Koira – ihmisen paras ystävä

  • 436 665
  • 2 214

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minä kyllä sanoisin, etä fleksin soveltuvuus koiralle ei ole koiran koosta kiinni. Ennemminkin koulutustasosta ja etenkin siitä henkilöstä, joka sitä fleksiä pitää kädessään. Meillä yli 40-kiloinen noutaja on ulkoillut fleksissä säännöllisesti jo monta vuotta. Koira osaa pysähtyä ja lähteä liikkeelle käskystä, ja kaikki narun toisessa päässä osaavat käyttää peukaloaan. Ei ole vaaratilanteita tullut.

Ei ehkä kiinni koiran koosta, mutta rodusta kyllä. Vinttikoira ei todellakaan ole mikään flexin päässä talutettava. Vaikka ne normaalisti ovat hyvin rauhallisia ja kävelevät taluttimessa lauhkeina, niin odottamaton ärsyke ympäristössä saattaa saada ne syttymään ja reagoimaan todella nopeasti. Siinä flexi olisi aika kevyttä kamaa kun kaveri tempaisee nähdessään pupun tai kun kissa juoksee pihasta nenän eteen. Kahdeksan metriä narua olisi hetkessä ulkona, lukitussysteemi paskana ja koira tiessään. Sitäpaitsi pitkiin jalkoihin tällaisessa tilanteessa sekottuva kevlari voi tehdä tosi ikävää jälkeä. Koira on meille aikuisena tullut ja ollut ennen metsästyskäytössä, joten vietit ovat vahvat.

Mulla on flexin käytöstä monen koiran kokemus, mutta galgollemme en sellaista käyttäisi ikinä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Jupe kirjoitti tuossa ylempänä täyttä asiaa. Minä käyn oman ranskikseni kanssa mahdollisimman paljon metsässä, koska se on tässä vieressä ja siellä on varjoisaa ja viileämpää kuin kadulla. Eilen olimme taas Akun kanssa skuugessa dallaamassa kaikessa rauhassa kun huomasin hirven kokoisen hurtan vapaana siellä kauempana. Vittu, tämä mörökölli huomasi Akun ja aloitti saatananmoisen haukkumisen ja lähti tulemaan meitä kohti. Otin välittömästi siitä vierestä sellaisen saatanan ison karahkan ja huusin sen kummituksen omistajalle, että tästä tulee, mikäli tuo olio tulee lähemmäksi. Omistaja sai hurttansa kuriin ja kun ohitimme matkan päästä niin mainitsi, että tämä meidän koira ei ole keneenkään kiinni käynyt. Minä vastasin ystävällisesti siihen, että eipä kiinnosta vittuakaan, sillä kävelyreiteillä pitää olla koirat kiinni. Tämmöistä on tapahtunut nyt kolme kertaa lyhyen ajan sisällä. Seuraavaksi otan gladiukseni mukaan ja viipaloin vapaana olevat haukut!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Koiran haukkumisesta ajattelin avautua. Monivuotinen tähän asti täysin häiritsemätön rivitalonaapuri hankki vuosi sitten koiran (perhoskoira, jonka rotuominaisuuksiin kai jo kuuluu innokas haukkuminen). Pentuaikana haukku oli niin ponnetonta (vaikka lähes jatkuvaa olikin), että ei juuri häirinnyt.

Koiralla on tapana erityisesti ulkona terassilla ollessaan haukkua kaikki minkä se näkee, kaikki mitä se kuulee, ja varmuuden vuoksi se haukkuu jos se ei näe eikä kuule mitään. Toki koira haukkuu myös sisällä, mutta se ei onneksi juuri kantaudu seinän toiselle puolelle varhaisaamua lukuunottamatta. Yöllä koira ei jostain syystä hauku.

Sympaattinen vaimoni sai tuota ulkohaukuntaa hillittyä ilmoittamalla noin puolen tusinan ystävällisen koulutuspyynnön tai sitruunapannan hankkimiskehotuksen jälkeen leppoisasti, että "pitäkää nyt s..tana se v..un apina hiljaa". Koulutusta ei vieläkään tapahdu, mutta omin käsin tehtävällä kuonopuristusmenetelmällä haukunta vaimennetaan vinkunaksi. Ja edelleen, ystävällisistä neuvoista huolimatta, vaikenemiskomennot annetaan lellittelyäänellä eikä karskisti matalalla äänellä silmiin katsoen, kuten pitäisi, jotta koira ymmärtäisi toimivansa ei-toivotulla tavalla. Haukkumiseen lähes takuuvarmasti tepsivää sitruunapantaa on tarjottu lainaksi, mutta ei kelvannut.

