haunted shores
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, Varjotuuli
Jos sama ajatellaan sinun kohdallesi, niin olisit silti ateisti, koska...? Tämä siis pohjautuen aiempaan kirjoitukseesi. Vai kumoatko nyt sen?
Olen syntynyt maailmaan jossa ei ole olemassa jumalia, kuten sinäkin. Vanhempani eivät ole "opettaneet" minua ateistiksi, meillä ei aiheesta ole keskusteltu sen kummemmin, koska.. no ei ole keskusteltu fantasiahahnoista tai muistakaan mielikuvitusolennoista totena. Tästä syystä törmäsin asiaan ensimmäisen kerran tosissaan vasta koulussa. Mainittakoon, että minusta ei kasvatettu sinällään "ateistia", vaan minut kasvatettiin olemaan ehkä pikemminkin tuollaisten asioiden yläpuolella. Tarkoitan siis sitä, että perheeni suhtautui niihin välinpitämättömästi.
Ateisti sanan varsinaisessa merkityksessä minusta tuli jo ala-asteella, vahvasti uskontojen vastustaja / vihaaja ylä-asteella. Nykyisin olen lieventänyt katsomustani parin filosofian / uskonnon osalta ja satanismi on näkemyksistä lähinnä se, jonka pystyn pitkälti jopa hyväksymään.
Olet siinä ihan oikeassa, että mikäli olisin syntynyt johonkin toiseen perheeseen, minut olisi oletettavasti vasten tahtoani opetettu uskomaan jumalaan. Mutta älä nyt missään nimessä rupea väittämään, että olet ollut syntymästäsi asti uskossa. Et nimittäin ole. Olet ollut uskossa siitä asti, kun sinut on uskonnolle altistettu, tapahtuipa se sitten minkä tahon toimesta tahansa.