Siinä mielessä kunnioitan Päivi Räsästä ettei hän pyyhi persettä äänestäjillään. Ei ole tarvetta. Sen sijaan on harvinaisen hyvä mahdollisuus toimia valitsemallaan linjalla.
Aivan. Ei tarvitse mielistellä ketään, vaan sanoo ihan oikeasti mitä on mieltä ja jos joku ei tykkää, niin mitä sitten.
Juuri tällaista pelkäsin olevan tulossa kun Suomeen saatiin saatanallisten synnytystuskien jälkeen jonkinlainen puolirampa hallitus. Jokainen Kokoomuksen mukaan hallitukseen lähtenyt puolue on enemmän tai vähemmän liikkeellä pajatsontyhjennysmentaliteetilla. Tämä näkyy myös Kristillisdemokraattien tai lähinnä juuri Räsäsen käytöksessä. Luottamus on luja siihen ettei hallitus kaadu kesken nelivuotiskauden, jonka varjolla venettä uskaltaa keikutella normaalia enemmän.
Samaa mieltä, että monipuoluehallitus mahdollistaa tämän. Kokoomus oikeastaan ihan kerjäsi tätä hallitusmuodostuksellaan. Siitä olen eri mieltä, että kristilliset olisivat aiemmin tämän hallituskauden aikana keikuttaneet venettä millään lailla. Ei ainakaan itselleni tule mieleen mitään sellaista.
Mutta mikäs on venettä keikutellessa, kun ei se kaadu millään, tapahtui mitä tapahtui. Ei Jykää edes kiinnosta, miten menee, kunhan vaan saa itse olla vallan kahvassa kiinni. Tämän ovat tajunneet nyt varmaan kaikki apupuolueet, ja erittäin hyvä niin. Tulee kivat kaksi vuotta.
Kirkkoa mahtaa vituttaa melko lailla, että Päivi on profiloitunut noin vahvasti koko kristinuskon äänitorveksi Suomenmaassa. Kirkosta eroamiset kiihtyivät välittömästi uutisotsikoiden myötä. Myönnän, että itseäni tämä vain hymyilyttää.
Mun mielestä kaikki sellaiset, jotka eivät allekirjoita Raamatun sanomaa, saavatkin lähteä kirkosta. Mitä pikemmin, sen parempi. Joten et ole ainoa, joka hymyilee.
Sinänsä kyllä ihmettelen, että miten joku voi luulla, että Päivi Räsänen on yhtä kuin kirkko tai että Päivi Räsäsellä olisi mitään valtaa Suomen ev. lut. kirkossa?
Kas kun ateistien lapset ovat keskimäärin vähintäin yhtä kilttejä ja empaattisia kuin kristittyjen lapset.
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä.
edit.
Luin tuon Päivi Räsäsen puheen, ja ihan tekemällä tehty juttuhan se mediassa oli. Käsi ylös, kuka yllättyi? Ja puhe itsessään oli suorastaan erinomainen, vaikka en ihan jokaisesta kohdasta olekaan samaa mieltä. Mutta esimerkiksi abortista täysin samaa mieltä, että kun eläinten kärsimyksistä jaksetaan jauhaa, niin samalla kuitenkaan tässä aborttiasiassa ihmisen kärsimykset eivät kiinnosta ketään. Samoin tuosta hedonismista ja oman edun tavoittelusta samaa mieltä, ja olen siitä itsekin tällä palstalla kirjoittanut.