No, lopulta asiassa oikeastaan kiinnostaa se, että miten ihmeessä yltiöpäisesti haukkuvien koirien kotona olevat omistajat itse eivät häiriinny jatkuvasta räkytyksestä? Itse en sietäisi omilta koiriltani sellaista päivääkään, saati sitten vuosia. On noita kroonisia räkyttäjiä naapurustossa muitakin, mutta ei onneksi aivan vieressä.

Meillä on kaksi spanielia, jotka saattavat haukahtaa satunnaisesti jos ovikello soi tai pihalta kuuluu kolahdus. Naapurin koiran meteliin ne eivät reagoi lainkaan.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän isommallakin koiralla voi pitää flexiä, jos 1) omistaja osaa asiansa eli saa koiran tarvittaessa pysähtymään 2) koira ei ole vihainen. Mutta jos kaupungissa elellään ja pääasiassa ihmisten ilmoilla koiraa ulkoilutetaan ei flexi tällöin ole kauhean hyvä vaihtoehto, etenkään vanha flexi, joka hajoaa jo todella helposti, kuten muutama päivä takaperin tuli todistettua.

Meilläkin tuollainen 20-25 kiloinen koira löytyy ja flexissä sitä aina ulkoilutetaan. Kiltti koira on kuitenkin kyseessä ja jos sattuisi käymään niin kehnosti, että flexi katkeaa ei koira mene minnekään, vaan odottaa kiltisti jos käsketään.

Cottonmouthille semmoista viestiä, että voihan sitä kokeilla laittaa kyseisille naapurelle nimellisen tai nimettömän kirjeen, jossa kerrot että olet asiasta huolissasi jne. Toisaalta kasvotusten puhuminen on yleensä ihan paras vaihtoehto. Jos ihmiset siitä vetävät herneen nenään, niin siinähän sitten vetää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän isommallakin koiralla voi pitää flexiä, jos 1) omistaja osaa asiansa eli saa koiran tarvittaessa pysähtymään 2) koira ei ole vihainen. Mutta jos kaupungissa elellään ja pääasiassa ihmisten ilmoilla koiraa ulkoilutetaan ei flexi tällöin ole kauhean hyvä vaihtoehto, etenkään vanha flexi, joka hajoaa jo todella helposti, kuten muutama päivä takaperin tuli todistettua.

Itsellänikin isohkojenkin uroskoirien kanssa ollut käytössä kaikki mahdolliset hihnat. Monilla on ehdoton ei flexeille, mutta mulla ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia siitä isoimmasta leveänauhaisesta GIANT flexistä. Ensinnäkin meidän hurtta puri nahkaremmin kahdella purasulla paskaks kun silmä vältti, mutta sitä leveintä ja vahvinta flexiä ei saa hajalle, vaikka välillä "leikkimällä" ottaa siitä kiinni ja puree. Toisekseen, itse ainakaan en tulkitse flexiä sellaiseksi että se kädessä koira juoksee koko ajan sen 6-8m vapaalla narulla siinä ympäriinsä, päinvastoin. Koira kulkee koko ajan rinnalla, mutta kun haluaa hypätä ojan toiselle puolelle pusikkoihin paskomaan niin se onnistuu kytkettynä. Ja monesti ohitustilanteessa talutusote on flexi toisessa kädessä ja vähänmatkan päästä remmiä kiinni toisessa kädessä, se on samalla vedonesto.

Lyhyemmät hihnat on sitten city-hihnoja kun ei olla ulkoilemassa tai ollaan niin metässä että päästään heti vapaaksi.
Koen sen itseäni ja koiraa ahdistavaksi jos reilun metrin remmissä pitäisi kaikki ulkoilutukset hoitaa.

Makuasioitahan nämä, mutta näin meillä.




