Kipeä ukkeli
Jäsen
Mikä rasva, voide tms. estäisi lumen tarttumisen koiran tassuihin?
Leikkaa kynsisaksilla "varpaiden" välissä olevat karvat vekka, niin ei lumipaakut pääse kertymään.
Mikä rasva, voide tms. estäisi lumen tarttumisen koiran tassuihin?
Leikkaa kynsisaksilla "varpaiden" välissä olevat karvat vekka, niin ei lumipaakut pääse kertymään.
Muuten hyvä neuvo, mut ei toimi nöffillä. Niillä on ns. räpylätassut eli varpaiden välissä on nahka. Vaseliiniä on koitettu, mut ei sekään oikein hyvin toimi.
Muuten hyvä neuvo, mut ei toimi nöffillä. Niillä on ns. räpylätassut eli varpaiden välissä on nahka. Vaseliiniä on koitettu, mut ei sekään oikein hyvin toimi.
Leikkaat anturoiden välistä pisimmät karvat pois. Itsellä espanjanvesikoira ja siltäkin löytyy "räpylät" ja samainen ongelma paakkujen kanssa talvella. Tuo tassujen parturointi ei poista ongelmaa, mutta helpottaa.
Muistelen, että on olemassa suihketta, jota voi suihkuttaa tassuihin ja jalkakarvoihin juuri tätä ongelmaa estämään. Voin tosin olla väärässäkin. Kannattaisiko sinun ja muidenkin tästä koiraprobleemista kärsivien tsekata asiaa lähimmästä eläintarvikkeita myyvästä putiikista?Mikä rasva, voide tms. estäisi lumen tarttumisen koiran tassuihin? Montaa metriä ei päästä haukun kanssa aina eteenpäin, kun se alkaa nuolla paakkuja varpaista pois ja siitähän seuraa, että lumi tarttuu entistä enemmän. Kyseessä on pikkuinen, 65 kg nöffi-tyttö.
Osta sille koiran tossut. Pysyy tassutkin lämpimänä. Meidän toisella koiralla oli edellistalvena tuollaiset, mutta meni sitten syömään ne rikki.
Osta sille koiran tossut.
Onko kalliit?
Suunnitelmissa olisi lähestyä naapuria jollakin sympaattisella lappusella. Koska ainakaan vielä ei ole aikeena saada aikaan täyttä sotatilaa, ajattelin lähinnä listailla hänelle vinkkejä, joilla koiran voi hiljentää. Olisikos arvon jatkislaisilla hyviä vinkkejä, sitruunapannan ja radion päälle jättämisen lisäksi?
Eikö ensin kannattaisi vain kertoa haukkumisesta? Itseäni meinaan ainakin alkaisi vituttamaan, jos aletaan jakamaan vinkkejä heti. Voithan sä laittaa siihen vaikka jonkun nettisivun osoitteen jolta löytyy vinkkejä, jos haluat.
Toisaalta ja toisaalta taas ei. Joku on joskus sanonut, että kritiikki ilman parannusehdotuksia on silkkaa vittuilua... Pitääpi miettiä.
Kun en itse varsinainen koirien suuri ystävä ole, niin kysyisin tätä ketjua seuraavilta, että vaikka se teidän oma pikku fifinne on niin ihq, niin pystyisittekö vaikkapa Kiinassa syömään koiraa? Kun siellähän se on ihan laillista ravintoa. Mienaan vain, että ulottuuko koirarakkaus niin syvälle tumakkeisiinne, ettei koira ruokana voisi olla ainakin kokeilunarvoinen asia? Itse en koiraa haluaisi edes maistaa. Jotenkin liian brutaalia näin länsimaisen ajattelun aivopesemälle.
Osaan vastata ensimmäiseen kysymykseen. Koira on siellä, missä omistajakin eikä isokaan koira kaipaa omaa huonetta. Mielestäni voit ottaa koiran, kunhan teillä molemmilla on tilaa seistä lattialla samaan aikaan ja koiran pedille löytyy rauhaisa paikka. Eivät koirat sisällä lenkkejä juokse vaan pääosin lötköttävät paikallaan omistajan vieressä/jaloissa rapsuteltavana tai puruluuta puremassa. Yleinen (ja turha) oletus on, että iso koira tarvitsisi jotenkin valtavan läänin. Eri asia on sitten se, jos koiria on useampi, sillä hermostuuhan ihminenkin jos pitää jatkuvasti olla kylki kyljessä jonkun kanssa.Teenkö siis väärin koiraa kohtaan, jos otan sen asumaan kaksioon tai jopa pahimmillaan yksiöön? Onko koira onneton tilan puutteen vuoksi vai merkitseekö esimerkiksi ulkoilu Susikoiralle enemmän?
Kuinka vaikeaa Saksanpaimenen koulutus on ja kuinka paljon sille pitää uhrata aikaa. Olen erittäin eläinrakas ja pitäisin koirastani varmasti hyvää huolta, mutta nyt kaipaankin neuvoja Saksanpaimenten omistajilta, jos niitä täällä on.
Eli minulla on ollut lapsesta asti haaveena hankkia itselleni Saksanpaimenkoira. Uskollinen kaveri lenkeille ja muutenkin elämään. Olen kuitenkin nuori opiskelija ja olen muuttamassa lähitulevaisuudessa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Jokainen voi kuvitella minkä kokoisissa asunnoissa voi opiskelija pahimmillaan joutua asumaan. Teenkö siis väärin koiraa kohtaan, jos otan sen asumaan kaksioon tai jopa pahimmillaan yksiöön? Onko koira onneton tilan puutteen vuoksi vai merkitseekö esimerkiksi ulkoilu Susikoiralle enemmän?
Komppaan edellisiä myös.