Ai ei tahallisesta valehtelusta?
Ei ole pystytty osoittamaan, että Stubb olisi tarkoituksellisesti ja tahallaan heittänyt väärät luvut pöytään. Tottahan toki se siltä haiskahtaa, mutta näyttö puuttuu.
Jokainen ihminen tekee virheitä, mutta vain Stubbista on tehty niiden takia jokin pyhimys, jonka anteeksipyyntöjen pitää pyhittää kaikki.
Ei tässä Stubbista mitään pyhimystä olla tekemässä vaan kyseenalaistettu se, että onko tämä kaikki vouhkaaminen ja henkilöön meneminen ollut sen arvoista ja onko sille ollut riittävät perusteet? Ymmärrän kritiikin Stubbia kohtaan, mutta mielestäni vihreät ja vasemmisto meni siinä liian pitkälle, kun mitään tämän parempaa näyttöä ei ollut.
Minä haluaisin tietää, että onko Suomella varaa pitää valtiovarainministerinä henkillöä, joka ei joko osaa faktoja tai vääristelee niitä tahallisesti. Eli kyllä, kysymys oli henkilöön menevästä, koska välikysymyksessä kyseenalaistettiin Alexander Stubbin kyvyt toimia Suomen valtiovarainministerinä. Valtiovarainministerin tehtävän tärkeyttä ei kukaan arvostellut.
Hyvä, että myönnät tosiaan tämän henkilöön menemisen. Ja jos meillä on ollut valtiovarainministerinä mm. Antti Rinne niin enpä näe Stubbin kohdalla osaamisen suhteen suurta ongelmaa. Kyllä meillä on varaa pitää Stubb valtiovarainministerinä.
Vihreät ja vasemmistoliitto tekivät välikysymyksen eduskunnan toimintaan liittyvästä asiasta, mutta viimeksi kun kokoomus on itse erottanut ministerinsä, on se johtunut henkilökohtaiseen elämään liittyvistä syistä, mutta kai se kuuluu ollennaisena osana arvopuolueen toimintaan.
Okei, eli nyt ne eivät tehneetkään taas välikysymysä yhden henkilön toiminnasta. No oli miten oli niin kokoomus erotti Kanervan kylläkin monen henkilökohtaisen töppäilyn takia, minkä vuoksi meni luottamus ja kyky toimia ministerinä. Jos puolueen puheenjohtaja ei luota johonkin henkilöön, vaikea tätä on pitää puolueessa yhdellä kärkipaikalla. Ihan samalla tavalla kävi Heidi Hautalan kohdalla. Hautala toki erosi itse, mutta Ville Niinistökin totesi, että Hautalan kyky toimia ministerinä oli heikentynyt.