_
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monilla on ehdoton ei flexeille,

Tosiaankin. Itsellä on ollut sekä isoja, että keskikokoisia koiria. Viimeinen pisara oli kun olin sakemanninartun kanssa lenkillä ja kuinka ollakkaan flexi meni epäkuntoon ja koira alkoi karkaamaan käsistä toista koiraa kohti. Siinä hätäpäissäni menin ja otin kiinni hihnasta pysäyttääkseni koiran. No joo siinä paloi pikkusormen iho luuhun asti. Ikuiset arvet on muistuttamassa että ei koskaan flexiä.

Myöhemmin olen tullut siihen tulokseen että Flexi on laiskan ulkoiluttajan väline. Kun koira pitää olla kytkettynä niin lyhyellä taluttimella ja muutoin antaa olla vapaana. Jokaisen pitäisi kouluttaa oman koiransa niin että se on hallinnassa vapaanakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokaisen pitäisi kouluttaa oman koiransa niin että se on hallinnassa vapaanakin.

Mun mielestä tuossa on huomattavasti suurempi riski muille kuin siinä että käyttäisivät flexiä/jotain liekaa(jos tarkoitit että pitävät vapaana koiraa taajamissa). Näitä mukamas hyvin koulutettuja juoksee vastaan harvakseltaan kaupungissa. Flexinkin käyttö vaatii taitoa siinä missä koirankoulutus. Halpoja kopioita kannattaa välttää ja ottaa aina vähän suuremmalle painolle soveltuva mitä oma koira painaa.

Taajama-alueella kun ei saa pitää koiraa vapaana niin mun tulkinta on se että se metrin remmin omistaja päästä löyhemmin koiransa vapaaksi, näin mun kokemukset länsi-helsingistä kertovat.

Vaikka se koira pääsisi irti siinä fleksissä/lieassa/remmissä, niin helpompi se on ottaa haltuun kohdatessa kun siinä roikuu joku naru.



_
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hieno kirjoitus eilisessä Hesarissa: Koiraihmiset, tulkaa järkiinne.

Koirathan eivät varsinaisesti minunkaan mieltäni niinkään vaivaa vaan ne tyhmät omistajat, joiden seuraukset ovat joko vaarallisia tai tragikoomisia. Tuossa jutussa on oikeastaan kiteytetty kaikki se tragikoomisuus. Enkä ole varma, että missä se koomisuus tuosta on...
 

julle-jr

Jäsen
Hieno kirjoitus eilisessä Hesarissa: Koiraihmiset, tulkaa järkiinne.

Koirathan eivät varsinaisesti minunkaan mieltäni niinkään vaivaa vaan ne tyhmät omistajat, joiden seuraukset ovat joko vaarallisia tai tragikoomisia. Tuossa jutussa on oikeastaan kiteytetty kaikki se tragikoomisuus. Enkä ole varma, että missä se koomisuus tuosta on...
Ihan hyviä pointteja. Olen minäkin joskus ihmetellyt, että miksi juuri koira on joidenkin mielestä eläin, jota ei esimerkiksi saa syödä. Olen myös ollut kolumnistin lailla havaitsevani, että eläinten oikeuksia ajavat eivät aina tunnu ajavan jokaisen eläimeksi luokiteltavan eliön oikeuksia ihan tasapuolisesti.
Toisaalta ei minua haittaa jos joku pitää koirista, pidänhän niistä itsekin. Ja onko se pois muiden eläinten oikeuksista, jos joku haluaakin pitää koirien tai kissojen puolta? Vai voidaanko toisaalta koiran tuomista ihmistalouteen pitää eläinoikeuksien rikkomisena?

Tragikoomisuudessakaan en näe mitään pahaa. Toki ymmärrän, että joku tietynlainen käytös näyttää jonkun toisen mielestä oudolta, mutta en muiden mieltymysten ja toiminnan outoudesta oikein jaksa välittää. Lisäksi kun ottaa huomioon vaikkapa sen, että olen itse kerran harrastanut seksiä Jokereita fanittavan naisen kanssa, niin siihen nähden minulla ei ole paljoakaan varaa kritisoida muiden käytöstä epäilyttäväksi tai oudoksi.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieno kirjoitus eilisessä Hesarissa: Koiraihmiset, tulkaa järkiinne.

Toimittaja oli koonnut hurahtaneiden koiraomistajien "paheita" tuohon juttuun.
Ja loppuun muutaman moukan (vaikka olivat olevinaan kouluja käyneitä) vittuilua korealaiselle, kun eivät ymmärtäneet heidän kulttuuria.

