erinäisten kaupparatsujen ja kauppaopiston käyneiden keskuudessa. Asia, mikä aina ei ole tuntunut pelkästään hyvältä, vaikka toki joka ääni tarvitaan.

--> Satuin olemaan nuorkauppakamarin risteilyllä jokin aika sitten (en itse ole toiminnassa mukana) ja kyllähän se on pakko myöntää, että varsin huonokäytöksistä ja kovaäänistä porukkaa tuolla oli.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
--> Satuin olemaan nuorkauppakamarin risteilyllä jokin aika sitten (en itse ole toiminnassa mukana) ja kyllähän se on pakko myöntää, että varsin huonokäytöksistä ja kovaäänistä porukkaa tuolla oli.

Vedenpitävä johtopäätöksesi lieneekin, että tällaista käytöstä tavataan vain Nuorkauppakamarin risteilyillä, millään muilla risteilyillä sellaista ei ole raportoitu tapahtuneen.

Ainiin, tämänkaltaiset argumentit on varattu yksinoikeudella PS:lle.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No enpä tiedä, onko siinä mitään surkuhupaisaa, jos avoimesti myönsin, etten tiennyt ammattikorkeasta saatavan korkeakoulututkintoa.

Osoitat, että maisterius ja maalaisjärki voivat olla erittäin kaukana toisistaan. Jos koulu on ammattikorkeakoulu, niin aika loogista lienee, että myös koulusta saatava tutkinto on korkeakoulututkinto.

Se, että niputat ammattikorkeakoulutetut amislaisten kanssa samaan kastiin on jo ihmeellistä. Sinun logiikallasi kai vaikkapa sairaanhoitajan ja lähihoitajan tutkinnot ovat samanarvoiset.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Minulle siis avautui nyt, että puhuttaessa Kokoomuksen ja Vihreiden äänestäjien korkeakoulutuksesta, niin tuo skaala on laajempi, kuin yliopistot ja teknilliset/kaupalliset korkeakoulut.

Hiukan kyllä särähtää omaan korvaaani tuollainen vihjaus, että "fiksut ihmiset äänestävät Kokoomusta sekä Vihreitä, ja loput äänestäjät ovat elämän kovan koulun käyneitä sankareita". Mielummin itse kiinnittäisin huomiota siihen, että Kokoomuksen äänestäjä nauttii perinteisesti hyvää palkkaa. Hyvähän se on silloin huudella luonnonvalintaa, kun itsellä on kaikki ihan mukavasti. Ja eikö tämä jo jossain keskustelussa täällä todistettu, että Vihreitä äänestää korkeasti kouluttettavat ihmiset, siis ihmiset jotka edelleen opiskelevat. Kaava on mielestäni aika selkeä: Opiskeluaikana äänestetään vihreitä (onhan vihreät ehkä Suomen opiskelijaystävällisin puolue, erityisesti imagoltaan) ja tämän jälkeen siirrytään Kokoomuksen leiriin, kunhan saadaan koulutuksen turvin hyvä työpaikka alle.

Loppujen lopuksi politiikassa on kyse siitä kenen vaihtoehto on paras. Se että ihminen äänestää jotakin puoluetta ei tee hänestä yhtään sen tyhmempää, tai älykkäämpää, niin kauan kun ihminen pystyy oman äänestyskäyttäytymisensä perustelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Osoitat, että maisterius ja maalaisjärki voivat olla erittäin kaukana toisistaan. Jos koulu on ammattikorkeakoulu, niin aika loogista lienee, että myös koulusta saatava tutkinto on korkeakoulututkinto.

No ei se ammattikorkeakoulututkinto ole mikään oikea korkeakoulututkinto. Se on opistotutkinto joka, sinänsä hyvä, nimike jostain ihmeen syystä (lue demarit) piti väkisin hävittää suomalaisesta koulutusjärjestelmästä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei nykymuotoisista ammattikorkeakoulututkinnoista ollut opistoissa/ammatillisella korkea-asteella tarjolla kuin murto-osa, lähinnä sairaanhoitajat ja insinöörit. Muilla aloilla ne tutkintorakenteena ja sisältöinäkin ovat ihan uutta - menemättä siihen keskusteluun, missä tarvetta on ja missä ei. Esimerkiksi tradenomin tutkinto on sisällöltään ihan muuta kuin merkonomi (joka on edelleen sekin olemassa, sehän on ihan normaali toisen asteen tutkinto), vaikka miten tiedostava kansa hassutteleekin moisella nimikkeellä. Ja tosiaan yamkit rinnastuvat maisteriin, vaikkeivät nimeltään maisterin tutkintoja olekaan.

