Oon Jungnerille joskus maininnut, etten tajunnut Haglundin lähtöä politiikasta. Alkuperäinen ajatukseni oli se, että rkp olisi kuopattu muuttamalla se liberaaliseksi yleispuolueeksi kielipuolueesta. Sitten kun tajusin, ettei se tule onnistumaan, aloin olla sillä kannalla, että uusi puolue voisi olla paikallaan. Macronmainen kansanliike. Minun ajatukseni pohja oli estää tuolla puolueella vihreiden kannatuksen nousu. Vihreäthän eivät ole oikeistoa, vaan itseasiassa aika äärivasemmistoliike, joka myy itseään äänestäjille sumuverho suojanaan.
Eli jos nyt tulee uusi puolue, niin kannattaa pyytää Haglund pääministeriehdokkaaksi. Olen huomannut politiikassa sen, että on hyödyllistä tehdä niinkuin sanon, koska olen yleensä oikeassa. Sanoin Jungnerille esim. jo monta vuotta sitten, että demareiden kantsii tehdä kokoomuksen kanssa diili Niinistön tukemisesta 2018 ja lähteä suoraan panostamaan 2024 vaaleihin. Sanoin, että hommaa Urpilaiselle paikka jostain pankista tms. Euroopasta ja laita hänet sinne kasvamaan korkoa. Jungner sanoi minulle: "jutta ei halua". Minusta naurettavaa tollainen haluaminen. Minusta paikka pitää järjestää ja sen jälkeen puolipakolla hoitaa se sinne, jos haluaa pärjätä pressanvaaleissa.
Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että uudella puolueella olisi mahdollisuuksia. Se tappaisi siniset ja veisi äänestäjiä kokoomukselta, rkp:ltä, vihreiltä ja demareilta. Siis olettaen, että se tehtäisiin oikealla tavalla ja kärkipoliitikot valittaisiin oikein.
Edit. Laitoin Jungnerille viestin, että muistaa Haglundin. Julkisuudessa puhuttu jostain Hjalliksesta ja Jethrosta, ei heillä mennä kuuhun