Mitään uutta tai ihmeellistä tuo artikkeli ei tarjonnut mielestäni.
Toiset puhuvat tai kirjoittavat blogiinsa alatati lapsistaan, toiset koiristaan ja joku itsestään. Yhtä ärsyttäviä kaikki.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Toimittaja oli koonnut hurahtaneiden koiraomistajien "paheita" tuohon juttuun.
Ja loppuun muutaman moukan (vaikka olivat olevinaan kouluja käyneitä) vittuilua korealaiselle, kun eivät ymmärtäneet heidän kulttuuria.
Aika lahjakasta vittuilua kaikille länsimaisille lihansyöjille.

Artikkeli oli ihan ok, tosin ei siinä mitään uutta ollut. Inhoan trendiä, jonka julkkispalstojen kestonaama Paris Hilton laittoi alulle eli laahata pientä koiraa kainalossa ja pahimmassa tapauksessa pukea sille vaatteet. Kaikki näin toimivat voisi viedä saunan taakse.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Artikkeli oli ihan ok, tosin ei siinä mitään uutta ollut. Inhoan trendiä, jonka julkkispalstojen kestonaama Paris Hilton laittoi alulle eli laahata pientä koiraa kainalossa ja pahimmassa tapauksessa pukea sille vaatteet. Kaikki näin toimivat voisi viedä saunan taakse.
Kolumniksi minä kirjoitusta kuvailisin ja sellaiseksi se oli varsin heikko esitys. Jonkinlainen idea siinä oli taustalla, mutta se punainen lanka katosi jossain vaiheessa ja toteutus oli varsin surkea.

Ja jos joku haluaa kantaa koiraansa kainalossa ja pukea sille vaatteet, niin puolestani siitä vaan. Vai kerrotko, mitä pahaa siinä on? Vahingoittaako tämä koiraa jotenkin? Miksi nämä ihmiset pitäisi viedä saunan taakse?

Monella on kumma taipumus olla ymmärtämättä ja jopa kritisoida ihmisiä, jotka toimivat eri tavalla kuin itse. Varsinkin joku koiran kanniskelu on sellainen asia, mistä ei ole kenellekään mitään haittaa.
Toiset puhuvat tai kirjoittavat blogiinsa alatati lapsistaan, toiset koiristaan ja joku itsestään. Yhtä ärsyttäviä kaikki.
Nimenomaan näin.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Erittäin sosiaalinen, vilkas ja ihmisläheinen rotu. Tarvii kohtalaisen paljon liikuntaa....... Minun muistini mukaan kaverilla ollut uros oli oikein mukava kaveri eikä tosiaan haukkunut herkästi muita koiria tai ollut rähisevää sorttia....
Eli kunhan jaksat nähdä vaivaa ja kouluttaa koiraa oikealla tavalla saat siitä varmasti loistavan kaverin. Jos ei metsästyshommiin niin seurakoirana menee myös hyvin, kun muistaa liikkua sen kanssa tarpeeksi. Pysyy terveenä paremmin ja elää varmasti pitkään.


Eli oikein mukava kaverihan tuo Walesinspringerspanieli todellakin on. Tuli tämä ketju mieleen kun tuon welshin kanssa kotiuduttiin (umpi)metsälenkiltä.

Tosiaankin yksilönä aikalailla tämä meidän on erilainen kuin muut nyt näkemäni, lähinnä äärimmäinen epäluuloisuus miehiä kohtaan, mutta ei mikään maailman kurjin juttu kun meidän 10 ja 13-vuotiaat tuota lenkkeilyttää iltasellakin, niin joskus kuulee hyvin kun joku on yrittänyt tulla jututtamaan tyttöä lähimaastossa. Minun ja vaimon kanssa tuota "ongelmaa" taas ei ole.

Nyt jo on kyllä vienyt tämmöisen kaltaiseni henkeen ja vereen kissaihmisen sydämen ja kauhulla ajattelee päivää että kuolla kuukahtaa pois häntää heiluttamasta. Tulee olemaan karuakin karumpi päivä. =/ Mutta nyt nautitaan sen seurasta =)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ja jos joku haluaa kantaa koiraansa kainalossa ja pukea sille vaatteet, niin puolestani siitä vaan. Vai kerrotko, mitä pahaa siinä on? Vahingoittaako tämä koiraa jotenkin? Miksi nämä ihmiset pitäisi viedä saunan taakse?

Monella on kumma taipumus olla ymmärtämättä ja jopa kritisoida ihmisiä, jotka toimivat eri tavalla kuin itse. Varsinkin joku koiran kanniskelu on sellainen asia, mistä ei ole kenellekään mitään haittaa.Nimenomaan näin.
Ei haittaa muille paitsi koiralle. Kyllä se vaan on niin, että koiran on käveltävä omilla jaloillaan. Jos haluaa kanniskellä jotain pientä, pörröistä ja nättiä kainalossaan, niin pehmoleluja on saatavilla laaja kirjo. Vaatetuksen on ok siinä mielessä, että monet lyhytkarvaiset tarvitsevat talvipalttoon, mutta johonkin röyhelöasusteisiin puettu pikkukoira on kyllä surullinen näky ja kertoo karua kieltään koiran omistajan kyvystä ymmärtää koiran luontoa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei haittaa muille paitsi koiralle. Kyllä se vaan on niin, että koiran on käveltävä omilla jaloillaan.
Eiköhän hiltonit ja lafountainit kävelytäkin koiriaan, joten en edelleenkään ymmärrä, mitä haittaa siitä koiralle on, että sitä kannetaan välillä mukana. Jos vaihtoehto esim on, että saman ajan koira makaisi kotonaan. Haitaksi ei lasketa sitä, että jonkun toisen koiranomistajan mielestä koiraa ei vaan kuulu kanniskella.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
HS: Koiraihmiset, tulkaa järkiinne

HS kirjoitti:
Melko pian sen jälkeen, kun kaikki olivat pakollisen kohteliaasti haukkuneet amerikkalaisille George W. Bushia, britti sanoi korealaiselle: ”Niin, te syötte koiria, mitäs meininkiä se on?”

Korealainen yritti huonohkolla englannillaan selittää, että he eivät syö lemmikkikoiria vaan erityyppistä koiralajia, joka ei oikeastaan ole koira sellaisena kuin me koiran tunnemme.

Aikamoista basaa tuo lainauksen loppu ainakin.. Minusta olisi näin biologina ihan mukava saada lisätietoa kirjoittajalta tästä koiralajista..

Noin muutenkin aika kärkevä, vaikka ehkä osin paikkaansa pitäväkin juttu, jos tuollaista muutaman kappaleen raapustusta nyt sellaiseksi voi kutsua. Toisaalta tuolla kommenteissa oli hyvin mainittu, että esim. tuskin ns. oikeat koiraihmiset esim. noita asustekoiria omistavat.

Noh, vaikka tuo trikkinahka tuolla sängyssä nytkin makaileekin, niin silti olen vahvasti sitä mieltä, että kesyrottaa tai rottaa yleensäkään, parempaa (lemmikki)eläintä ei voi olla.
 
Viimeksi muokattu:

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Giba ottaa ja hankkii koiran! Pitkällisen harkinnan ja pohtimisen jälkeen päätös on tehty. Huomenna mennään katsomaan tuota koiranpentua ja sitten lyödään rahat tiskiin ja uusi tulokas kotiin. Kyseessä on koira jonka emo on amstaffi ja isukki pittpulli.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisistä roduista? Itse ainakin intoa täynnä kuin heliumpallo!!
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kilpisydän ottaa ja hankkii koiran! Pitkällisen harkinnan ja pohtimisen jälkeen päätös on tehty. Huomenna mennään katsomaan tuota koiranpentua ja sitten lyödään rahat tiskiin ja uusi tulokas kotiin. Kyseessä on koira jonka emo on amstaffi ja isukki pittpulli.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisistä roduista? Itse ainakin intoa täynnä kuin heliumpallo!!

Onko sinulla laisinkaan aiempaa kokemusta koirista, lapsuudenkodissa tms? Meinaan, jos näet pennun vain yhden kerran, on melkoista hakuammuntaa se millaisen pennun tulet saamaan. Yleensä kannattaisi vierailla pentuja katsomassa useamman kerran, jotta näkisi millainen paikka on, millaisia kasvattajat ovat (siitä huolimatta vaikka kyseessä on "seropi"), millainen pentueen emo on tms. pieniä seikkoja, jotka voivat kertoa paljon siitä millainen tuleva pentukin voi olla.

Niin, minulla ei staffeista (tai pittbulleista) ole kokemusta - jääräpäisistä koirista kylläkin eli kk. mäyräkoirista, mutta sellainen tuntuma lukemani perusteella on, että voi olla aika haastava tapaus, jollet tee hyvin selväksi sitä, että mikä on marssijärjestys. Uskoisin sinun saavan hyvällä ja jämerällä kasvatuksella itsellesi oivallisen kaverin. Onnea uudesta perheenjäsenestä!

vlad.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Onko sinulla laisinkaan aiempaa kokemusta koirista, lapsuudenkodissa tms? Meinaan, jos näet pennun vain yhden kerran, on melkoista hakuammuntaa se millaisen pennun tulet saamaan.

Onnea uudesta perheenjäsenestä!

vlad.

Kiitokset onnitteluista!

Tuttavapariskunta otti omilta tuttaviltaan samanrotuisen koiran ja ovat suositellet minua ja kotiani yhden pennun uudeksi kodiksi. Ja menenkin yhdessä heidän kanssaan katsomaan valittua. Luotan heihin ja emoperheeseen kuin vuoreen ja minulle on valittu sieltä semmonen jolle on ennustettu hyvää ja "helppoa" tulevaisuutta. Tiedän, että kyseessä on haastava rotu mutta itse kyllä osaan määritellä sen kuka määrää. Mutta mielellään koen myös jotain haastetta koirassa. Hieno harrastus ja innolla odotan kuinka pääsen touhuamaan pienen herran kanssa.

Lapsuudenkodissa oli sekarotuinen piski ja parikin kissaa, joten siltä saralta löytyy omakohtaista kokemusta. Ja lisäksi olen tuttavan kultaisia noutajia silloin tällöin käynyt hoitelemassa, mutta ne ovatkin niin lauhkeita, että siinä ei ihmeitä vaadittu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kyseessä on koira jonka emo on amstaffi ja isukki pittpulli. Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisistä roduista?

Kuulostaa kyllä näin lähtökohtaisesti sellaiselta kombinaatiolta, että toivottavasti sinulla tai jollain lähipiirilläsi on kokemusta kyseisistä roduista ja ei välttämättä olisi ns. ensikoira. Meillä noita tai vastaavia rotuja ei ole ollut, mutta eräällä kaverilla olen noihin veijareihin tutustunut. Joskus itsekin tuollaista bullia ajattelin, mutta kyllä nuo kokemukset edellä mainitulla kaverilla saivat ajatukset siirtymään hieman helpompiin koiriin. Kova työ noissa otuksissa on, mutta toivattavasti onnistut ja toivottavasti kasvattajakin apua tarjoaa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Akulle tuli sitten pikkuveli nimeltään Sulo (8vk). Ikäeroa on kaksi vuotta ja tuo pötkylä on ihan oikeasti Akun pikkuveli, eli samat vanhemmat. Aku on ottanut tulokkaan ihan hyvin vastaan, mitä nyt välillä on hieman liian innokas. Pientä rähinää on ollut ruuasta ja makupaloista, joten niitä jaetaankin jatkossa erikseen. Nyt on kämpässä taas säpinää ihan riittävästi. ;o)





... ja tässä isoveli Aku leikkimässä Estoniaa.



kerta kiellon päälle...

http://i711.photobucket.com/albums/ww115/jaanakpk/Aku/lokakuu09002.jpg?t=1287121437
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vaikeaa kuvitella liikuttavampaa koiranpentua kuin ranskiksen pentu. Iso, pyöreä pää ja valtavat korvat ja muu ruumis sellainen ruipula.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Alamummo: Juuri noin! Tämmöinen vanha kyyninen paskakin on kuin sulaa vahaa tuon vauvan edessä. Sama juttu kyllä Akunkin kanssa, eukko välillä oikein ärsyyntyy kun lässytän ja hössötän sen kanssa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No kenelle mies lässyttää jollei koiralleen? Meilläkin istuu joko minä tai mies lattialla, kun vinttikoirat valtaavat pitkine koipineen sohvan ja nojatuolin. Ei kai niitä nyt voi kovalle lattialle laittaa, kun ruumiissa ei ole yhtään läskiä pehmentämässä... Isompi sohva on hakusessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös