Konservatiivisia tavoitteita ovat mm.
* Humanitaarisen maahanmuuton tiukentaminen
* Kovemmat rangaistukset ainakin tietyistä rikoksista
* Erilaisten tukien ja indeksien leikkaaminen
Mielenkiintoisia nostoja!
Itse koen näissä paljon liberalismia, osin jopa enimmäkseen. Esimerkiksi humanitaarisen maahanmuuton ongelmat rajoittavat mielestäni suomalaisten yhteistä hyvää ja jopa vapautta. Turvattomuuden lisääntyminen on minulle ensisijaisesti liikkumisenvapaus, sananvapaus, vapautta väkivallasta, vapaus omistaa asioita ilman rötöstelijöitä.
Mielestäni liberalismiin kuuluu vahvasti myös toisen kunnioittaminen, tätä vastaan sotii ainakin kohdat 1 ja 2. Liberalistina haluan myös uskoa ihmisen olevan luonnoltaan rationaalinen ja pyrkivän kohden parempaa elämää.
Humanitaarisen maahanmuuton ongelmat ja myös rikollisuus aiheuttavat juuri näihin itseni suuresti arvostamiin liberalistisiin arvoin ihan oikean eksistentiaalisen uhan. Tästä syystä myös nämä kuuluvat jossain määrin myös omasta toivepakista. Toki olisi ihanaa, että voisimme kaikille tarjota hyvinvointivaltion ihanuuden, mutta valitettavasti olen myös rationaalinen ihminen ja yhteistä hyvää ajellen pyrkisin poistamaan sitä uhkaavia tekijöitä.
Koen näitä asioita siis jopa ensisijaisesti liberaaleina arvoina, tai ainakin niihin johtavina tekijöinä.