Olennaisinta rinnastuksessa, joka tuli siis Bolognan prosessin myötä (joka EI ole EU-prosessi, siinähän on paljon muitakin maita eikä EU:lla ole roolia prosessissa) on periaatteellinen liikkuvuus. Kandidaatista maisteriksi voi nykyään liikkua paljon joustavammin alalta toiselle kuin aiemmin, niin Suomen sisällä kuin muuallakin. Olipa se kandi sitten amk:sta tai yliopistopuolelta. Tekniikan alallakin on nykyään tosiaan tekniikan kandidaatti, kun siitä oli ylempänä jotain kysymyksiä. Harva yliopistossa kouluttautuva tosin jättää opintojaan kandidaattitasoon (pl. farmasia ja osa lto-koulutuksesta), mikä lienee hyvä. Parempi kuitenkin on keskimäärin olla edes välitutkinnolla työmarkkinoilla kuin gradua vaille vajaana jonain ylioppilaana.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vedenpitävä johtopäätöksesi lieneekin, että tällaista käytöstä tavataan vain Nuorkauppakamarin risteilyillä, millään muilla risteilyillä sellaista ei ole raportoitu tapahtuneen.

Ainiin, tämänkaltaiset argumentit on varattu yksinoikeudella PS:lle.

No minähän olen Kokoomuksen äänestäjä itse, niin mielestäni on ihan tervettä todeta, ettei "meidänkään" riveissä ihan kaikki aina nappiin mene.

Risteilyllä oli hauskaa ja paljon asiallista porukkaa, mutta tiettyjen matkalaisten suorittama tarjoilijoiden tytöttely ja yleinen örvellys sai hieman masentuneeksi, olisin odottanut asiallisempaa toimintaa.

Pointti siis ei ollut se, että tätä sattuu vain kokoomuslaisten riveissä, vaan se, että sattuu sitä näemmä täälläkin.

Hiukan kyllä särähtää omaan korvaaani tuollainen vihjaus, että "fiksut ihmiset äänestävät Kokoomusta sekä Vihreitä, ja loput äänestäjät ovat elämän kovan koulun käyneitä sankareita"...

Vastaukseni oli alun perin suunnattu nimimerkki KiVi:lle joka puhui Kokoomuksen äänestäjäkunnasta "keskivertotradenomeina". Mielestäni tuo on turhaa ja harhaanjohtavaa, kyllä meitä Kokoomus-kannattajia on muitakin korkeakoulutuksen saaneita.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No minähän olen Kokoomuksen äänestäjä itse, niin mielestäni on ihan tervettä todeta, ettei "meidänkään" riveissä ihan kaikki aina nappiin mene.

Risteilyllä oli hauskaa ja paljon asiallista porukkaa, mutta tiettyjen matkalaisten suorittama tarjoilijoiden tytöttely ja yleinen örvellys sai hieman masentuneeksi, olisin odottanut asiallisempaa toimintaa.

Pointti siis ei ollut se, että tätä sattuu vain kokoomuslaisten riveissä, vaan se, että sattuu sitä näemmä täälläkin.

Totta kai on tervettä todeta asioiden oikea laita, eikä ne (tai me) Kokoomuslaiset ole ihmistä kummempia, eikä kännissä örveltäminen ole erityisesti minkään aatesuunnan erityinen yksinoikeus.

Tietysti on aina syytä toivoa asiallista toimintaa Kokoomuksen edustajilta, yhdyn tähän täysin. Siihenhän koko puolueen aate perustuu.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
..kyllä meitä Kokoomus-kannattajia on muitakin korkeakoulutuksen saaneita.

Niin pystyyköhän Kokoomusta edes enää äänestämäänkään, jos köyhä, tai peräti tyhmä ihminen antaisi oman äänensä Kokoomukselle? No onneksi toistaiseksi Kokoomus on vain fiksujen ja menestyneiden ihmisten puolue. Juntit ja rasistit äänestäköön Persuja, ja kommarit antakoon äänensä vasureille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös